400 Nl - blocking bet str??

#1| 0

***** Hand History for Game 2973447088 *****
$400 NL Texas Hold"em - Thursday, November 03, 08:27:11 EDT 2005
Table Table 65805 (6 max) (No DP) (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6
Seat 6: Djaga_Djaga ( $501.23 )
Seat 4: pjevsen ( $662.60 )
Seat 1: Sunshine07 ( $551.40 )
Seat 5: JasonM4444 ( $192.65 )
Seat 2: parijj ( $362.50 )
Seat 3: paarkaan ( $406 )
Sunshine07 posts small blind [$2].
parijj posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to pjevsen [ J A ]
paarkaan folds.
pjevsen calls [$4].
JasonM4444 calls [$4].
Djaga_Djaga calls [$4].
Sunshine07 folds.
parijj checks.
** Dealing Flop ** [ 2, J, 3 ]
parijj checks.
pjevsen bets [$15].
JasonM4444 folds.
Djaga_Djaga calls [$15].
parijj folds.
** Dealing Turn ** [ 6 ]
pjevsen bets [$40].
>You have options at Table 66275 (6 max) Table!.
Djaga_Djaga calls [$40].
** Dealing River ** [ K ]
pjevsen bets [$50].

Er dette for lidt?? som blocking bet..

03-11-2005 14:40 #2| 0

Hvorfor raiser du ikke preflop?

Potten er 126, så jeg ville nok bette lidt mere på river. Gerne 60.
For mig er det relativt readbetinget, hvor meget jeg blockbetter (men standard er ½ pot). Nogle gange tager jeg mig selv i at blockbette 1/5 af puljen, specielt hvis puljen er stor men stacks samtidig er meget dybe.

- Asger

03-11-2005 14:52 #3| 0

Altså. Efter min mening laver du mange fejl i den her hånd. Medmindre din modspiller meget dårlig, så vil jeg mene du taber den her pot. At limpe med AQ, AJ, AT osv. for så at spille dem mega aggressivt på floppet, er efter min mening, en meget dum taktik. Han kan stortset have any two cards idet han er limpet i sen position, med 2 spillere foran sig. 22 og 33 er meget muligt. Selv 32s eller 66 er muligt. Ingen med bare lidt fornuft caller det flop-bet uden knægten eller bedre. Dit bet er for højt til at han kan sidde med flushdraw, og det får vi da fuldstændig afkraftet på turn. At spille draws til disse bets i en ikke-raised pot, ville være meget meget meget dumt. Caller han floppet med QJ, folder han da ihvert fald på turn. Du gir den alt for meget gas iforhold til hvordan hånden er spillet preflop.. du skal ganske enkelt ikke smide så høje bets ud, uden at have nogen anelse om hvad din modspiller kan sidde med. På turn kan du da kun tro du er bagud hvis du får et call?!

Bare lige for at sige hvordan jeg mener hånden skal spilles: Flop, bet 8.. du giver flushdrawers dårlige odds men kan samtidig få calls fra hænder der er dårligere end din. Turn. Bet 12-16$ igen for at give flushdrawers dårlige odds, men samtidig få en dårligere J til at spille med. River valvue better du omkring 20$.

Hvis du vil spille så aggressivt når du rammer dine flops, så er du altså tvunget til at raise med hænder som denne preflop. Men altså, måske er din modspiller meget dårlig, men ellers vil jeg mene du er slået af 2 par eller set.

03-11-2005 15:02 #4| 0

@Becks: Øhrm.. potten er 16 på floppet, og du vil bette ½ pot ud i 3 mand med TPTK? Hvis én caller, får resten jo sublime odds til at drawe til praktisk talt hvad som helst.

Man kan argumentere for at nøjes med at bette ½ pot på turn, men siden potten er unraised, er der en god sandsynlighed for at villain enten er på et draw, og ellers TP-lavere-K.

- Asger

03-11-2005 15:49 #5| 0

Jamen Jamen.. Jeg prøver at forklare igen. Ser du alle dine modspillere som totalt inkompetente idioter? For vi skal da ikke diskutere i langtid om, at man skal være en inkompetent spade for at calle med noget der ikke er bedre end AJ her. Enkelte kunne måske calle med en dårligere J på flop, men den skal da foldes på turn.

Jeg spiller selv dårlige hænder hele tiden i den her situation. Villian er i sen position og der er 2 der er limpet foran ham. Han har stortset odds til at limpe med hvad som helst. 32s, 22, 33, J3s, J2s. Alle hænder spiller han for at ramme NUT-floppet. Han spiller dem ikke for at ramme par2 eller 3. Han spiller for at ramme set, flush eller 2 par. Rammer han ikke, ja så har han et easy fold. Jeg spiller selv hænder som disse når jeg kan komme til det, da det giver payoff hver gang. Folk overvudere deres TIGHT/AGGRESSIVE spillestil fuldstændig, når de rammer deres toppair. I den her situation tænker hero ALT ALT for meget på sin egen hånd fremfor at tænke på sin modstanders hånd. Hero er jo åbenlyst ude at forsvare sig mod flushdraw her. Men hvad er formålet i at forsvare sig hvis man allerede er oppe mod et set hvor man er langt bagud? Taktikken om at forsvare mod flush, gælder ikke på samme måde her som det gør i andre situationer. Når du raiser preflop med esserne og der kommer flush/straight mulighed på boarded, ja så skal der bettes 2/3 pot eller mere for at forsvare. Vi har en stor pot, og kan udelukke de mest latterlige hænder, så nu skal vi ud og forsvare hånden mens vi er foran. Folder han er der allerede 8-10BB i hånden som vi vinder.

Situationen vi har i den her hånd er en helt anden. Potten er IKKE raised preflop, hvilket er et meget meget vigtigt faktum. Som jeg ser det kan alle spillere i den her pot sidde med hvad som helst - du kan UMULIGT sætte dem på noget. Udover at du kan udelukke høje pocketpairs samt AQ og AK. Vi ved altså ike hvad vi er oppe mod. Alt på boarded er farligt. Vi er nødt til at tage det roligt hele vejen igennem, og være klar til at smide hånden. Vi vil ikke bygge en stor pot op med 1 par i en 4-way pot. Det vil vi ALDRIG - heller ikke selvom den er raised preflop. På floppet skal der bettes 8-10$. Bettet er tilstrækkeligt stort til at flushdrawers får negative odds, men samtidig lokker det andre spillere til at calle med par2 eller par3 eller en dårligere J. Det er lige præcis det vi ønsker at opnå. Caller folk med 2 overcards, hvilket jeg tivler på nogen sidder med i den her situation, eneste jeg er bange for her er jo KQ, så skal de have lov til det, for de får ihvert fald aldrig gode odds. Men stadig, som jeg skrev tidligere, så kan vi ikke vide om vi allerede er langt bagud, og det er derfor for dumt at ofre et kæmpe bet på at forsvare, hvis vi allerede er oppe mod set. Efter al sandsynlighed ville potten også være blevet 2-handed med et 8$ bet. På turn har vi nu en pot der er værd at tage ned, men formålet er jo at vi får ham med til river med hans J8o (fiktiv situation) og tager en rimelig god pot. Better vi 40$ på turn, så giver vi ham jo et alt for let fold. Give ham istedet et easy call. Bet omkring ½ pot for at give en flushdrawer dårlige odds, men samtidig gøre det muligt at blive called af en hånd der er dårligere end vores. Rammer han flushen har vi ofte et meget let fold. Desuden sker det altså kun 1/5 gange at flush kortet falder, så når vi sidder med en hånd vi ikke er sikker på er god nok, så må vi lave oddsne for at calle med flushdraw omkring even, også bare håbe på flushen ikke kommer, men at vi tager en god pot mod en dårligere J. I den her situa

03-11-2005 16:58 #6| 0

Jeg er enig med Asger_b, jeg better fuld pot på flop og fuld pot på turn!

@Becks
Jeg vil da gerne bygge en pot lige nu, som jeg ser det kan jeg kun være slået af 2 hænder mod Villain, og det er 22 og 33, og dem tror jeg han raiser på flop.

Turn:
Villian kan muligvis have 45 nu, men det er jeg klar til at finde ud af ved at bette fuld pot. Han skal for alt i verden ikke have noget gratis her.

River: Den er svær, nu kender jeg din modstander og mod ham tror jeg at jeg havde check-callet, da han ofte bluffer på store missede draws.

Friis

03-11-2005 17:17 #7| 0

@mandelir

Ja det er nok kun omkring de 2 hænder han kan have. Men, hvad er det fede i det, når det også er de 2 eneste han kan calle med?! og han raiser sgu da ikke med 22 og 33 preflop...

03-11-2005 17:19 #8| 0

Ang. turn. Du vil bette for at finde ud af om han har ramt? Nu får du så dit svar, så check folder du vel river? eller hva? Det er jo totalt -EV at lave det spil. På river better han vel omkring 80$ så har du lige smidt omkring 50bb væk i en pot der ikke var raised preflop.. Det er altså ALT ALT ALT for dyrt købt information igennem hele hånden. Og kan godt være du kender personen, men vi har ingen reads oplyst. 9/10 gange taber du river til en std. player her.

03-11-2005 17:33 #9| 0

@Becks

Du misforstår pointen. Information er den parameter jeg bekymrer mig mindst om her. Jeg vil have Value og beskytte min hånd!

Tror du at Villain caller med 22 og 33 på flop og turn??
Du er helt galt på den med dit 9/10 sandsynlighed, det er helt fuldstændig forkert. Hvilke hænder sætter du Villain på?? Jeg kan kun komme i tanker om to hænder: det er KJ og K med flush draw.

Tror du at Villain betaler på flop og turn med nuts flush draw?

hvad mener du i øvrigt med følgende "og han raiser sgu da ikke med 22 og 33 preflop..."

03-11-2005 17:42 #10| 0

mener at han ikke raiser med de hænder når der er 2 limpers, det ville der da aldrig være noget fornuftigt i. Tror gerne villian betaler flop med set - ingen grund til at raise der - hvorfor skulle hero bette pot i en 4way pot med flushdraw? Tror også jeg skrev tidligere, at jeg tvivler på at villian sidder med set til sidst, da han ikke reraiser turn. Men pointen er, at du ikke ved om han reraiser turn før du smider pot bettet afsted. Og min pointe er så om du virkelig er nødt til at smide pot bets afsted for at få den info du skal bruge? Det er jo alt for dyrt i længden. Jeg vil stadig mene at du er bagud 9/10 gange på river. Jeg tror ikke på villian caller det turn bet med flushdraw. Det er ihvert fald et meget dårligt spil isåfald.

03-11-2005 17:49 #11| 0

@Becks

Efter min mening er det en decideret fejl ikke at raise på flop med et set her. Hero kan da sagtens bette fuld pot med A4 hjerter. Så jeg udelukker helt 22 og 33 på flop.

For mig er det stadig ikke et info bet jeg skyder afsted, det er VALUE!
Jeg tror sagtens at Villain kan calle turn med et flush draw, han kan muligvis have et straight draw ved siden af.

Hvorfor er du i øvrigt bange for at skyde et pot bet af på turn??? Er du bange for at blive bluffet af hånden??

Hvis han ikke caller det turn bet med et flushdraw/straight draw, hvad caller han det så med??

03-11-2005 18:09 #12| 0

2 par. Som jeg siger. Han kan sidde med any two i den her hånd. Hvorfor kan han ikke calle med 22 og 33 på flop?

Og nej jeg er ikke bange for et bette pot fordi jeg kan blive bluffed?!?! det er da det sidste det byder op til. Jeg er bange for at mit bet er alt for åbenlyst en stærk hånd og han folder KJ,QJ,JT osv.

03-11-2005 18:15 #13| 0

Any two??? det er meget usandsynligt efter min mening. Jeg kan kun sætte ham på en eneste to par hånd her, og det er KJ, og den tror du han folder på turn.

Hvis han caller på flop med to par spiller han efter min mening hånden forkert, men det er self også muligt.
Ved at calle på floppet giver du 2 mand chancen for at trække til straight og flush for en alt for billig pris. Derudover skal du da have value på dit ramte set. Slowplay af Set på de her boards er jeg personligt ikke tilhænger af!!

Friis

03-11-2005 20:51 #14| 0
OP

tak for inputsene - hælder mest til at give mandelir og asger ret hvorfor jeg også spiller hånden således... villain foldede for i øvrigt!!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar