Er dette et play at lave hvis man ved han better??
***** Hand History for Game 2953152428 *****
$400 NL Texas Hold"em - Sunday, October 30, 07:19:15 EDT 2005
Table Table 69690 (6 max) (No DP) (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: kirikox ( $848.40 )
Seat 2: SERBonTILT ( $398 )
Seat 3: sixtynein ( $396 )
Seat 4: SevenCardDud ( $1231.30 )
Seat 5: pjevsen ( $409.40 )
Seat 6: bjskip ( $856.50 )
sixtynein posts small blind [$2].
SevenCardDud posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to pjevsen [ K♣ K♠ ]
pjevsen raises [$15].
>You have options at Table 65146 (6 max) (No DP) Table!.
bjskip calls [$15].
kirikox calls [$15].
SERBonTILT folds.
sixtynein folds.
SevenCardDud folds.
** Dealing Flop ** [ 4♣, 5♥, 4♥ ]
pjevsen bets [$45].
bjskip folds.
kirikox calls [$45].
** Dealing Turn ** [ 8♠ ]
pjevsen checks.
kirikox bets [$120].
pjevsen calls [$120].
** Dealing River ** [ Q♣ ]
pjevsen checks.
kirikox bets [$200].
pjevsen calls [$200].
kommentarer??
400 NL - KK
hvordan endte hånden?
Pjevsen tog den ned mod villains AhQh eller 66-JJ (minus 88)hånd.
Btw. lidt farligt at checke riveren her, men hvis villain er aggro er det ok. Jeg går ud fra, at du tror din hånd er god her, så hvis det er den bedste måde at få skillinger ind.
Kripke
Kripke; Han checker vel hånden på river fordi han vil have checket den ned? Ellers er et check på river jo meget dumt. Som jeg ser det vil en fornuftig spiller kun raise river hvis han slår et par konger. Så enten er kirikox ude i et bluff eller også har han ham slået her - eller også er han bare meget dårlig.
Hånden er fornuftigt spillet. Jeg kan godt lide checket på turn, da det vil få dem til at calle et højt bet på river med en mindre god hånd, hvis de skulle checke turn. Nu når han raiser så højt turn skal du selvfølgelig pushe all-in. Du caller kun og skal så ud og lave et fornuftigt valvuebet på river, hvis du føler du er foran. At checke på river er meget dumt (hvis du føler du har den bedste hånd). Hvad er planen med dit check på river? At få ham til at bette? Eller at komme til showdown billigst muligt? Hvis det er det første, så mener jeg du vælger en forkert taktik, da en fornuftig spiller ikke ville bette noget du slår på river. Har du haft et specielt read på ham kan det self forsvares.
Uden position better jeg den selv hele vejen. At checke giver modstanden chancen for at komme billigt i gennem hånden med f.eks. JJ. At du checker og derefter caller et næsten pot bet på turn viser efter min overbevisning større styrke end hvis du f.eks. selv havde bettet 120. Derfor vil jeg mene at det mest fornuftig er at bette hele vejen til river og lade ham calle med hans lavere par. Dårlige spillere opfanger ofte først styrke når man begynder at check/call eller raise.
Er du oppe mod en god spiller vil jeg mene du er slået 8/10 gange i den her situation. En dårlig spiller kunne vel godt sidde med et af de lavere pocket pairs..
Jeg mener du tager fejl Becks. Du undervurderer hvor mange forskellige hænder villain kan have.
Fra villians synspunkt er Pjevsens flop bet standard continuation. Masser af spillere vil kalde her, med over pairs til boardet, for at afvente pjevsens move på turn. Checket på turn er fint, fordi det giver villain mulighed for at bluffe med en lang række hænder. Der er reelt set kun to hænder Pjevsen er bagud til på floppet og det er AA og 55. AA raiser det flop vil jeg mene, og 55 er usandsynlig.
Hvis jeg er i Pjevsens sko, antager jeg klart at jeg er foran, og lader gerne villain forsøge at bluffe (valuebette en hånd han tror er god). River-checket er risky, men hvis villain er aggro er det perfekt. Leader du riveren folder han det meste du slår, og caller kun med en række marginale hænder. Er han aggro er det meget muligt han stadig vil forsøge at tage potten ned.
Raise all in på river er blot for at få sidste dråbe value ud af den bedste hånd. Villain er naturligvis committed, når Pjevs kun har ca. $40 bag sig.
Ang. hvad motivet for Pjevs river-check. Blocking bet er svært her, fordi det praktisk talt committer Pjevs og ellers er for weak. Så mulighederne er få på river.
Men jeg er enig med dig Becks, at mod en langt række villains, får vi ikke nok value mod JJ, TT evt. 99. Det kommer an på hvor aggro villain er og hvad Pjevsens table image er.
Kripke
Ja, hvis du ved han better er det da genialt det der... Men som Kripke siger skal de sidste par kroner i potten paa river.
sad egentlig og tænkte et stykke tid over hvordan den skulle spilles... i et par hænder før var jeg fanget i at lave CB på floppet og så tjekke turn når jeg ikke ramte, så tanken her var egentlig at simulere et CB, og så lade som om jeg opgiver (tjekker) hånden på turn... Da jeg blot caller hans bet har jeg egentlig fået ind i hovedet at han har mig på AK♥ og vil derfor give ham muligheden for at bluffe igennem på river.... ved at give ham muligheden for at bluffe river, mister jeg seføli value de gange han tjekker og viser 66-JJ og AQ, men havde tidligere set ham aggro i lignende situationer, så tog en chance.... de resterende 40$ skulle seføli også have været ind!!
Villain viste 66...
Jeg må nok sige at jeg ikke forstår villians tankegang her?! At bette med 66 på river er jo fuldstændig hjernedødt... han må jo tro han er foran? Og det er sgu meget få spillere der caller 120 på turn og folder til 200 på river i den her situation.. Vil sige at det er rent held at villian er newbie, ellers får du intet på river. 95/100 spillere ville checke der.
Kripke: Jeg er ikke enig i at mange spillere caller pot bets med overcards - enkelte newbies/fisk gør det - ikke andre, men dem er der self også mange af på party. Jeg reraiser, som jeg skrev tidligere, all-in på turn her. Jeg vil mene det er det klart bedste, da vi tager ham af hans hånd, hvis han sidder med overcards (hvilket vi ikke burde få mere ud af på river medmindre han rammer esset). Jeg vil også mene at den "normale" pokerspillere oftere vil smide sine penge ind her - fremfor på river når der måske kan komme endnu et overcard til deres 66-JJ.
"Jeg er ikke enig i at mange spillere caller pot bets med overcards"
Det er jeg heller ikke enig i, men det var heller ikke det jeg skrev ;).
Turn push er klart en god mulighed, selvom du lader JJ, TT, 99 slippe billigere.
- Kripke
Tror der er større chance for at JJ, TT, 99 caller allin her. Mange spillere har MEGET svært ved at smide overpairs til boarded (Som du skrev før :-))
Men som sagt, min linie ville være at bette højt hele vejen så jeg selv til sidst kan gå allin uden at skulle ud i noget check og reraise - jeg mener det er den bedst måde at få folk til at overspille overpairs.