Har spillet meget få hænder ved bordet. DONK'er grunden til at jeg er ved bordet, og spiller 72/25.
VILLAIN er relativt ukendt, og over de 85 hænder jeg har spiller han 24/16-2.
Seat 6: VILLAIN ($723.80 in chips)
Seat 7: DONK ($440.45 in chips)
Seat 8: Gloff1 ($467 in chips)
Seat 9: HERO A♣ 2♣ ($406 in chips)
Seat 10: umkainplay ($157 in chips)
ANTES/BLINDS
DONK posts blind ($2), Gloff1 posts blind ($4).
PRE-FLOP
HERO raises to $12, umkainplay folds, VILLAIN calls $12, DONK calls $12, Gloff1 folds.
FLOP [board cards: A♠,4♥,2♠ ] POT 40USD
DONK checks, HERO bets $30, VILLAIN calls $30, DONK folds.
TURN [board cards: A♠,4♥,2♠,3♠ ] POT 100USD
HERO checks, VILLAIN bets $70, HERO calls $70.
RIVER [board cards: A♠,4♥,2♠,3♠,5♥ ] POT 240
HERO checks, VILLAIN bets $150, HERO ??
En completed flush er selvfølgelig en del af hans range, men hvor meget fylder Ax, som han better turn, da jeg ser ud til at give op?
Hans bet er godt sizet, og giver mig en svær beslutning, hvor jeg skal være god (splitte) 40% af gangene for at kalde. Synes dog umiddelbart at det er lige i overkanten, så jeg er nødt til at folde, men omvendt, så spiller jeg face up, og han kan måske netop med et lidt "for" højt bet tage puljen ned ved at jeg folder, da han med en completed flush nok vil sikre sig et kald ved at bette mindre.
Thoughts?
EDIT: Bordet er rettet til på river.
400NL. 2 par på turnet flush board. River beslutning
Jeg forstår ikke HH. Har du to par, eller ligger der en streg på boardet med completet farve på turn?
Tror jeg som std. better turn igen, da der er masser af hænder, vi kan få value fra.
Er lost omkring riveraction, da jeg aldrig selv kommer til river på den måde.
@ ManCini - boardet ligger A♠4♥2♠3♠5♥
Jeg bet/folder turn.
Jeg tror også vi kan få value fra mange hænder (any ace with en spar på siden) og forventer at vi er slået hvis villain raiser.
Du skal have langt flere splits end 40% for at kalde river (jeg kan ikke lige huske i hvilken bog jeg har læst beregningerne)
Jørn
Du skal splitte ca. 55% på river for at calle da du tjener 120$ ved at calle og splitte, men mister 150$ ved calle og tabe.
Siger du 450 og han folder alle splits skal du kun have ret 53% af gangene + du får mere value når du har noget. Bare en tanke.
Jeg tror ligesom Sennels og Thyssen, at du sagtens kan bette turn, fordi du charger en masse handsker, som sjældent finder et raise frem.
Han folder sgu sjældent AJ+ og slet ikke med spar, men tilgengæld raiser han dem like never. Raiser han gør han det sgu med en stærk range og vi kan roligt folde.
Med på betfold turn vognen. CC er især skidt når du som her intet clue om hvilken type modstander, og hvad du vil gøre mod ham.
Jeg har selv lavet tilsvarende "fejl" førhen, når jeg havde en hånd som jeg følte var god nok til check/call men ikke rigtig mente den var god nok til at bette selv.
Typisk er det bedre at bette selv (og folde til et jam; eventuelt kalde mod visse spillere). Hånden bliver meget nemmere at spille fordi vi fastholder initiativet.
Jørn
@ Steen
Du har ret. Det er selvfølgelig 55%.
@ Thyssen mfl
Helt tydeligt at bet/fold er den rigtige linie. Jørn har lært mig det, men åbenbart svært at praktisere i et massivt downswing.
Et tillægsspørgsmål til bet/fold generelt:
Turn c-better vi stort set alle hænder, i stedet for at checke bag og kalde river, og er det primært pga fold equityen, da bet/fold koster det samme som at checke bag, og kalde et river bet?
Hvad gør vi så hvis vi er OOP, eller er det bare som ovenfor, og så accepterer vi at han har både turn og river til at tage action, modsat når vi er OOP og checker bag, hvor han kun har riveren at gøre noget på?