VILLAIN er 400NL reg, og spiller 24/20-3,8. Han check/raiser 18% på floppet, og kalder 24% over 3200 hænder.
Seat 5: 22Danyo22 ($320.60 in chips)
Seat 6: HERO 4♠ 4♦ ($364 in chips)
Seat 8: tinkivink ($875.60 in chips)
Seat 9: VILLAIN ($1,276.90 in chips)
Seat 10: MrObsolete ($398 in chips)
ANTES/BLINDS
VILLAIN posts small blind ($2), MrObsolete posts big blind ($4).
PRE-FLOP
22Danyo22 calls $4, HERO bets $14, tinkivink folds, VILLAIN calls $12, MrObsolete folds, 22Danyo22 calls $10.
FLOP [board cards: 3♠,2♣,5♣ ]
VILLAIN checks, 22Danyo22 checks, HERO bets $34, VILLAIN bets $112, 22Danyo22 folds, HERO ???
Er der andet end 55 jeg er bange for, og som gør at jeg ikke skal raise, eller evt bare mose hele stakken til midten? Kan jeg alternativt tage et call, og se hvordan han reagerer OOP, omend det betyder et fold hvis flushen kommer?
400NL. 44 på 532t møder reraise
Jeg har prøvet at opstille en meget hurtig repetetiv range for villain (dvs. ATs står for alle overkort osv osv.)
equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 37.356% 36.77% 00.59% 10192 163.00 { 4d4s }
Hand 1: 62.644% 62.06% 00.59% 17202 163.00 { 99-66, 33, A♣T♣ }
Tror det bliver svært at være godt inde i dette scenarie, kommer an på hvordan villain ser dig ? hvis du er stram er jeg mest til et shove, da vi får mest fold eq. dog vil jeg sige
FOLD > SHOVE > Call
Jeg ser ingen idé i at calle imod denne slags villain, eftersom mange turns bliver svære at spille.
Easy shove. Leeq har lige gjort alt arbejdet for dig, du har 37% mod toppen af hans range, han skal altså ikke folde ret ofte før dette er et rigtig fint spil. Der er desuden MANGE flere klør draws i hans range.
"Jeg har prøvet at opstille en meget hurtig repetetiv range for villain (dvs. ATs står for alle overkort osv osv.) "
Det kan du jo ikk. Jo flere flushkombinationer du putter i hans range jo højere bliver vores winchance.
Derudover kan han sagtens have air.
Jeg mener det er et klart shove.
"Derudover kan han sagtens have air" - Nej, og det er ikke engang close :)
Har lige tænkte over hånden imens jeg cyklede hjem :) og kom itvivl om jeg er lige lovligt stram :)
Jeg shipper dem bare ind. Vi har ok equity mod stort set alle hænder villain kan have -- selv sets.
Jørn
@ Leeq
Alt for stram mener jeg.
Som Thyssen er vi jo aldrig værre end et coinflip med kun 55 der har os nede, men stadig med outs, og 33 og 22, hvor vi har yderligere outs.
Min tanke gik mere på om det kan forsvares at kalde her, for at lade ham skyde et bluff med hans flush/str8 combos når ham misser dem, eller skal den moses nu pga foldequityen med hænder om 88 og lignende?
Jeg mener efter et par dages tanker at det er SHOVE > CALL > FOLD, men vil gerne høre om et call er helt forfærdeligt skidt her mod en villain der er OOP og derfor nok oftere bluffer en blank turn.
Det der også spiller ind er hvor ofte vi får stakken ind på turn når han rammer TP med A som giver os str8'en, modsat at jeg bliver nødt til at folde når kalde når 4 falder, selvom det ofte giver ham str8'en, mens jeg stadig har 10 outs at redrawe til?
@Thyssen
Altså vi må da gå ud fra det eneste villian MULIGVIS kan overveje at folde i det her spot, er 66,77,88,99.
Alt andet er da insta ship call fra villian. Det eneste vi har et flip mod er et flushdraw.
Kald mig bare stram.
@becks
Er det et level ? eller tror du seriøst han bluffraiser 15-20% med en anden dude, som stadig kan acte?
Please.... :)