400 NL - AK

#1| 0

Har spillet lidt med Villain der ikke er bleg for at bluffe river hvis man checker turn bag ham, så det var egentlig planen, men da kongen kommer better jeg alligevel ud.... den skulle have haft en tak mere på turn, men skal river have et skud??? troede nemlig godt at han var typen der kunne CR en J på river

***** Hand History for Game 3907051579 *****
$400 NL Texas Hold''em - Friday, April 07, 06:28:50 ET 2006
Table Table 96508 (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: pjevsen ( $1208.10 )
Seat 5: Sure_Bet ( $545.66 )
Seat 1: vix20 ( $497.92 )
Seat 3: uswallow2 ( $420 )
Seat 6: STR8_OUTA_LA ( $90 )
Seat 4: Dulatul ( $70.60 )
Dulatul posts small blind [$2].
Sure_Bet posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to pjevsen [ K A ]
STR8_OUTA_LA folds.
vix20 raises [$8].
pjevsen raises [$24].
uswallow2 folds.
Dulatul folds.
Sure_Bet folds.
vix20 calls [$16].
** Dealing Flop ** [ A, 3, J ]
vix20 checks.
pjevsen bets [$35].
>You have options at Oceans Ten (No DP) Table!.
vix20 calls [$35].
** Dealing Turn ** [ K ]
vix20 checks.
pjevsen bets [$55].
>You have options at Table 97043 (No DP) Table!.
>You have options at Oceans Ten (No DP) Table!.
vix20 calls [$55].
** Dealing River ** [ J ]
vix20 checks.
pjevsen ??

07-04-2006 13:43 #2| 0

"troede nemlig godt at han var typen der kunne CR en J på river"

Hvis han C-R en J, kan du jo folde. Spørgsmålet er snarere, om han kan C-R og repræsentere en J?

Jeg ville give den et skud for value. Når du better turn, viser du stor styrke og jeg tror ikke at han tør C-R med air, og heller ikke med en J. Jeg lægger mig ihvertfald til et raise.

07-04-2006 13:44 #3| 0

"Villain der ikke er bleg for at bluffe river hvis man checker turn bag ham"

"** Dealing Flop ** [ A, 3, J ]"

Det er en forkert logik at bruge her. Det er jo ikke fordi man ligefrem snubler over draws på det flop. Han har nok en eller anden made hand. Han vil i tilfælde at et bet på river ikke være ude i et bluff, men det han tror er et valuebet.

Derfor skal du naturligvis valuebette turn med så fin en hånd.

Bet også river. Havde han haft AJ havde han formentligt lade høre fra sig, og han smider med al sansynlighed en J på turn. Riverkortet reducerer desuden muligheden for JJ, som ellers er muligt.

Fold går sjældent efter check-raises på river. Og hvis han gør, har du formentligt et fold. I mellemtiden kan du prøve at trække value ud af dårlige Aer.

07-04-2006 13:52 #4| 0

Turn skal som sagt have noget mere, men fint
Nogen reads på hans preflop minraise? Standard raise fra ham?

Umiddelbart vil jeg tyde hans minraise med efterfølgende call af dit raise til any broadway.
AA, KK, JJ og 33 tror jeg han leader eller check-raiser turn. Det er et meget koordineret board, som han må beskytte. QQ og TT folder han sandsynligvis på turn, og
Det samme er tilfældet med AJ eller KJ - han ville sandsynligvis beskytte sin hånd.
QT er ret usandsynlig med callet på floppet, og QJ med callet på turn.

Hans mest sandsynlige holdings er set fra min vinkel AK, AQ og AT, som jeg tror ofte betaler et halvt pot bet. Så jeg vil mene at du har et marginalt value bet på river.
Jeg vil dog hade at blive check-raiset her, og denne smalle hand range er baseret på en masse antagelser, der sagtens kan være forkerte. Derfor synes jeg det er helt okay at checke bag her. Dette giver desuden rigtig god info om hans spillestil, som kan være værdifulde senere.

07-04-2006 15:27 #5| 0

Raise mere preflop (30 vil jeg sige).
Bet mere på floppet
Bet mere på turn
Så checker jeg sandsynligvis river bag, da jeg nægter at tro på at svagere A''er kan calle på river.

08-04-2006 00:06 #6| 0

"Bet mere på floppet
Bet mere på turn
Så checker jeg sandsynligvis river bag, da jeg nægter at tro på at svagere A''er kan calle på river."

Hvis svage Aer caller floppet, caller de formentlig river. Hvorfor så bette turn, hvis dette ikke er tilfældet?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar