400$ NL, str8, river decision

#1| 0

6 handed spil, jeg har været i spillet et par timer og har ikke gjort så meget væsen af mig.

Villain i denne hånd har lidt en tendens til at overspille sine hænder. Har blandt andet givet ham et buy-in da jeg i en re-raised bluffer hele vejen og han caller ned med AJ på et J high board.

Hero: 600$
Villain: 750$

Jeg sidder på knappen med JT

Villain raiser til 12$ UTG.

Foldet til mig, jeg caller.

Pot: 30$

Flop: K7Q

Han better 22$, jeg klikker til 44$, han caller.

Pot: 118$

Turn: A

Han checker, jeg better 84$, han caller.

Pot: 286$

River: 9

Han checker igen, jeg better 222.22$, han klikker til 444.44$.

Jeg har ca. 240$ tilbage.

Hvad kan vi sætte ham på og hvad gør vi?

27-03-2007 15:04 #2| 0

Hvorfor i al verden clickraiser du floppet? Enten caller du eller raiser ordenligt. Jeg foretrækker et call, når i er dybe og han overspiller.

Anyway - river er betalt.

27-03-2007 15:21 #3| 0

Nøjes med at calle flop. bet mere på turn nu du klikraiser, så jeg sir 100. På river bliver du som spillet nødt til at skubbe, men du har lidt svært ved at få den info du gerne vil have når du spiller den på den måde

27-03-2007 15:36 #4| 0
OP

@Ahle

Fordi jeg er en donkey.

Nej, jeg gør det egentligt for at få bygget potten lidt, samtidig med at jeg kan få et gratis kort hvis han checker til mig på turn og jeg misser der.

27-03-2007 15:37 #5| 0

Du gør det svært for dig selv. Jeg caller og mucker til hans flush.

27-03-2007 17:12 #6| 0

@Psyko

Skubbe river? wtf?

@Fisken

Dit flop click er meget grimt. Jeg nøjes med at calle, da han som sagt overspiller sine hænder.

Turn er fint, og jeg betaler sgu også river.

27-03-2007 18:03 #7| 0

Der er ikke rigtigt nogen, der pointerer hvorfor flopspillet er skidt. Problemet er primært strømliningen af ens spil, da det ikke altid er rart at skulle clicke et set (for så at checke turn bag) på den der slags boards. Villain vil derfor have relativt let ved at gennemskue heros hånd (og styrken af denne), hvis han bare holder lidt øje med, hvad hero foretager sig.

Selvom han overspiller sine hænder, er der meget få hænder, der kan tage heat oop på det flop - jeg raiser derfor (normal str.).

Turn og river er standard - river er selvf et autopush, specielt med AKQ og J i spar afdækket.

- AB

27-03-2007 18:33 #8| 0

Jeg bryder mig ikke om et flopraise. Villain kan nemt have ramt noget på dette flop, og hvis ikke, så kan han have et bedre draw end du. Call, og se turn an.

Raise turn. Nu hvor du har ramt, er det på tide at få noget value ud af denne hånd.

Bet river.

27-03-2007 18:39 #9| 0

@KK: Hvor mange hænder caller du flop med ude af position mod modstander med 150BBs?

- AB

27-03-2007 18:51 #10| 0

Kan heller ikke lide flop-clicket, men som spillet easy river call.

@AB

pusher du med $462 ind i $286 på river? hvilke hænder forventer du call fra, som vi slår?

Foretrækker nok et $170-200 bet, som villain kan betale af med flere hænder, og desuden åbner en mulighed for ham til at forsøge et sidste desperat bluff. Skulle han sidde med farven, tager vi den med.

27-03-2007 19:02 #11| 0

@AB

Jeg forstår ikke spørgsmålet. Hero har position i denne hånd.

27-03-2007 19:52 #12| 0
OP

@Roida

Hvorfor ikke skubbe river?

27-03-2007 21:29 #13| 0

@Kalsen: Øh.. nej, jeg vil raise over hans click-raise.

@Kold: Lad os antage du er villain i hånden. Du stikker ud og får et raise tilbage fra hero. Hvilket hænder caller du med?

27-03-2007 22:49 #14| 0

@ AB

Villain har vel bl.a. i sin range: AK, KQ, AA, KK, QQ samt diverse spartræk. Måske smider han AA og AK til et raise, men hvis han overspiller sine hænder er det vel ligeså sandsynligt, at han bliver stædig med dem. Hvis han har en af de nævnte hænder, så frygter han vel kun KQ, set eller et stærkt combodraw. Hvis han har spartræk finder han vel nogen gange på at pushe floppet (jeg gør i hvertfald), hvis han bliver raised.

Jeg er ikke sikker på, at floppet er så scary for villain. Derimod mener jeg (generelt), at det er farligt at overspille sit broadway stregtræk, fordi heros FE mindskes hvis villain har høje kort, hvilket han vel ofte har, når han stikker ud UTG.

27-03-2007 23:27 #15| 0

@KK: Han folder da aldrig AA og AK?

Med lad os antage, at du fortsætter fra floppet (enten caller eller raiser) med AA, KK, QQ, AK, KQ, spartræk og JT. Din åbningsrange UTG er derimod 55+, A9s+, ATo+, KJo/s+ og QTo/s+ og 45s, 56s, 67s, 78s, 89s og 9Ts.

Prøv at sammenligne de forskellige ranges ifht. hvor ofte villain hér i hånden kan fortsætte fra floppet til et raise. Fordi K og Q er i samme farve, er der også færre kombidraws.

- AB

28-03-2007 00:57 #16| 0

@AB

Jeg ser sådan på det, af mange hænder, som villain smider til et raise på floppet, alligevel lukker ned på turn, hvorfor vi kan skyde ham ned på any turn, hvis han checker.

Desuden vil vi gerne give villain mulighed for at ramme et es på turn, da han vil have svært ved at slippe bort fra AA, AK og AQ hvis det sker, og helt sikkert vil skyde igen med mange andre esser. En 9er giver ham dobbelt-mavetræk + toppar, hvis han har KJ, og den slipper han nok heller ikke slipper væk fra.

Da vores hånd ikke er complete, så rissikere vi reelt ikke så meget ved at give villain frikort, med mindre han har farvetrækket, men i det tilfælde har vi jo et udmærket redraw til næstpol.

28-03-2007 01:36 #17| 0

@KK: Problemet med at calle flop for herefter at skyde turn er, at din hånd er praktisk talt face up, så der skal falde deciderede scarecards, for at en god villain ikke kan spille perfekt mod dig. Jeg siger i øvrigt ikke det er dårligt - alting er jo en afvejning, og jeg smoothcaller også selv tit, alt afhængigt af villlain og dynamikken i spillet.

En 9er giver ham i øvrigt ikke en dobbelt mavepuster - kun en enkelt af slagsen.

- AB

28-03-2007 02:08 #18| 0

Fold preflop. Raise mere på flop. Easy call river, jeg tror ikke på han kan check/raise en flush her, ellers tillykke til ham.

28-03-2007 03:16 #19| 0

@AB

"En 9er giver ham i øvrigt ikke en dobbelt mavepuster - kun en enkelt af slagsen."

Haha. Vi får her endnu engang demonstreret, hvorfor jeg ikke er professionel pokerspiller.

"Problemet med at calle flop for herefter at skyde turn er, at din hånd er praktisk talt face up"

Jeg er ikke helst sikker på, hvorfor du mener det, men når man påpeger at særligt move gør, at hånden ligesågodt kunne være spillet faceup, er det for mig et stærkt argument for at spille hånden netop sådan. Udfordingen ligger, som jeg ser det, så i at have den helt rigtige range af hænder, som man spiller på samme måde, således at villain let kommer til at lave fejl alligevel.

Da du er proffen er mit spørgsmål til dig så, hvilke andre hænder bør man have i sin range her, for at et smoothcall på floppet bliver et bedre play i din bog?

(Som du nok kan gætte, har jeg lige læst artiklen om G-bucks)

28-03-2007 03:42 #20| 0

@KK: Det er som udgangspunkt mht. rangejusteringen, men problemet er, at boardets tekstur skærmer for en del af rangen. For eksempel er det en kedelig løsning at smoothcalle 777 på det der flop. Jeg advokerer derfor for, at man overrepræsenterer draws og enkelte mere marginale holdings i stedet for at underreppe store handsker på drawy boards - hvilket man bliver nødt til, jf. din handrange justering. Specielt i position på ulækre boards mod 150BBs HU, er dette en fordel.

Nuvel, der findes counterstrategier til alting, og derfor giver det som sådan heller ikke mening at diskutere, om at der bedst at raise eller calle hér. Det ved vi ikke nok om dynamikken til.

Desuden er G-Bucks triviel viden, og det undrer mig meget, at den artikel får så meget opmærksomhed.

- AB

28-03-2007 05:07 #21| 0

@AB

Alright, jeg er løbet tør for argumenter. Denne diskussion har været lærerig for mig. Mht. om g-bucks artiklen er triviel eller ej: Well, det kommer vel an på perspektivet. Jeg vil ikke påstå at der stod noget, som kom som en decideret bombe for mig, men jeg havde ikke læst den før, og synes den er godt skrevet. Den giver indsigt i hvad det er, i egentlig snakker om, alle i chefer, når i slynger om jer med begreber som "ranges", "odds", "position" og andre eksotiske ting&sager ;)

28-03-2007 12:10 #22| 0
OP

Jeg valgte at skubbe og han betalte de sidste små håndøre med AK

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar