6 handed, har spillet ved bordet et par timer, og har set mig lidt sur på villain da har er kommet over toppen på mig en del gange, ved ikke rigtigt hvor jeg har ham da jeg ikke har haft ham til showdown i en stor pot.
Hero: 450$
Villain: 805$
Jeg har A♠5♠ på knappen, der er foldet til mig, og jeg vælger lidt utradiotionelt at limpe. Villain i SB completer og BB checker.
Pot: 12$
Flop: 5♦5♣2♣
Checket til mig, jeg better 12$, villain caller, BB folder.
Pot: 36$
Turn: T♦
Villain checker, jeg better 40$, han caller.
Pot: 116$
River: T♣
Villain checker, jeg better 72$, villain instant skubber.
Hvad nu?
400$ NL, fuldt hus, zeeboo theory?
Handler Zeebo theorem ikke om at ingen folder en båd, når der ligger trips på bordet?
Ang hånden - den er tough, jeg tror jeg finder et fold frem. Den linie der er stort set aldrig et bluff. Omvendt er det svært at se hvilke hænder med en T i, som han spiller sådan her. Kalder han floppet med AT, KT?
Jeg kan slet ikke hvilken en hånd han har, hvis den skal indeholde en T.
AT♣ kunne være en mulighed, men da T♣ falder på river udelukkes den hånd.
Jeg finder et call frem her. Dog er det med en ring smag i munden. Men hans linje hænger ikke sammen, og derfor er han meget ofte ude i skæg her.
Wow, svært at sætte ham på en hånd, når han fik et gratis flop fra BB.
Sjovt nok er det svært at sætte ham på en tier, for hvis han havde en ville det højst sandsynligt være T♣x♣ han havde, for så kunne jeg forstå at han havde called to gange med farvetræk, men T♣ kom i billetten i stedet.
De eneste andre hænder med en T der giver lidt mening er T5 eller T2.
TT er selvf en mulighed....
Hvis vi prøver at se det fra hans side, så kunne du sagtens være på farvetræk. Problemet er bare, at du nok altid vil checke med en flush her, med mindre du er rimelig sikker på at han kun har to par og tror han vil lave et mega-tyrecall med den hånd (enten med et A eller et par 66 eller større). I det tilfælde bør han jo nok bare calle, da hans hånd kun kan bruges til at fange et bluff.
Jeg prøver at selv at undgå den slags situationer. Det kan godt være du har hus, men måsk er dit value-bet er lidt tyndt når man tager din beskrivelse af villian in mente, for kan du betale et stort check-raise her? Desuden så deler du jo bare med en anden 5'er nu, så der er heller ikke noget at hente.
call. Tror simpelthen ikke han har den 10'er
hmm.... jeg vil nok også betale af her jf. Roida's tese.
Han kunne godt have spillet T♣ med et eller andet kort - men da den falder på river.....så betaler jeg.
@ahle
Theorem 1: The Full House Theorem
Nobody is capable of folding a full house on any street for any sized bet, ever. Don't fool yourself into thinking they can. I'm not even referring to NUT full houses (eg. board reads 29522, if your opponent has the loan 5, they will almost always call allin; if they folded, it was likely do to timing out or a misclick). Remember: full houses aren't too common, and after all, you might be bluffing!
Ways to exploit:
If you expect someone has a full house, and you can't beat a full house never ever bluff. If you expect someone has a full house and you can beat their likely full house, go allin. Let's say the board is 29522, and you have TT or better, go allin no matter what the size of the pot is, b/c they can't fold.
Fold river
Blehr..
Der er ligesom følgende faktorer i spil.
Dels er villains hånd fuldstændig uigennemskuelig.
Dels vil hero have uendeligt svært ved at calle det der uden en Ter, og med farvetrækket på floppet, kan hero bette alt muligt andet på turn også (inkl. bare A høj or whatever).
Hero kan valuebette tyndt på river, og bluffe, en stor del af gangene.
Det er få, der bluffer på den slags boards - og i unraised pots.
All in all - villain lyder som en dygtig og tænkende spiller. Såfremt dette er korrekt, er hans bluff% relativt høj på den her river, og jeg finder derfor et call frem.
- AB
Øv at du poster resultatet - og endda så hurtigt :o(
En kommentar har jeg dog stadig:
"har set mig lidt sur på villain" - kender det og i min erfaring er det minus EV at blive siddende i den situation - så jeg noterer på villain, kvitter bordet og finder et nyt bord uden "følelser" involveret.
Eftersom han caller bettet på flop og turn, kan vallian åbenbart ikke tro på at du har ramt trips (eller også regner han med at få mega-betaling på flush). Desuden kan han vel heller ikke selv tro at du sidder med en tier, og better hårdt ud to gange for at ramme nuts på river.
Hans spil giver bare ingen mening, og jeg vælger at calle (der er jo trods alt kun 2 tiere tilbage) og forventer at se en flush. Altså at han mener du er på et rent bluff.
Han har jo vist at han ikke troede på en 5'er, og hvorfor skulle han nu tro du sidder med en 10'er?
Jeg kan ikke sætte ham på en 10'er. Så skulle det være T2, men den er også langt ude med mindre hans idol er Doyle.
Du kan vist kalde her, da det langt oftere er flush, Ax og 5x end T.
Du har jo allerede næsten 1/3 af stakken inde. Desuden håber han på et fold fra en svag modstander (hvilket det kunne lyde til, at han ser dig som).
/Ludo
Fy. For. Satan. Meget svær situation. Det eneste der giver mening er at du er slået synes jeg. T5, T2 eller TT. Fold.
er T2 langt ude når han checker i BB..?
Jeg tror personligt at han her er ude i skæg nok gange til det er profitabelt at calle med en 5'er her. For det første giver hans linje nul gange mening, måske en sygt donket frustreret 22 kan spille sådan. For det andet er din hånd spillet en anelse utradionelt, mest af alt ligner det ikke han tror på du har en 5'er, og gør det derved til et godt push spot for ham.
Jeg trækker mine ord i mig igen. Han må da ha 5-10, sandsynligvis begge i hjerter. Det er den eneste grund til at han limper med, caller trips og slowplayer et hus på turn.
Trist altså. Lidt af et beat. Men sys du gør det rigtige
@joonas
Villain er i SB.