Villian spiller 26/24/3 med en fold to 3bet på 64% (25) og en WWSF på 59% (46) 450 hands total, jeg har set ham tage light af i pos mod mig.
Han ser mig som noget LAGish 29/26/3 jeg har 3bettet ham en del, men vi er aldrig noget til showdown.
Hvis ikke, hvilke flops ville i så c/r?
SB ($100)
Hero (BB) ($105.05)
UTG ($145.09)
MP ($267.65)
CO ($101.50)
Button ($100.70)
Preflop: Hero is BB with A♦, Q♦
UTG calls $1, [color=#666666]2 folds, [color=#CC3333]Button bets $3, [color=#666666]1 fold, [color=#CC3333]Hero raises $11, [color=#666666]1 fold, Button calls $9
Flop: ($25.50) J♦, 7♦, 7♥ [color=#009B00](2 players)
Hero ?
3bet pot CRAI flop? nl100
Det kommer lidt an på hvor din modstander står og tænker.. Du skal være sikker på at han tolker det, som du vil have det. Dvs - tror du at han vil stacke af lightere hvis du c/rAI - grundet du kan ligne et FD?
Som udgangspunkt better jeg næsten altid flop.
Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg er mest til bet/3bet eller check/shove. Lad mig stille mulighederne op med henholdsvis fordele og ulemper tilknyttet:
Bet/3bet(shove): Vi må gå ud fra, at villain caller/floater floppet en forholdsvis stor procentdel af tiden, hvormed vi ender i et ulækkert spot på turn, hvis den slår en brick. Det skal dog i samme åndedrag nævnes, at jeg uden tvivl ville smide stacken ind i sådan et scenarie på turn med en formodet fin portion FE. Det er lige før, jeg her selv overbeviser mig om, at et bet er the way to go - lol. Vi må ydermere gå ud fra, at villain kun raiser vores cbet med hænder, han går død med, hvormed vi ikke vil kunne finde FE ved at bet/3bette stacken ind på floppet. Dog har vi formodentlig 12 outs at falde tilbage på, så helt skidt bliver det nok aldrig.
Check/raise: Du går hen og ligner, hvad du er. Check/raiser du JJ+ ind i dette spot eksempelvis? Dem ville du formodentlig bare cbette med for 1) at hente value right away på et lidt skidt board og 2) strømline din cbetting-range i 3bet-pots. Under alle omstændigheder skal du ud og fyre et kæmpe overraise afsted, hvilket imo skewer din range langt længere henimod draws og netop ikke stærke made hands. Dette sutter selvsagt. Det positive ved et c/r er imidlertid, at villain må formodes at stikke ud på dette flop, hvormed du kan finde FE ved at stikke stakken ind efterfølgende.
Hvis det er i dit game at checke disse flop med JJ+ for at give villain reb, synes egentlig fint om et c/r, men som udgangspunkt er jeg mest til bet/3bet, da du på den måde repper bedre og stadig giver ham chancen for at spasse ud - med denne tilgang bliver det bare langt dyrere for ham.
Hvilke hænder forventer du han better når du checker til ham?
Jeg synes imo ikke et CR er super lækkert her. Du risikere at han checker bag, og får en klam situation på en blank turn.
Synes Bet/shove eller bare bet/bet/bet linjen er bedre her.
Vi får det stort set aldrig dårligt ind (JJ, 77, 7x undtaget) og jeg har det fint med at få det ind her 100bb dyb.
Ligeledes er det jo altid fint at strømline mod regs, og kunne gøre det med hele din range.
Jeg hælder mest til bet og få det ind enten her eller på turn.
@magli184:
Jeg forventer i hvert fald, at han byder hele sin range, i og med han må forvente, at hero ikke checker JJ+ på det givne board.
Bet halv pot, så bluff-raiser han måske og så kan du skubbe indover. Når du har 3bettet meget, så plejer folk at ville lave et move på dig postflop når de caller pre, og boardet er såmænd ok til dette.
Hvis call kan du måske få ham af mellempar eller svag Jx på turn. Hvis du checker, får du ham ikke af noget du ikke slår.
Ved at checke bliver det svært at få ham til at folde et par.
Pointen ved et eventuelt CR her er ikke så meget denne hånd, men vores range når vi checker floppet. Hvis du er i stand til at CR efter at have 3-bettet pre, får du gratis kort og lettere showdown med marginale hænder. Det er en god idé at mikse nogle made hands ind også så folk ik bare kan snappe any pair.
Bet/3bet er også fint her - men husk at overveje din betstørrelse så du får så tæt på et potsize bet på turn som muligt hvis han bare flatter. Du kan også forsøge at baite ham til at lave et bluffraise med en mindre betstørrelse, det er ret spiller-specifikt.
Bet har klart mest value, da han må formodes at shippe samtlige FD's indover da ingen af dem kan være nut drawet, og sikkert også meget få bluff combos vi slår. CR gør bare at manden nærmest kan betfolde et draw, eller tage frikort. Vi får ham obv aldrig til at folde en knægt, så det er sku ikke derfor vi skal bette eller noget. Måske han tager af med 88 eller noget i den dur, og folder når vi shover en 9er turn, det er vel vores bedste FE scenarie, men jeg kan kun se en linje.
Bet, vi kan få dårligere hænder til at calle som derefter oftest folder turn (pocket pairs, random floats etc), plus vi kan få ham til at bluff raise eller raise-calle værre draws.
Jeg vil som micki også langt hellere C/C end C/R da vi jo har nut no pair (antaget han ikke har AK i rangen)+nut fd som kan være ret deceptive når den rammer.
I øvrigt, lad nu være med at snak om balancing etc gutter.. Det er muligvis noget af det mest overvurderede på small- og midstakes.
Tror i ikke han folder par under 7'eren til et bet rimelig ofte af frygt for at blive counterfittet?
Jeg synes ikke det er entydigt oplagt at bet er bedst fordi han raiser air/draws eller tager kort af med par.
Tror i ikke han tager rimelig mange stabs med alt muligt random hvis vi checker til ham og eventuelt beskytter hans små par?
På det flop er der bare ikke ret mange hænder med equity i hans range som ikke er farvetræk, og i forhold til hvor ofte han tager kort af preflop i position har han ikke et farvetræk ret ofte anyway, og nogle af dem caller han vel også et shove med.
Med det sagt synes jeg c/c er interessant.. Hvad er så turn planen på en blank?