Villain virker rimelig solid, har set ham vise nuts et par gange og han har bettet en del gange hvor alle har foldet, virker som om han mixer det ok op imellem checkraises og bet-3betsai. Preflop limper og raiser han rimelig loose men tightere end de fleste andre.
Hero har været meget aktiv da bordet var 3-5handed, raiset hver button og cont bettet ca halvdelen af tiden, på sene streets har jeg self sløvet ned og jeg er ikke blevet fanget i nogen moves endnu.
Eneste store hånd vi har spillet sammen er hvor vi kommer allin 4way på et 678r bord hvor jeg har nutstrit og han har nutstrit med redraw, de to sidste var shortstacks og vi splittede.
Seat 1 is the button
Total number of players : 7
Seat 1: Hero ( $674.35 )
Seat 7: imprimante ( $785.51 )
Seat 4: turfmansk ( $94.60 )
Seat 10: maripokka ( $366 )
Seat 2: celusi ( $129.84 )
Seat 3: repa777 ( $220 )
Seat 9: bigapple222 ( $146.39 )
celusi posts small blind [$2].
turfmansk posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9♠ 6♥ T♦ 8♠ ]
imprimante calls [$4].
bigapple222 folds.
maripokka folds.
Hero raises [$18].
celusi folds.
turfmansk calls [$14].
imprimante calls [$14].
** Dealing Flop ** [ T♥, 3♦, 5♣ ]
turfmansk checks.
imprimante checks.
Hero bets [$53.20].
turfmansk folds.
imprimante calls [$53.20].
** Dealing Turn ** [ A♦ ]
imprimante checks.
Hero bets [$159.40].
imprimante calls [$159.40].
** Dealing River ** [ K♠ ]
imprimante checks.
Hero is all-In [$443.75]
400$PLOmaha semideep bluff
Hvis dit mål er at smide din stack væk hurtigst muligt, er det en hel fin måde at spille hånden på. Hvis dit mål er at vinde, er det efter min mening stor -EV det du foretager dig her.
Preflop: Du har en hånd der er fint koordineret, men kun ifht. straights. Altså ingen høje par, ingen nut-flush draws. Jeg vil nøjes med at calle her, da position er fin og du kan komme meget billigt med.
Floppet:
En 3-vejs pot med top par, ingen kickere, ingen draws. Du er helt sikkert bagud. Et bet kan måske vinde dig potten headsup, men sjældent 3-vejs.
Turn: Nu er det for alvor på tide at trække dig. Du har intet!!!
River: Jeg forstår det ikke. Han har betalt 3 gange, og alligevel sender du et fuldt buyin efter ham. Han skal bare calle 50% af gangene, for at det er -EV for dig her, da du meget sjældent vil slå ham.
Rene bluffs virker sjældent så godt i Omaha, som de gør i Holdem, da modstanderen oftere vil have en hånd. Semibluffs derimod er en helt anden sag :-)
Er det forkert at spille sin position? Jeg syns jeg repræsenterer et monster meget godt og hvad er det lige en rimelig solid spiller har der kan kalde river?
Kan godt være det ikke stod klart i min OP men jeg har helt klart ikke et maniac image, jeg har spiller frisk til og det ved jeg villain har lagt mærke til, men jeg er rimelig sikker på at han har en eller anden form for respekt for mig for han har ikke set mig out of line.
Preflop: pæn hånd og position, kun 1 deepstack solid spiller der har limpet
Flop: Tørt board, man kan vel checke, og gør jeg vel osse ofte men har toppar der gør det mindre sandsynligt at de har topset og to par kan vi outdrawe/skubbe af, en AA/KK~ historie passer fint med et cont.bet
Turn: Villain checker esset, det kan betyde lidt af hvert men rigtig mange af de hænder jeg kan have har ramt nu så der er en ok FE og jeg har jo ingen chance for at vinde potten hvis jeg checker vel :)
River: Han har vist svaghed på 4 streets og han skal kalde et fuldt potbet som er et helt buyin med en hånd der sandsynligvis er langt fra nuts, og de to sidste kort kan meget vel have ramt mig, jeg tror ofte han vil folde bottom set her, den eneste hånd jeg er rigtig bange for er 24, men vil mene hans range er langt bredere; helt nøjagtigt har jeg ham på to eller tre par på floppet
Gene har selvfølgelig ret i, at pure bluffs er en kedelig idé i Omaha, og problemet er hér, at du kun kan bluffe 2/3-par hænder eller missed draws af. Jeg tror ikke villain har et set - de fleste solide leader eller CRer floppet med any set vs. initial raiser. Dvs. de mest sandsynlige holdings er et wrap til 35 eller 2/3 par - og sidstnævnte folder turn. Spørgsmålet går altså primært på, om han har missed eller ramt med 24, og en hel del kunne tyde på, han har missed. Jeg synes derfor du skal nøjes med at byde 250 or so - det giver noget bedre value til dit bluff, givet villains handrange.
- AB
@Yshkyr
Din argumentation passer meget godt, når villain folder på river. Så vinder du en stor pot med en skodhånd - WP NH.
Det er dog de færreste tænkende Omaha spillere der vil komme så dybt med kun to små par eller et straight draw.
"jeg har spillet frisk til og det ved jeg villain har lagt mærke til"
Hvis han har lagt mærke til, at du har spillet rimeligt friskt til og lavet mange continuation bets, kommer han ikke så dybt i en pot uden en god hånd. Så er det ofte bedre for ham at få dig til at bette din friske hånd, end at checkraise dig på floppet og du så folder.
Jeg er stadig af den overbevisning her, at enten vinder du en fin pulje (din stack forøges med 250$) eller du taber en kæmpe pulje (din stack reduceres med 670$). Din upside er altså betragteligt værre end din downsize.
Men det er dig der har spillet med villain, og som har alle de gode reads på ham. Vi andre kan kun forholde os til en standard situation, kombineret med de reads du fortæller os :-)
Som villian ville jeg nok checke min xx42 til dig. Uanset om du er på et bluff eller har AAxx, vil du nok bette igen. Rope-a-dope
@gene
Du har måske ret i at min analyse er ret resultatorienteret, for han foldede jo, og min beskrivelse af villain har nok heller ikke været helt præcis da en "solid" spiller nok ville stoppe et raise ind på en af de første streets med to par/set, han var nok nærmere tag/weak/str8forward/nitty og jeg så ham bestemt ikke som "tricky".
Mit preflop og flop spil syns jeg dog ikke der er noget galt med, 2nd barrel kan diskuteres men nu gjorde jeg det og når jeg nu er i det spot på river er jeg lidt uenig i at man altid bare skal give op fordi man risikerer at gå broke, potten er ~500$ og den eneste chance for at få dem er at rykke ind (halvpots passede desværre ikke ind i mit mønster på det bord) så jeg vinder jo ikke kun 250 - desuden er der jo metagame og tisværdi når man viser den :p
@thomsen
Er du sikker på du ville det? Der er ingen historie med at jeg valuebetter tyndt/2 og 3 barreler meget, specielt ikke med store stacks.
Det er jo ikke fordi jeg lige har bluff eller AAxx jeg siger bare at de er i min range, som efter min flopbet er ret bred og klart størstedelen af den vil checke bag på turn
Generelt syns jeg meget sjældent man ser folk være lisså udspekulerede som dig på det her limit, og det ville overraske mig virkelig meget hvis villain i hånden var.