$400 NL Texas Hold'em - Thursday, December 07, 20:04:22 ET 2006
Table Table 125519 (Real Money)
Seat 9 is the button
Total number of players : 10
Seat 8: ThePokerBody ( $1231 )
Seat 10: DL996 ( $866.76 )
Seat 9: cubtobear ( $1327.90 )
Seat 4: Ldizzel21 ( $614.39 )
Seat 2: p0008000 ( $249.30 )
Seat 5: steve54555 ( $394.20 )
Seat 3: katok49 ( $160 )
Seat 6: mantas113 ( $463.88 )
Seat 1: UR_Pike_Bait ( $119.60 )
Seat 7: Jimmythefish ( $120 )
DL996 posts small blind [$2].
UR_Pike_Bait posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to ThePokerBody [ 8♠ 7♠ ]
p0008000 folds
katok49 folds
Ldizzel21 folds
steve54555 folds
mantas113 calls [$4]
Jimmythefish raises [$16]
ThePokerBody calls [$16]
cubtobear calls [$16]
DL996 calls [$14]
UR_Pike_Bait calls [$12]
mantas113 calls [$12]
** Dealing Flop ** [ 6♦, 4♠, 3♠ ]
DL996 checks
UR_Pike_Bait is all-In [$103.60]
mantas113 folds
Jimmythefish is all-In [$104]
Vi har så vidt jeg kan tælle mig frem til 12 outs (9 flush-kort + 4 femmere - 5♠), hvilket giver os 45 procent.
Hvis vi antager, at UR_Pike_Bait har et par eller overpar er det et klart kald. Selv hvis vi sætter ham på et set kan det - så vidt jeg kan regne mig frem til - lige gå an at kalde.
Men men men.... Hvis vi sætter UR_Pike_Bait på et flush draw er vi jo langt bagude.
Kalder vi denne frækkert?
400 NL - Et frækt kald?
standard call
edit: no offense men der er intet frækt i den her hånd; combodraw imod 2 shortstacks...
Så jeg kan forstå, at du ikke vurderer, at sandsynligheden for at UR_Pike_Bait sidder med flush-draw er ret høj på trods af, at han skubber all in??? (Han er i øvrigt ikke initial preflop raiser).
Der er en chance for at han har farvetræk, der er dog også en chance for at vores overcards er gode + du får noget metagame ud af "bare at calle med lavt farvetræk". Autobetalt.
Så vidt jeg kan se får du næsten 3:1 på dit call... Dine modstandere skal altså have dine draw covered rimelig ofte før, at du kan smide til den pris.
/Mikael
Det var da godt nok nogle rigtig ulækker dybe stacks du har bag dig.
Synes ikke spørgsmålet er om du skal calle da det er ret standard. Du får tilbudt 3 til 1 på dine penge. Kan ikke folde her mod 2 lowstacks. Nogen gange kan dine 2 overkort faktisk os være gode.
Spørgsmålet er mere hvad vi gør hvis de store stacks begynder at bevæge på sig. Hvis du caller her kan en bigstack skubbe dig ud af potten og få endnu bedre odds på sine penge.
Lad os tage nogle forskellige siturationer.
Vi caller. Der ligger nu ~$400 i potten. Her kan en bigstack skubbe ind over dig eller raise til en 600-700 og få rigtig god FE i en rigtig stor pot. Får en bigstack skubbet dig ud af potten får han 4-1 på hans penge. Det er virkelig meget der kan lave dette nummer hvis man får disse odds.
Vi raiser. Men med hvad? Jeg plejer som regel bare at klikke når der bliver lavet oversized bets og vil isolere. Men her er vi i en kæmpe pot med dybe stacks og det er potsizes skub der er blevet lavet. Ulækkert! Raiser vi til $400 og giver dårlige odds til dem bag os. Men vågner de op med en god hånd er vi pludselig ude med $400 og får tilbudt gode odds. Er det hvad vi ønsker her?
Et klik giver andre draws gode odds så det kan heller ikke bruges her.
Raiser vi ikke også sets og overpairs her for at isolere? Bordet er trods alt hammer farligt.
Det skal lige siges jeg ikke er særlig god til deep stack spil og spiller ikke full ring.
Det er jo netop det!
Det eneste det drejer sig om er at vurdere og fastsætte, hvor stor en sandsynlighed der er for, at villain1 har et flush-træk.
Hvis vi hypotetisk set siger, at vi har et kanonread på villain1, hvorfor vi med 100 % sikkerhed kan fastslå at han har flush-træk, ja så er et kald jo ikke +EV.
I så fald er vi kun gode her 15 % af gangene, hvilket vil sige at vi som minimum skal have pengene 6,7 gange igen for at kunne kalde.
Edit:
Jeg har ikke læst dit indlæg, Myth, inden jeg skrev dette indlæg. Har ikke taget stilling til det endnu. Bliver nødt til at sove nu!
Edit2:
Sorry. Med villain1 mener jeg UR_Pike_Bait.
Jeg forstår slet ikke din sidste post.. hvem er villain1? og ja, hvis du er 100% sikker på at den ene har et bedre flushdraw og den anden et set så skal du nok folde men hvorfor tror du han har det? og hvad vil du i det hele taget med sådan et hypotetisk scenarie?
Mht til bigstacks bag dig ved jeg ikke lige hvad det er de skal raise med men jeg ville nok folde.
Sov godt EP.
Btw:
Med en stack på 100xbb skubber jeg. Hvis vi caller og en skubber ind over os får vi odds 2.3 til 1 og nu skal vi så unregne vores sandsynlighed for om vi er god her 1 ud af 3.3. Så helle skubbe og isolere og give de andre en træls beslutning.
@Yskhyr
Som sagt, er ikke særlig stærk til dybt spil.
Men kunne en skurk der er lidt tricky ikke godt raise ind over os med en hånd som faktisk er dårligere end vores blot grundet de gode odds? Vi er enige om vi ikke caller med et set her, ikke?
Ved at calle difinere vi ikke vores hånd? Kan kun se os calle med et draw her. Vi ønsker ikke at give gode odds til et draw hvis vi ligger inde med et set, 2 par eller lign.
Og hvad hvis vi får en caller mere og rammer vores spade draw? Det er jo ikke voldsomt højt. Nu har vi en kæmpe pot og dybe stacks. Vil vi ende allin her mod en der er dyb med en made flush sådan som hånden har udspillet sig?
kun en ekstremt ringe spiller ville skubbe indover med noget der ikke har os slået, husk han ville bluffe ind i en tør sidepot og derved risikere hele sin stak for ingenting..
sorry, men din tankegang omkring den her hånd er WAY off :P
@Yskhyr
Yea har det med at overtænke nogen siturationer :)
Men ved at calle difinere vi ikke vores hånd? Og kan han ikke presse dig ud hvis vi caller?
Altså det jeg vil frem til er at ved at calle giver vi sygeligt gode odds til dem bag os. Bordet er så farligt som det kan blive og derfor vil vi ikke gøre det med et set eller lign. Enige?
Hvis vi skriger vi har et draw kan vi vel presses ud af en anden som pludselig får extremt gode odds på sine penge. Overtænker jeg her igen?
Og prøver blot at skabe lidt diskution ;)
hvilke odds er det han får? odds til at tabe til shortstackens set/to par etc? din hånd er faceup, men de kan jo intet gøre medmindre de har os slået?
Det er usandsynligt at hero skulle kalde med et set, men tror du virkelig de satser 5 buyins på det?
Prøv lige at tænke over det 1 gang til
Andre?
Der var til julefrokost eller andre der vil svare på tråden? :D
@EP
lidt væk fra det centrale i tråden, men hvad laver du på 400NL?
var spillet meget juicy?
spørger ikke for at "flame", men jeg undrer mig over hvorfor du ikke finder nogle andre sites hvor der er 1KNL borde aktive som du kan spille på??
eller 2K for den sags skyld, ved ikke hvad din rulle/skills tillader;)
@creative
EP har flere gange forklare at der ikke er særlig mange saftige full ring spil på party. Derfor køre han op og ned i limit.
@myth
jeps, det husker jeg godt, men tænkte på hvorfor EP ikke finder nogle andre sites?
@Creative
Det er fordi det er så besværligt. Der er ikke ret mange 1000 NL full ring-borde rundt omkring på siderne mere.
Der er flest på PokerStars og Full Tilt, men ingen af disse sider opfylder SKATs krav mht. skattefrie gevinster.
Så skal jeg spille en masse forskellige sider på én gang, hvilket irriterer mig grænseløst, da deres software er så udueligt.
Men er i øvrigt begyndt at spille lidt på Prima.