Jeg har lige sat mig ved bordet, og er 6 handed på b2b.
Villain er unknown.
Det er eff. 100bbs stacks.
UTG+1 clickraiser, Villain caller jeg siger 8xbb fra knappen med Q♥9♥.
UTG+1 Folder, Villain caller.
Flop 5♣8♣9♦ Pot: 78
Villain siger 80, og jeg caller.
Turn: 5♥ Pot: 238
Villain Skubber.
Jeg kan virkeligt ikke se hvilke hænder der bliver spillet som han gør?
Hero ??
call / fold - og hvorfor?
400nl 6max, pf squeeze blir til TP?
Hmmm way over mit limit, men er det ikke dumt at squeeze mod en totalt unknown, du aner jo ikke hvad klikket betyder? Som spillet folder jeg turn.
Se et flop istedet for at squeeze en hånd med så meget value i. Skal du endelig squeeze skal den op til 12'ish BB's, 8 er alt for lavt.
True, havde set forkert. Synes nu stadig ikke om spillet mod en unknown.
Det er jo svært at spå om. I hvert fald underligt spillet. Måske han har et overpar som han slowplayer meget mystisk. Jeg hælder helt klart til et fold. Der er for meget der slår dig
Julle
Jeg kaldte, men da jeg tænkte hånden igennen bagefter synes jeg det var semi bad, men sikkert godt for image hos en nit som mig.
villain kan godt være ude i skæg her... både fold og call kan forsvares, nok oftest et fold.
hvad endte den med?
Villain kunne nok spille TT eller JJ paa denne maade. Normalt pusher jeg floppet her uanset min haand, men naar du har callet floppet er du n0d til at folde turn.
Jeg er en calling station, så jeg caller nok flop/turn.
edit: jeg folder til en klør på turn.
@ uffe
det gir ingen mening hvorfor jeg SKAL folde turn når jeg caller flop.
Det at calle flop gir jo netop Villain muligheden for at lave et bluff push.
+hvorfor sku villain calle et clickraise med TT / JJ. dosent make sense.
anyhoo: Jeg kaldte og villain trak til 3x A på river, men er stadig i tvivl om det er +/- ev i længden.
@ macstarr
Sorry, skal nok forklare mig lidt. F0rst hvorfor jeg pusher floppet - villain's move er temmelig donket her. Han ved du c-better 99/100 gange i en reraised pot saa hvorfor i alverden lader han dig ikke bette saa han kan checkraise dig AI hvis han reelt har en god haand? Hans move her giver ingen mening og villain sidder ofte med en marginal haand han ikke ved hvordan han skal spiller. Med et push har du derfor ofte masser af FE saa du tager oftest potten ned paa floppet. Aktuelt sidder han saa med AA og det er saa ok du ikke fulgte mit raad ;).
Grunden til jeg folder turn er at du viser stor styrke paa floppet. Villain ved at du har en haand her - i har ingen history og saa gaar man altsaa ikke igang med at floate i en reraised pot. Derfor kan du konkludere at naar han ved du har en haand og han stadig better er dit par 9 ca aldrig gode nok.
Villains call pf er for0vrigt standard med TT eller JJ.
Villain trak til 3 As. Han havde ikke AA, hvis jeg har forstået det rigtigt, men det er lidt lige meget. Jeg er også stadig i tvivl og det handler selvfølgelig meget om modstanderen.
En af de ting jeg synes gør det til et call er villains linie ofte vil være {nuts (67, set), draw, air}. Tror sjældent det er et overpair eller A9.
uffefh,
Jeg er uenig i mange af de ting du skriver.
@ PaulaL123
Jeg kan ikke helt se hvorfor du ekskluderer et h0j PP fra villains range her. Selvom mit flop-move nok ikke falder i alles smag kan jeg altsaa ikke se hvordan vi kan calle turn mod ukendt villain.
@PaulaL12
"Villain trak til 3 As. Han havde ikke AA, hvis jeg har forstået det rigtigt, men det er lidt lige meget. Jeg er også stadig i tvivl og det handler selvfølgelig meget om modstanderen".
Hvilke hænder kan trækike til 3 As uden AA på hånden her?
(edith siger det jo seklvfølgelig kan cvære A3s, sry)
"uffefh,
Jeg er uenig i mange af de ting du skriver."
Det bør du ikke være
PF: Jeg caller blot hans click. Uden reads er et RR PF klamt da du intet aner om hans range. Din hånd spiller dog fint i multiway pots og derfor caller jeg PF da jeg tror vi har ganske fine implied odds.
Flop: Jeg drysser nok allerede der. Ofte er vi slået eller marginalt foran ; der vil være nogle gange hvor villain dukker op med noget makværk, dog ikke nok til at det kan betale sig at calle IMO.
Turn: Sådan som hånden har udspillet sig, der caller jeg helt sikkert hans push.
@ HardkAre
Hvad faar dig til at calle ukendt villains push paa turn her? At hele hans linie er saa underlig?
trillo,
huh? A2, A3, A4, A5, AQ? AA trækker i hvert fald ikke til 3 outs.
uffeh,
call af min raise preflop med TT-QQ er sjældent, selv for dårlig spiller. KK lidt mere sandsynligt og AA lidt mere igen selvfølgelig. Det er aldrig standard og det er skidt spillet med dem alle.
Du skriver at vores linie viser meget styrke, hvis villain også ser det sådan vil han måske endda sætte farten ned med de hænder. Jeg skriver ikke vi helt kan udelukke dem, bare at villains range ofte vil være "alt eller intet + draws"
Callet de her 2 raises preflop tyder desuden på villain er dårlig. Dårlige spillere vil sjældnere valuebette os light og spille store hænder hurtigt.
Jeg synes et flop push er den værste mulighed af alle, fordi du fjerne alt air fra villains range og har et coinflip mod alle draws. Det trækker lidt op at du valuetowner 9T osv, men du har positon og kan i de fleste tilfælde gøre det på turn. På turn har vi bedre equity mod alle draws og vi har ikke udelukket alle hans fuck ups (air). Call og fold flop er klart over et push.
Bemærk jeg skriver ikke det er et klart call. Jeg er med HardKare, bare lidt mere af en calling station.
edit: og no way vi c-better 99/100 flops her.
@paula, det er osse ligegyldigt, jeg læser den som om han trækker til trips.. Det handler om beslutninger og ikke resultater:)
@ PaulaL123
Ok, vi er helt enige om at villain ikke er god til at spille poker med et klickraise Preflop. Derudover er hans flop-lead ogsaa helt ude i skoven. Saa langt saa godt.
Det jeg mener med TT/JJ er at han paa FLOPPET ligner en TT/JJ/AK. Jeg er saa helt enig i at han ikke g0r paa turn. Grunden til dette er at hans flop-lead simpelthen ikke giver mening med en staerk haand, noget selv de st0rste donks generalt godt ved. Derfor er disse leads ofte en "jeg-ved-ikke-hvad-jeg-skal-g0re" handling som man netop er tilb0jelig til at lave hvis man ikke er dygtig til poker og sidder med et lavt overpar i dette spot.
Paa turn er jeg saa mere tilb0jelig til at give dig ret. Han sidder naeppe med JJ her ej heller TT da disse checker klart oftest. Jeg saetter hans handrange med hans turnmove til noget der ligner KK-AA + AK. Bemaerk her at ukendt villains callingrange PF i dette spot heller ikke er vanvittig bred (det er trods alt de faerreste villains der kalder et 3-bet PF med 67 eller lignende haender efter at have klickraiset), hvilket ogsaa minimerer sandsynligheden for han sidder med air.
Derudover maa PF ogsaa vaere et call - det er skidt at 3-bette totalt ukendt med andet end gode haender IMO.
Du ved godt han caller et click-raise preflop ik? Det er ikke ham der laver det. Han cold caller to raises preflop.
Paula123, jeg er en donk. Ignorer mig indtil jeg faar laert at laese HH's ordentligt. Villains range er pludselig uendelig meget bredere, han er en st0rre donk end jeg troede og han kan stort set sidde med any two her paa turn.
Sorry kammerat ;), troede det var ham som raisede UTG.
Du skal bare skubbe til manden, så vælter han som en stiv grønlænder.
Kan slet ikke li det 3bet PF.Når jeg 3better folk med den slags hænder, er det primært for at pleje mit image, for at få betaling når jeg omsider samler en rigtig hånd op, og fordi jeg mener de er nogle donks, der kan udspilles på senere streets.Du har ikke tilstrækkelig info omkring hans spil, til at vide hvad han gør på hvilke flops etc, derfor foretrækker jeg et call og ser et billigt flop 3way i pos. med en fin handske.
Som spillet er den instakaldt :-)
GA