400NL 69s i blind krig

#1| 0

MP ($833.80)
CO ($57.90)
Button ($386)
SB ($600.30)
Hero ($522.20)
UTG ($1182.13)

Preflop:/ Hero is BB with 6, 9. SB posts a blind of $2.
4 folds//, SB (poster) raises to $15/, Hero calls $15.

Flop:/ ($30) 6, 9, K (2 players)/
SB bets $25/, Hero raises to $80/, SB calls $55.

Turn:/ ($190) J (2 players)/

SB checks/, Hero bets $100/, SB goes allin ($505.30)/,
Hero?

Det er $327.20 mere for mig.

Nu i har hånden får i også det der er aller vigtigst. De kære reads.
I får først PT stats.
Han er 24/13/2.56 over 526 hænder. Han ser mig med ca samme stats.
Jeg ved han er vindende da jeg har set ham på et par borde og han klare sig generalt ret godt.
Jeg sidder også på et andet bord med ham hvor jeg har spillet meget frisk til. Han har blandt andet set mig 3-bette med AKs hvor han var intial raiser. En ukendt caller lige efter og jeg 3-better. Han folder og calleren skubber ind over mig. Jeg går i tankeboks og caller. Fjolset viser KQs og jeg tager potten. Derefter har han også set mig bette kraftigt med QJ mod en fisk som rammer river. I starten af sessionen gik det ikke så godt og jeg reloaded et par gange.
Når det er sagt er jeg også ret sikker på han er tænkende og er i stand til at lave moves.

Og jeg vil gerne høre til alle streets.

22-12-2006 08:08 #2| 0

Enten har han en svagt spillet 66/99 eller AA...

Han kunne også ligne en KJ

Jeg folder...

22-12-2006 08:08 #3| 0

Spiller den som dig, og på turn folder jeg - han ved hvor stærk du er, og vil ikke have dig til at ligge hånden med det bet - som jeg ser det.

Tror han sidder med enten set eller 2 højere par.

De få gange vi evt. skulle være foran, er det bare ærgeligt.

22-12-2006 08:18 #4| 0

Er det ikke en ret stram range at sætte ham på?

22-12-2006 08:31 #5| 0

I en blind krig tror jeg sku ikke jeg kunne folde den, Call , og hvis du taber den har du i det mindste vist ham at han ikke skal fucke med dine blinds :-)men jeg er nu også ret aggro i blind krige, og folder sjældent noget der er TPTK og bedrer.
Hans turn check er vel også lidt underligt, en tænkende/vindende spiller på det niveu ville ikke checke en hånd der med alle de draws der er åbnet, så kunne godt ligne et bluff

Mvh
Claus

22-12-2006 09:50 #6| 0

CR AI på turn lugter lidt af AA eller et stort draw (f.eks. AK, KQ, 78).

Mon ikke villain leader turn med et set dels for at beskytte sig mod draws og dels for for at blive raiset.

Jeg kalder, og håber villain ikke rammer sine 8-15 outs.

Jørn

22-12-2006 10:33 #7| 0

Jeg kalder. Han kan naturligvis have et set KJ eller K9 men jeg tror at et hjertertræk, top par eller måske bare varm luft er mindst lige så sandsynligt.

sunek

22-12-2006 10:35 #8| 0

Er jeg den eneste der vil banke lidt mere til turn? Der er trods alt en million outs der enten completer draws, eller gør vores hånd svagere.

Når det er sagt, tror jeg det må være et call. Som Thyssen påpeger kan det være par + draw, eller AA. Jeg vil heller ikke udelukke han er ude i en skæg her, han må også kunne se, at et CRAI på turn vil give Hero en svær beslutning. Og når han nu er tænkende.

@ Tinamus

Det er ikke håbløst at spille et set sådan, hvis det er det Villian har. Andre hænder er dog mere likely.

22-12-2006 10:49 #9| 0

@ManCini

Vil et større bet ikke comitte os ret meget og viser vi ikke pæn styrke ved dette bet?
Jeg spørger blot da jeg har fået at vide mine bets har det med at være for små :)

Tosser i seng så afslutningen kommer om en 6 timer. Burde den vist os være gennem diskuteret der :)

22-12-2006 12:46 #10| 0

Der er en del kort du ikke ønsker at se: any , any T, any J, any Q, any K, desuden kan et es også give problemer. Det er altså 21 kort ud af 44 som du ikke ønsker at se.

Jeg ønsker at vinde potten nu -- eller i hvert fald lade ham betale for at se river: jeg skyder fuld pot på turn.

Hvis villain stadig CR AI efter et turn bet på 180-190, så skal du kalde 230 ind i en pot på ~850, hvilket må være et ret let beslutning.

Jørn

22-12-2006 13:16 #11| 0

Jeg lugter et set. Sådan spiller jeg ofte selv, hvis jeg har ramt et set. Smider den her. Var vist en tråd på 2+2 på et tidspunkt om altid at spille en hånd på samme måde: Cont. Bette flop og checkraise/checkfolde turn.

22-12-2006 13:26 #12| 0

Skyder også mere på turn -- det kan være villain ser dit turn bet som weak, da du kun skyder 100 ind i en 190 pot på et bord der er ret draw heavy.

Jeg kalder.

22-12-2006 13:27 #13| 0

Fold preflop.

Bet mere på turn.

Call push.

22-12-2006 13:34 #14| 0

Hvorfor gå i en blindkrig i cashgames???

Nej, han kan ikke have et set, det ville han have givet gas på turn, ligesom han heller ikke kan have KJ, hvis han er tænkende spiller altså.

Nu er det sådan, at du faktisk har en "ok" hånd, og at han nok har KQs i hjerter eller lignende draw-semi-bluff-hånd derfor:

preflop - fold
flop - måske for lidt, men du viser ham da, at du har noget.
Turn - call og håb han ikke rammer.

Ellers, lad nu være med at tænke på blindkrig i cashgames. Cashgames handler om implied odds, og det er derfor ekstremt fjollet at gå i blinds krig da implied odds mod dig bliver latterligt høje.

// den gråskæggede

22-12-2006 17:24 #15| 0

@ Myth

Problemet som jeg ser ved dit turn bet er, at han kan næsten ikke folde. Hans draw har han potodds til, et push giver ham masser af FE, til at en god spiller, som dig, kan smide sin ellers fine hånd. Jeg synes du skal kigge en ekstra gang på Thyssens indlæg, de argumenter han bringer på banen, er rigtig gode. Vi beskytter vores hånd, samtidig med, at vi comitter os. Hans range er vel også bred i denne sammenhæng, par + draw pusher han og en hel del andre.

@ dStr

Det hedder jo blot blindkrig, men argumenter er jo nogle andre for at indvie sig selv her i. Skal vi blot folde, som vi altid gør, når der bliver raiset? Hvad så, når vi ellers har en fin hånd, som fx AT, skal vi så folde, bare fordi sb angriber vores bb?

Når vi begiver os ind i disse såkaldte blindwars, så bliver vores handrange jo også bredere. Vi har i øvrigt også position på banditten, samtidig med, at vi ikke bliver skubbet rundt i manegen. Hvorfor bliver implied odds i mod os latterligt høje?

Hvorfor kan han ikke have KJ, eller set?

22-12-2006 17:57 #16| 0

Nu lovede jeg jo en afslutning :)

Jeg fik nogen af samme tanker som jer andre og mente med de given potodds, chancen for han er ude i et move osv var tilpas til et call.
Jeg caller som sagt og tager potten ned på en blank river. Han viser KQo.
Jeg fik så en pænt read da sagde han overspiller hans hænder. Så ham blandt andet spille for stacken med TPTK på et AJ3 bord.
Mit bet er også røget til noget evaluering og har fået at vide ~145 lyder godt.

22-12-2006 18:03 #17| 0

@ Mancini

Du har ret i stort set alt, hvad du skriver... men!

Se nu hånden, og se nu hvad du er ved at gøre og sammenhold det med "latterligt høje implied odds"..... kan du se det :)

Om han har KJ eller et set?, oftere end noget du slår, er jeg rimelig sikker på, men som det fremgår, går jeg heller ikke så ofte i blindkrig og er ikke så erfaren i det ;) ville egentlig også bare have en diskution omkring det, var ikke for at udmyge eller nedgøre dig :)

22-12-2006 18:55 #18| 0

@ dStr

Jo, det kan jeg da godt se. Men hvilke hænder vil du så ud og calle raises med, hvis ikke 69s er god nok. Er det kun i blindkrig at man mod 69s får disse latterligt høje implied odds?

Du nedgør mig såmænd ikke eller noget. Jeg er bare uforstående overfor dine argumenter, da jeg ikke ser PF spillet som andet end standard.

Hvad så, når eksempelvis CO raiser, button caller, SB caller, drysser du så os 69s. For mig at se er call ganske fint, der kommer bare nogle andre begrundelser for et call ind i billedet.

22-12-2006 18:57 #19| 0

@dstr

Selvfølgelig kan en tænkende spiller have KJ.

KJ vil være i min range, hvis jeg er villain.

22-12-2006 22:01 #20| 0

@Pethie:

3bet preflop.

Bet mere på turn.

Call push.

FYP

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar