400NL AK møder Flop-CR

#1| 0

Party 400NL. Jeg har spillet rimelig TAG på nær fra knappen, hvor jeg har raised frisk... Har været i en stor pot fra baghånd, hvor jeg raiser KK fra B og Caller BBs RR -> RR AI på ragflop og får ganske frisk betaling af 77. Dette er dog ikke villain.

Villain har spillet meget stramt. Jeg har spillet ca. 80 hænder ved bordet og kan ikke huske jeg har set villain i en pot endnu, så jeg må går ud fra han enten er kort kold eller temmelig stram...

$400 USD NL Texas Hold'em

Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: VILLAIN ( $400 USD )
Seat 5: MyDogsButt ( $442.65 USD )
Seat 3: damster ( $658.95 USD )
Seat 2: gavin_gaffin ( $499.80 USD )
Seat 6: Waveydave333 ( $203.10 USD )
Seat 4: FrogKitten ( $70 USD )
Waveydave333 posts small blind [$2 USD].
VILLAIN posts big blind [$4 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to damster [ K A ]
gavin_gaffin folds
damster raises [$14 USD]
FrogKitten folds
MyDogsButt folds
Waveydave333 folds
VILLAIN calls [$10 USD]

** Dealing Flop ** [ K, 6, 2 ]
VILLAIN checks
damster bets [$22 USD]
VILLAIN raises [$66 USD]
damster...?

Hm... Linie resten af hånden?

Kommentar venligst på stacksizes og mulige scenarier...

damster

09-06-2007 11:19 #2| 0

Jeg betaler og ser turn an - Som oftest betaler jeg igen på turn, og mucker til et AI på river.

Mickey

09-06-2007 11:43 #3| 0

Call flop, se turn an.

Boardet er ret tørt, men checker han bag på turn, har han nok noget K-værk eller en 77-QQ, der vil se, hvor han står...

09-06-2007 12:40 #4| 0
OP

Well, ganske nobrainer so far ser det ud til... Så jeg caller da oz...

** Dealing Flop ** [ K, 6, 2 ]
VILLAIN checks
damster bets [$22 USD]
VILLAIN raises [$66 USD]
damster calls [$44 USD]

** Dealing Turn ** [ A ]
VILLAIN bets [$120 USD]
damster...?

Men hvad så med den her turn?

09-06-2007 12:46 #5| 0

Sick turn.

Nogen idé om hvad Villain's reraise range PF indeholder? Jeg ser os pretty much kun slå et bluff lige nu - Jeg tror jeg hopper væk fra min oprindelige plan med at calle, og mucker her. Jeg ser ham simpelthen ikke leade luft ind i os, og af reelle hænder han kan have er imo kun 66 og 22, AK AA og KK ville han formodentlig have reraiset os PF med.

Virker sick at folde top to, men jeg tror sku jeg finder et stort fold frem her.

Mickey

09-06-2007 12:55 #6| 0

lol jeg skulle til at skrive noget ala, hvis turn slår en A folder jeg til et lead.

Altså, en NIT der CR et knastørt board, turn slår et A og han leader for 3/4 pot. Let it go.

09-06-2007 13:00 #7| 0

Gah!

Når jeg ikke har mere end 80 hænder på ham har jeg vanskeligt ved at slippe væk, men er du gal det signalerer stor styrke, når en tilsyneladende stram spiller c/r et tørt flop og leader på en A-turn.

Havde det været over flere hænder havde det været et ret easy drys, fordi en stram spiller ALTID ville checke turn med KQ/KJ som er de eneste hænder vi slår.

Problemet er jeg ikke kan se nogen optimal linje på turn. Reraiser vi AI forvandler vi vores hånd til bluff. Caller vi spiller vi så meget i blinde og har reelt også sløret vores hånds styrke så meget, at vi nok er tvunget til at betale et AI af på river, selvom jeg bestemt ikke synes om det.

Det er en sick turn mod en tilsyneladende starm spiller som leader, og jeg tror det mindst dumme(den lave samplesize taget i betragtning) er at betale på turn og så evaluere river.

09-06-2007 13:01 #8| 0

Argg meget trist turn. Foldede du eller hvad blev resultat?

Dan

09-06-2007 13:04 #9| 0

Jeg ser både hilberado og mick folder turn, men er det virkelig vores standard, når vi trods alt ikke har mere end 80 hæder på villian.

09-06-2007 13:09 #10| 0

Damn, det ligner da et set up, no doubt!

Men 80 hænder... bob bob...

Jeg har godt nok svært ved at smide den.

Top to par - godt nok på det tørreste board ever, men top to par.

Han kan vel trods alt også bluffe.

Enig, ligner et set, men AK, der rammer AK på AK62 flop...

09-06-2007 13:14 #11| 0
OP

Godt i enige i at det er et klamt turn... Hader når man forbedrer sin egen hånd, men har på fornemmelsen at det faktisk er godt for modstanderen...

Jeg vælger ligesom Løpenthin, når jeg ikke har set eneste showdown fra villain at 'tage' riveren af... Samtidig med at jeg tænker - det er ikke godt det her... :D (jeg hader den tanke)

Og ja han pusher naturligvis de sidste 200 ind i de ca. 400 der ligger der...

** Dealing Turn ** [ A ]
VILLAIN bets [$120 USD]
damster calls [$120 USD]

** Dealing River ** [ 3 ]
VILLAIN is all-In [$200 USD]
damster: so a set of Sixes?
damster: im laying AK
damster folds
VILLAIN does not show cards.
VILLAIN wins $599 USD

Han svarede senere at han havde 6ere... Og jeg fik spurgt kryptisk, så jeg tror han fortalte sandheden...

Men damn det er en irriterende slags hånd det her...

Tak for alle svarene

damster

09-06-2007 13:16 #12| 0

well, jeg caller nok også river, men jeg er ret sikker på, det er kæmpe -EV, for beslutningen skal senest tages på turn.

Caller du turn, bør du nærmest også calle river...

Well, nu får jeg nok slag for det, men jeg synes, du skal smide turn, hvis du alligevel smider any non K/A river.

09-06-2007 13:19 #13| 0
OP

@Tinamus

JA, det er jo oz det jeg tænker lige efter jeg har called turn. Det er derfor jeg poster hånden, for at se om jeg ikke burde folde turn uanset.

At jeg folder river er udelukkende: Damage Control

damster

09-06-2007 13:20 #14| 0

Jeg overvejede sammen med Hilb også om man kunne calle turn, for så at mucke river - problemet med det er tho at vi får kanon gode odds på river, og et fold derfor bliver sværere - Jeg tror jeg holder fast i at den skal muckes på turn.

Jeg kan btw. ikke lide at du skriver du kan folde AK på et AK623 non-flushed board.

Mickey

09-06-2007 13:43 #15| 0

som de andre, enten laver du det store fold på turn, eller så går du helt i bund. som spillet kan jeg ikke lide at du drysser river.

09-06-2007 14:31 #16| 0
OP

@hahila (mf. måske)

den skal jeg lige have forklaret af jer der ikke folder river efter i opdager at i burde have foldet turn.

Altså... Jeg caller turn -> opdager det er en fejl (inden min riverbeslutning) -> folder river

Hvis jeg mener jeg er slået på turn, så er jeg det også på river med den 3er og så er de 3-1 odds vel ligegyldige...

Skal jeg calle river nu uanset om jeg ved det er en fejl?

damster

09-06-2007 15:08 #17| 0

egentlig ja.

du kan aldrig være 100 % sikker på at han sidder med settet. og jeg synes dine odds er for gode til at folde på river, på trods af alle de signaler som vi er enige om gør at du bør folde turn. (det er et meget stort fold, og jeg skal være meget sikker på mit read før jeg gør det, og måske mere end 80 hænder)

ps. når jeg skriver odds mener jeg chancerne for at han har noget andet end et set, ifht hvad du skal betale i potodds

jeg synes potten er for stor til at give den op her med top to, og et ikke sten sikkert read.

09-06-2007 15:19 #18| 0
OP

point taken

så bottomline er...

jeg spiller turn skævt -> prøver at rette op og spiller derved oz river skævt...

damned, det er godt for selvtilliden

:D

damster

09-06-2007 17:12 #19| 0

Jeg folder turn. Specielt hvis jeg har spillet ret stramt.

09-06-2007 18:24 #20| 0

mickey og hilberado har fat i den rigtige tankegang.

jeg tror dog selv jeg har problemer med at drysse turn på det niveau, og ender oftest med at spille den som dig.

turn drys må dog være det korrekte i teorien

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar