400 NL - K9s

#1| 0

Har ikke det store kendskab til villain udover at jeg har nappet en del af hans stack tidligere med et bedre es og lige har bluffet ham ud af en pulje da der kom til en flush...

***** Hand History for Game 3878427967 *****
$400 NL Texas Hold''em - Monday, April 03, 07:33:39 ET 2006
Table South Pole (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Tiltzide ( $400 )
Seat 5: Foldbiatch83 ( $622 )
Seat 3: pjevsen ( $506.70 )
Seat 6: BadBoyofBGP ( $626.25 )
Seat 2: wrench604 ( $437 )
Seat 4: Abcal ( $380.80 )
Foldbiatch83 posts small blind [$2].
BadBoyofBGP posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to pjevsen [ 9 K ]
Tiltzide folds.
wrench604 folds.
>You have options at Flying Fig Table!.
pjevsen raises [$15].
Abcal calls [$15].
Foldbiatch83 folds.
BadBoyofBGP folds.
** Dealing Flop ** [ 6, 9, Q ]
pjevsen bets [$27].
Abcal calls [$27].
>You have options at Flying Fig Table!.
** Dealing Turn ** [ 7 ]
pjevsen bets [$55].
Abcal raises [$110].
pjevsen calls [$55].
** Dealing River ** [ J ]
pjevsen bets [$100].

Kommentarer??

03-04-2006 14:42 #2| 0

Ser standard ud, jeg skyder lidt mere på river tho. 150 må være minimum her.

Det ligner umiddelbart en straight der har ramt, eller et set. Han virker ihf. glad for sin hånd på turn, så jeg skyder 150-200 for value.

Mickey

03-04-2006 14:47 #3| 0

Jeg kan godt lide det.

Riveren giver jeg lidt mere (150-190)...
Men hvis dit read siger, at han vil smide all-in pga. dit bluff før, så er 100 nok ret godt. Han har jo ca. 227 tilbage.

03-04-2006 14:54 #4| 0

check turn

03-04-2006 15:36 #5| 0

c/c-c/f turn og CR river AI.

03-04-2006 15:43 #6| 0

Asger-b

Han rammer ok på floppet efter et bluff preflop, og forsøger så at tage potten med et semibluff på flop. På turn får han en bunke outs. Ville du virkelig folde her?

Du er, ud fra dine indlæg, bed bedre spiller end jeg, så ville godt høre argumenterne.

Som jeg ser det har han ni rene outs, måske to niere og måske tre konger.

Han skal smide 55 ind i 250. Det kan han da aldrig folde-som spillet.

Enig i check på turn for pot control, og afhængig af bettets størrelse kunne man overveje et fold.

03-04-2006 18:15 #7| 0

@Løpenthin

Asger_b mener, at han skal folde til et for stort bet. Det vil sige et potsized bet.

Jeg synes dog, det er fint at fortsætte med at bette her. Men det afhænger dog ofte af reads.

03-04-2006 18:22 #8| 0

@Løp:
Hvis du checker turn, og villain byder potten, kan du godt med rimelig sandsynlighed discounte K og 9 som outs, og har derfor et naked FD, og har derfor ikke potodds til at calle.

Sådan en hånd hér kan generelt spilles på fantastisk mange måder ifht. modstander. Hvis du fx har set ham floate dig på floppet for at tage den fra dig på turn, kan jeg sagtens CRe AI på turn hér.
Men default linje mod ukendt modstander er min linje standard.

- AB

04-04-2006 11:35 #9| 0

@asger

Hvis Villain byder potten på turn kan vi fjerne K og 9 som outs?????? Hvordan er du kommet frem til det???

Hvad er meningen med at check raise på turn, hvis modstanderen er ude i noget snavs??

Der er to primære årsager til at jeg checker den her på turn:
- showdown value
- Pot kontrol

Hvis man skal bette turn skal det være for at bette marginale hænder som TT, JJ og Qx ud. Det er dog desværre en ret smal handrange, og vi derudover hiver vi hænder som 9x med.

Friis

04-04-2006 14:18 #10| 0

@Mandelir:

"Hvis Villain byder potten på turn kan vi fjerne K og 9 som outs?????? Hvordan er du kommet frem til det???".
Det afhænger naturligvis af villain, men spillet på NL400 er generelt temmelig passivt, så et PSB på turn er ofte noget bedre end TPTK. Desuden er K semi-kedelig, da KQ er ret oplagt.

"Hvad er meningen med at check raise på turn, hvis modstanderen er ude i noget snavs??"
Ja, det spørgsmål har jeg egentlig stille mig selv ret ofte på 2+2 highstakes forummet, hvor folk er helt tossede med at CR AI på turn med en hånd, hvor de kun får calls af bedre hænder.
I det her tilfælde synes jeg dog det giver mening, da Hero kan folde de fleste Q''ere (inkl. AQ) og ned, samtidig med at han undgår at give "freecards" som J10 ell. lign.

"showdown value" Dvs. hvis villain byder turn, du caller og misser dine outs, så har 2nd pair showdown value?

"og vi derudover hiver vi hænder som 9x med." <-- Hvad mener du med dét?

- AB

04-04-2006 19:47 #11| 0

Asger

Der er efter min mening stor forskel på K8 og K9 her. Det kan jeg forstå du ikke synes. Efter min mening er der stadig på turn stor sandsynlighed for vi har den bedste hånd. Det er den showdown value jeg snakker om.

CR all in på turn er efter min mening skidt, den handrange vi skubber af i forhold til den handrange som vi er foran er alt alt for lille.

Med det sidste mener jeg bare at vi risikerer at skubbe ex. 89s ud med all in på turn.

05-04-2006 00:39 #12| 0

Du har selvfølgelig ret i, at der er temmelig mange draws på floppet, så 2nd pair har stadig nogen sandsynlighed for at være god. Men hvis villain byder turn - hvor er showdown value så?

Desuden har villain undladt at raise på et temmelig drawheavy board, så hvis han byder turn, kan jeg ikke sætte ham på meget mere end en Q - og den mener jeg, vi ret ofte folder.

Anyways, det er selvfølgelig ikke mit default spil at CRe AI på turn. Kun mod specifikke meget aggro modstandere.

- AB
05-04-2006 11:26 #13| 0

Showdown value ændrer sig da ikke markant hvis modstanderen better på turn, hvis man antager at modstanderen kan spille poker.
(Modstanderen prøver self at tage potten her med any two).

Hvorfor vil du CR all in på turn mod aggro spillere?? Jeg har svært ved at følge din tankegang her.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar