400 NL - alternativ linje

#1| 0

Søger en alternativ linje (undskyld pingeling) til denne hånd.
Villain er meget solid og har spillet rigtig godt og lavet et par store laydowns mod mig...

***** Hand History for Game 4933307917 *****
$400 NL Texas Hold''em - Saturday, August 12, 14:52:43 ET 2006
Table Monster #1277405 (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: pjevsen ( $673.51 )
Seat 5: keybored111 ( $246.47 )
Seat 3: Cubicle21 ( $970.72 )
Seat 4: mandiexxx ( $93.92 )
Seat 6: otmawey ( $353.41 )
Seat 1: jonmar111 ( $324.50 )
mandiexxx posts small blind [$2].
keybored111 posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to pjevsen [ K A ]
otmawey calls [$4].
jonmar111 folds.
pjevsen raises [$20].
>You have options at Monster #1277392 Table!.
Cubicle21 calls [$20].
mandiexxx folds.
keybored111 folds.
otmawey folds.
** Dealing Flop ** [ A, K, A ]
pjevsen bets [$30].
Cubicle21 raises [$60].
>You have options at Monster #1279243 (No DP) Table!.
>You have options at Monster #1277392 Table!.
pjevsen calls [$30].
** Dealing Turn ** [ 9 ]
pjevsen checks.
Cubicle21 checks.
** Dealing River ** [ 8 ]
pjevsen bets [$120].
Cubicle21: aq
Cubicle21 folds.

Han virker ikke som typen der bluffer et board som det her, så sætter ham på et es..

12-08-2006 22:13 #2| 0

der er vel ik så meget at sige til det. Du er uheldig med turn, ellers havde du nok fået fuld gevinst fra den pot af.

Jeg ville nok have spillet den på samme måde, dog måske med et bet på turn så du ikke spiller den som en flush.

12-08-2006 22:36 #3| 0

1.
Du kan i hvert fald overveje at reraise direkte all in på flop. I er begge meget deep, og hvis han har AQ og er tight, folder han formentlig mange gange til push på flop, men hvis han bare caller engang imellem, opvejer hans få calls de mange folds.

Han kan finde på at calle dit all in, fordi "du ikke ville gå all in med AK/KK", og hvis det er rigtigt, så han han den bedste hånd med AQ. Han kan sætte sig på AQ eller måske QJh/TJh/QTh, som han er favorit imod.

Problemet med boardet som det udspiller sig, er at han ikke kan slå AK, KK, A9, A8, any flush, og dit preflopraise og bet og call på flop samt dit river bet antyder, at du har en af delene.

Hvis han virkelig havde AQ, så viser turn/river, at det er umuligt at få skillinger ud af ham ved at spille den "standard" (call hans flopraise og checkraise turn/call turn, bet river/check-check turn, bet river), og det gør et reraise all in på flop profitabelt in any case, da 1 call ud af 1000 er bedre end det, du får ud af ham her ($0).

Potten er på flop $50 + $90 ($140) efter hans min-raise, og du har $620 tilbage, han har dig dækket. Hvis han caller dit push 1/10 gange, vinder du $62 per gang du pusher (udover de $140, som du under alle omstændigheder vinder), 1/20 giver $32 per gang, osv.

2.
En anden mulighed er at reraise til fx $180 efter hans min-raise på flop. Det får $120 mere i potten de gange han caller, og det committer ham i højere grad til mindst et call mere på turn eller river. Hvis han caller et flop push 1/20 = $32, skal han calle et reraise til $180 oftere end 1/6 (= $30) gange, for det i sig selv er mere profitabelt end et push. Hvis han caller flop push 1/10 = $64, skal han calle dit $180 raise oftere end 1/3 ($60) gange, for det er mere profitabelt end et push, osv.

Afhængig af hvor aggressivt du spiller, ville jeg kunne finde på at vælge en af disse to alternative linier, da de begge får penge i potten, mens der stadig er "outs". Mod en tight modstander med AQ, tror jeg, at mulighed 2. er mest profitabel.

Ed!

12-08-2006 22:39 #4| 0

Hmmm den er svær.
Tror jeg reraiser floppet eller ihvertfald leader turn.

12-08-2006 22:53 #5| 0

Jeg mener at en af de vigtigste faktorer i denne hånd er hvordan han ser dig...? Hvilke hænder sætter han dig på hvordan, roughly...

13-08-2006 00:44 #6| 0
OP

@ Turbo

jeg har spillet ret standard abc TAG stil ved bordet og det har han helt sikkert lagt mærke til - han ved også at jeg følger et PF rasie op på floppet 9/10 gange...

13-08-2006 02:12 #7| 0

Tænk ned og sig $180.

13-08-2006 09:29 #8| 0

Baseret alene på hvad du skriver ("meget solid og har spillet rigtig godt og lavet et par store laydowns") må vi vel sætte hans range før floppen til noget lignende pp Q?*>p>x?*, AK, AQ, AJ?*, KQ?* - ? afhængig af din PFR og hans cold-call-%.

Så hvordan skal vi tolke hans pot sized raise på flop der giver dig næsten 5:1 på et call ?? Her skal vi nok lige høre din PFR-% for at høre hvilket range han kan sætte dig på ?

Hans raise ligner enten 1) stor styrke (Ax) 2) Han tester dig med en usikker hånd (pp eller KQ) 3) Han raiser for kombinationen free-card til sin flush draw og take-it-down-now muligheden.

I både tilfælde 1) og 3) er et re-raise som Edizon foreslår - dog nok lidt mindre måske optimalt. I tilfælde 2) får du næppe flere skillinger fra manden - sidder han med 77 kan du næppe håbe på at han better turn eller river.

Med din beskrivelse af manden er det svært at se en mulighed 4) Han stone-bluffer og vil pushe dig af potten på turn. Denne mulighed ville berettige dit aktuelle spil.

Alt i alt tror jeg ikke man her skal være bange for at raise/bette for småt: Enten er han stærk og så skal han nok selv komme bærende med pengene eller også er han middemådig og vil ikke kalde store bets.

Jeg har meget svært ved at se rationalet i et all-in raise som Edizon foreslår - hvis han har en call-ai hånd, så skal vi nok få ham stacket under alle omstændigheder - hvis ikke er det bedre at go-slow.

Hvis jeg er ude på at manipulere potten stor foretrækker jeg - som udgangspunkt - kontrolleret aggression ude af position - her nok minimum -reraise og med position: call med ideen raise turn - men det varierer selvfølgelig med hans aggression, bluffiness, current table image(s)/current history.

13-08-2006 10:53 #9| 0

Hvad med at representere flushen på turn og bette ca. 1/3 - 1/2 pot som tilbyder ham implied odds til at trække mod fuldt hus? Hvis der falder et kort på river som giver FH muligheder (QJT8) så better vi fuld pot.

Alternativt skal vi bygge potten på floppet ved at re-re-raise, f.eks. med $60. Det giver en pot på 290 på turn. Der better vi så 160, hvilket giver en pot på 610 på river. hvor vi så kan rykke in med de sidste 350. I denne variant repræsenterer vi esset eller KK, og spørgsmålet er som om villian tror han kan slå vores es...

Jørn

13-08-2006 11:11 #10| 0

@Thyssen

Hvis du skal repræsentere flushen skal det være troligt at du raiser 6bb før floppen med højst QJs efter en early limper - og han skal synes at det er det mest oplagte mulighed - hmmm... bedre med dit alternativ, men jeg tror stadig at det er for grådigt til situationen. Husk også her at han er set lave store lay-downs.

Jeg tror på at den eneste chance for at lave mere på den (hvis han ikke er på Ax - og så regner jeg med hans hjælp!), er minimum re-raise flop og så bets på 30 og måske 60 på turn hhv river.

13-08-2006 11:21 #11| 0

korrektion: "raiser 5bb før floppen" x-cuse me.

13-08-2006 17:24 #12| 0

Hvis han ved du følger op reraiser jeg også flop. Selvom han har dig som TAG kan han godt sætte dig på noget snavs. Gå et level op og signaler, at du ved, at han ved at du cont-better meget og at du derfor reraiser. Så må han tolke på den. Derudover har han vist store laydowns ned, og han tror måske i ser ham som en smule weak tight, hvor der er bully potentiale.

Jeg er med på 180!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar