er dette standard mod unknown??
***** Hand History for Game 4161162539 *****
$400 NL Texas Hold''em - Tuesday, May 02, 04:25:51 ET 2006
Table Table 106047 (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 3: Turqow ( $480.07 )
Seat 2: pjevsen ( $345.55 )
Seat 5: roo_n_u2 ( $148.78 )
Seat 6: petzo ( $338.77 )
Seat 4: jungelsjj11 ( $378.60 )
Seat 1: pdbigfish ( $244.80 )
jungelsjj11 posts small blind [$2].
roo_n_u2 posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to pjevsen [ A♦ K♦ ]
petzo folds.
>You have options at Table 95775 Table!.
pdbigfish folds.
>You have options at Table 97950 (No DP) Table!.
pjevsen raises [$15].
Turqow folds.
jungelsjj11 calls [$13].
roo_n_u2 folds.
** Dealing Flop ** [ 4♠, K♥, 6♣ ]
jungelsjj11 checks.
>You have options at Table 96645 Table!.
>You have options at Table 97950 (No DP) Table!.
pjevsen bets [$28].
jungelsjj11 raises [$56].
pjevsen calls [$28].
** Dealing Turn ** [ 8♣ ]
>You have options at Table 96645 Table!.
jungelsjj11 bets [$80].
pjevsen calls [$80].
** Dealing River ** [ T♣ ]
jungelsjj11 is all-In [$227.60]
pjevsen folds.
Kommentarer??
400 NL AKs
preflop fint og flopbettet et som det skal være. Havde også callet reraiset, men må erkende at jeg havde lagt mig på turn med mindre han var typen der ofte overspillede KQ/KJ.
Checkraiset og bettet på turn lugter af at du er laangt bagud.
Du caller turn, og det lugter vel af at i ender all in? Hvad regner du med at samle op?
Kan sagtens være mig der tager fejl.
Ja, det ser standard ud. Et set er i mine øjne det eneste han kan have her.
Hvad kan sætte ham på som checkraiser floppet og skyder turn, som HERO slår..?
Enig med Løpentin. Hvis du endelig skal calle turn må det være fordi du tror du er foran, og så skal du også calle river når der kommer en brick(bagdørs flush er imod min religion).
Hvis han er vild kan han vel godt spille et draw han samler op på turn (med en svag K der kan redegøre for flop-raiset evt.) sådan her, men uden read tror jeg ikke du kan regne med at det er tilfældet.
Flame away, langt over mit nvieau =)
Den er svær, for på dette board er hans handrange vel relativ smal. Tænker den er KQ,KJ(KT), 66, 44.
Er standardspilleren på NL400 typen der kunne spille KQ/KJ sådan her?
Problemmet med din linie er at du ikke ved hvor du står i hånden.
Gør beslutningerne nemmere for dig selv, ved at 3 bette floppet eller raise turn.
Så hvad er linien fra en erfaren cashgamesspiller?
Raise floppet, lægge sig til et reraise?
Enig med Lius. Jeg 3-better ofte floppet - men kræver at du gør det med en bred handrange, ellers er du for nem at spille af hvis du kun gør det for info.
fold, er reraise eller skub på floppet tyder i størstedel af tilfældende at villain har dig beat.
Ingen sane villain ville skubbe på floppet med KQ/KJ eller lign.
@Lius: er det ikke en ret dyr løsning? Det skal i hvert fald ske allerede på flop da turn bliver ret dyr at raise og sikkert comitter os.
Hvis vi caller hans raise på flop og udnytter at vi har position, kan vi vel konkludere at hvis han bliver ved med at bette er han enten en tyr med air / draw, en donkey med en svag K, eller også(som en standard handrange) har han os slået?
jeg plejer at variere mellem disse to linier, dog hælder jeg også mest til 3bet på floppet pga. som du også siger, et turn raise comitter dig til potten.
MEN, et 3bet på floppet får også hænder som vi slår til at folde, for eks KQ/KJ/KT.
Begge linier har fordele og ulemper :)
Jeg har lige et spørgsmål til villians spil (lad os antage at han har et set). Er der ofte mere value i at checkraise et set ind i PF-raiser end at byde direkte ud? Kan selv bedst lide at byde ud når jeg er OOP, da jeg synes det andet lugter lidt...
uden reads må du folde og vente til et bedre tidspunkt. Reads er som du sikkert ved alfa og omega i alle former for poker. Ak der rammer skal hvis den rammer, tage puljen senest på turn his der er aktion, ellers er den med stor sandsynlighed død.
Udover det ville jeg have forsøgt at få ham til at vise sine kort, ved at skrive nogle hånlige bemærkninger e.l.
uden reads må du folde og vente til et bedre tidspunkt. Reads er som du sikkert ved alfa og omega i alle former for poker. Ak der rammer skal hvis den rammer, tage puljen senest på turn hvis der er aktion, ellers er den med stor sandsynlighed død.
Udover det ville jeg have forsøgt at få ham til at vise sine kort, ved at skrive nogle hånlige bemærkninger e.l.
Enig med de fleste ovenstående. Jeg tager oz et stand på floppet her eller gør klar til at folde på ethvert følgende bet...
Top par top kicker postflop spil er ikke nogen moneymaker i NL efter min mening (og dyre erfaring :D)
damster
Jeg synes det ser fint ud. Mod nogle spillere caller jeg også river.
Et 3-bet flop / raise turn er IMO helt udelukket. Det folder dårligere hænder og giver action til bedre.
- AB
Asger:
Hvad er logikken i at calle turn og folde river, når en brick (ligner det ihvertfald) falder?
Hvis Hero caller turn, må han jo tro han er foran (vi caller vel ikke for at håbe på at spike en K eller et A?) hvorfor vi også bør calle river?
SH NL400 er ikke hvor jeg har min største erfaring.
Mickey
@Mickey: Fordi vi er ude i at lede efter information fra villain. Det er trods alt de færreste, der sender stacken ind en preflop-raiser, som helt tydeligt signalerer AA/AK+.
Der findes da også masser af villains, hvor jeg caller hér. Og andre hvor jeg folder på floppet. Men mod ukendt spiller, caller jeg turn og folder river.
- AB
fint,
3 bet flop = Skidt
alt alt alt for stor pot man får bygget...
@Asger: Det er jo ikke specielt megen info vi får ud af at calle. De færreste villains check gayraiser floppet, og better ud på turn med f.eks KQ eller lign. ?
Det eneste draw der er på floppet, rammer på turn, og vi må vel her gå udfra at vi er slået, og kun har reverse implied odds hvis vi rammer en K eller et A ?
Mickey
@Mickey: Jamen, det er jo readafhængigt. Fx sker det for mig, at jeg check-raiser floppet og leader turn med 9-høj hér ;-)
Men hvis jeg spiller mod en tight solid passiv klam rock, jamen, så kan jeg sku sagtens folde på floppet, velvidende at jeg at best splitter.
- AB
pointen er netop at det er en unknown spiller jeg spiller imod... Hvis jeg har en note der siger megatight folder jeg turn her (ikke floppet)... hvis mit read siger han overspiller top par skubber jeg stacken ind på turn eller caller hans river all in bet...
Jeg har tidligere mange gange set spillere lave et move som dette på floppet med KQ, KJ og endda Kx i den tro Heros bet er et Continuation Bet - og som så skyder ½ pot ind i PF raiser på turn og checker river til ham..
Da han better 80 ind i ~150 på turn skal jeg naturligvis have et kig på river (selvom det stinker af et set der vil have value)... men med hans all in på river er jeg sikker på at jeg er slået og folder...
Hvis man smider TPTK på turn her mod en unknown mister man value i længden IMO...
@mandelir
"alt alt alt for stor pot man får bygget..."
du betaler ham jo på turn alligevel... og måske hele stacken hvis en A eller K hitter... hvis han kan klare 80 mere på floppet so be it... så er jeg ude af potten... Hvad vil du gerne have skal ramme på turn med dit GR call?
kan ikke forstå linien i ikke at spille tilbage på et GR på det flop?
forklar venligst igen... :)
damster
Damster
Hvis modstanderen har en bedre hånd, så mister du hele stacken, eller det meste af den, ved at 3 bette, din modstander caller bare....
Men det jeg ikke forstår det er hvorfor turn skal calles og ikke river?
Er vi bagud må det vel være til settet og så er vi drawing dead.
Jeg tror jeg har forstået Løpenthin:
Villain er unknown, og kunne ligeså godt skyde sin KQ/KJ på turn, for så at checke river. Derfor ved vi endnu ikke om vi er bagud, og derfor caller vi på floppet, og folder på river hvor vi 100% må være bagud.
Jeg er dog bange for vi bliver stacked hvis en K eller et A falder.
Mickey
Folder jeg på river gør jeg det uanset om der falder en A/K. Irrelevant efter min mening da jeg kun ser os slået af settet.
''''Hvis modstanderen har en bedre hånd, så mister du hele stacken, eller det meste af den, ved at 3 bette, din modstander caller bare.... ''''
hvad er det folk synes er dårligt ved 3bet. Hvis modstanderen har 2pair, vil han nok pushe på floppet for at beskytte sin hånd. Hvis han sidder med set vil han calle 5/10 floppet og derefter checker turn i håb om at checkraise? Check bag ham, og hvis han better ud på river ved du, at du er slået.
At calle den ned, og ikke have den mindste ide om hvor du står i hånden er bare ikke godt nok.
@Lius
Jeg caller dig og better halv pot ind i dig på turn. Folder du så?
Mod nogle spillere har du allerede info nok på turn til at smide ak, mod andre skal du ned på river for at folde. Mod enkelte caller jeg ned.
Mandelir: Hvor mange hænder caller du et 3bet med på et ufatteligt tørt flop oop for derefter (stadig oop) at bette ud på turn med? Jeg spiller selv 400Nl - 1000NL i øjeblikket og det er en linje der på disse niveauer stort set aldrig benyttes (hvis de gør er det som oftest et draw (hvilket stort set kan udelukkes her), eller et fancy spillet set.
#mandelir
Vi taler om en unknown spiller her.
Er enig med dig at denne situation spilles i forhold til hvilken slags modstander du er oppe imod.
Som Kalashnikov også siger; ''''Hvor mange hænder caller du et 3bet med på et ufatteligt tørt flop oop for derefter (stadig oop) at bette ud på turn med?''''
Det er jo et klart fold hvis du bliver bettet ind i på turn.
Jeg kan bare ikke lide tanken om at spille om stacken med TPTK og ingen ide om hvor du står i hånden imod en unknown player.
"Jeg kan bare ikke lide tanken om at spille om stacken med TPTK og ingen ide om hvor du står i hånden imod en unknown player."
Ingen kan lide at spille om hele stacken med TPTK. Men det bliver man tvunget til nogle gange. Jeg tror ikke, at jeg tager munden for fuld, hvis jeg hævder, at også Mandelir helst undgår de situationer.
Det store spørgsmål er naturligvis om det her er en af de gange.