Nu vil jeg prøve med mit første indlæg.
Har spillet en del 2/4 nl på det sidste hvor jeg spiller meget agg. pf og dermed fået ret meget aktion når jeg så fanger. Derfor denne hånd.
Hero: 364 $
Villian: 512$
De to andre har 200 hver.
> Game # 1,633,549,960 starting.
> Dealing Hole Cards3♦ 3♣
> superman7777 called for $4
> Hero called for $4
> villian raised for $24
> shakir101 folded
> OnceInLife folded
> lillelene called for $20
> superman7777 called for $20
> Hero called for $20
> Dealing the Flop 3♥ 2♠ 2♥ (96 $)
> lillelene checked
> superman7777 checked
> Hero checked
> villianbet for $66
> lillelene folded
> superman7777 folded
Her har jeg altså floppet en monster efter et nok noget tvivlsomt preflop call der understøtter min meget agg. linie.
Mit spørgsmål er så hvordan jeg her skal spille for at få mest ud af ham?? og om callet preflop er ok.
Lige lidt info om villian. Han har spillet ABC poker og kun vist spilbare handsker op og har indtil videre set mig repotte pf og flop 2-3 gange på de sidste 3 orbits.
Ville være glad for en kommentar:)
400 NL. Hvilken linie er mest + ev
Her har jeg altså floppet en monster efter et nok noget tvivlsomt preflop call der understøtter min meget agg. linie.
- lol :)
Ret lige hånden til. Se FAQ. Farvekoder, potsizes, fjern alt det "you have 10 seconds to respond" og få stacksizes på.
Takker myth_dark. Ved dog ikk hvordan jeg får farvekoder på
Sådan:)
Så mangler du bare lige at rette dit eget nick til Hero alle steder :)
Men bryder mig slet ikke om de limp. Er du alligevel aggro så hejs den da.
Floppet er jeg heller ikke vild med. Jeg better/3-better da jeg gør det samme med en del draws, any 2'er, middel pairs(alt efter hvilken skurk det er. De bliver ihvertifald leadet på det board) og nok os noget andet junk.
Husk hvor mange kort der kan ødelægge din aktion i tilfælde af han har et overpar eller lign :)
Du leader altså floppet for at skabe max action??
Ok checker nok denne da jeg er 99 % sikker på villian vil byde. Men kan faktisk godt lide din tanke idet han nok under alle omstændigheder vil reraise mit lead med enhver hånd og omvendt ville han nok folde et c/r fra min side, hvis han altså ikke har en super handske
jeg checkraiser floppet nogen gange og checkcaller nogen gange(for så at checkraise turn.)
det kommer an på hvordan han spiller og hvor høj hans TURN AF er.
Han tjekker rigtig ofte bag med rigtig mange hænder. Han leader alligevel ud i 3 mand. Og de andre kan nemt tjekke med draws og en 2'er.
@macstarr hvilke hænder tjek-caller du med og tjek-raiser turn med? Og hvilke hænder tjek-raiser du det flop med?
Synes vi sløre vores hånd noget mere ved at leade.
@LOD
Du ved jeg limper, gerne open-limper, any deuce.
@OP
Raise ALLE pp sh.Det er simpelthen -ev i det fleste tilfælde at limpe.At du så kalder hans raise er fint nok...i er 4 til floppet, og dine imp odds er kolosale.
Lead da der ganske sikkert er overpairs og/eller farvetræk ude.Målet er at en villain med f.eks TT+ eller A2 , sætter dig på et træk og kommer over toppen.Potten skal bygges op inden turn for sure.Du risikerer at alle folder, men so what.De havde nok ikke givet dig noget action alligevel, og du kan senere benytte dine leads til at bygge andre potter, eller stjæle hist og her.
Det mest obvious er at checkcalle, for så at raise turn.Hvis ikke der er nogen der rammer flush, eller højere hus, mister du alle høje pps, da linien imo stinker af styrke. ( min. en 2'er )
GA
JA et c/c stinker mere af styrke end c/r.... men det der mindst ville stinke er nok et lead hvilket jeg næsten aldrig gør selvom min agg stil idet er nok er bange for at alle folder imod min stærke hånd.
Ok kan ikk lige se hvorfor et lavt pp skal raises utg. Hvad gør du så ved et rehejs? Imo obviuos fold eller ?
det kommer jo som sagt an på villain.
well jeg tror en god villain skyder floppet, men stopper på turn hvis han er unimproved / ikke har et højt overpar.
derfor checkcaller jeg med alle par, og folder turn med lavere end TT/JJ. hvis han vil ud og lege flere barrels.
Det jeg ikke kan lide i hånden er limpcallet pf.
raise / fold er det eneste fornuftige muligheder specielt hvis du har et aggressivt image.
Det vigtigste mål i denne hånd postflop er ikke at sløre vores hånd, men derimod at maksimere value. Du har under 4 gange pot tilbage og har samtidig to shortstacks i hånden. Hvis nogen har en hånd, skal vi nok komme AI uanset hvad.
Derfor bryder jeg mig meget lidt om et floplead. De to shorties er fanget mellem raiseren og dig, og du har mulighed for at klemme dem begge for et stort bet og ofte hele stacken, hvis du lader raiseren byde. Jeg er også meget uenig i, at det ikke signalerer max. styrke at byde ud i 3 mand, hvoraf de 2 allerede er committet med alt muligt. Det er i øvrigt ikke nogen katastrofe at få floppet checket bag, da de 3 villains tilsammen har rigtigt mange reverse outs, mens vores hånd stort set er en lock. Hvis du stikker ud i raiseren, folder han self. AK og andre overcards, men de betaler ofte en god chunk, hvis A/K kommer på turn. Det samme gælder de to andre villains.
Pointen om ikke at ville lade en ♥ dræbe action på turn er også mindre relevant her, fordi raiseren altid vil bette de gode made hands, der ville hade en ♥ dvs. alle overpairs. Check floppet.
@ LOD
Ok fin analyse. Checker også altid et flop som det her i dette her spot...
LOD caller du så bare et evt raise fra initial hvis de to shorties folder relativ hurtigt??
Hvilket jo var det der skete??
@LOD
Tak. Giver det mening. Ikke sådan når man skal have slået det fast med 7 tommer søm :)
@ stubbessluts
Når villain byder floppet her 4-way, har han rigtigt ofte et overpair, og så er det vigtigt at få nogle penge ind inden turn, når nu de andre foldede. Jeg tror ikke rigtigt, det gør en kæmpe forskel i EV, om du caller, checkraiser all-in eller laver det balla check/clickraise. Hvis du vælger at calle, skal du dog for alt i verden sørge for, at turn ikke bliver checket igennem. Eftersom du er OOP, synes jeg bedst om et cr clickraise og så resten ind på turn (ja, jeg er seriøs).
Det skal i øvrigt lige understreges, at der sagtens kan argumenteres for at leade floppet, hvis de relative positioner var anderledes, eller hvis I havde været meget dybe.
@ MD
Std? :P
Ok er sgu glad for at høre at min linie ikk var helt skæv så.... poster lige resten af hånden så... nok tydeligt at Villian havde et stort PP
> Hero raised for $222
> Villian went all-in for $454.74
> Hero went all-in for $149.08
> Dealing the turn 2♣
> Dealing the river 6♠
> Hero shows a Full House, Threes full of Deuces
3♦ 3♣ 3♥ 2♠ 2♥
> Villian mucked
@stubbe
Bare du forstår hvorfor du gør som du gør :)
Det er sgu vigtigere end den enkel hånd.
@LOD
Meget. Rigtig meget :|
Sikkert påpeget før dett indlæg.
"hvor jeg spiller meget agg. pf"
"> Hero called for $4"
Men stadig priceless.
Mickey
HAHA get your point. Mente vel mere at jeg spillede mange hænder så som J7 Q8 107 osv... Men ja denne her hånd bliver spillet weak pf