400NL AK rammer turn i 3 bettet pot

#1| 0

Spillet er på party. Villain er Sturm_09 som jeg har til 20/17,4 over 1k hænder. Hvis villain kender mine stats er de ca. 19,14,3.

Jeg 3 better ham normalt rimelig light. I denne hånd er det dog første gang i den her session og jeg har næsten lige sat mig.

Villain raiser til $14 på knappen.

Jeg reraiser til $54 med A K

BB folder.

** Dealing Flop ** J 9 4 pot $112

Jeg better $80 og villain kalder.

** Dealing Turn ** K $272

$266 tilbage. Hvad er villains range typisk her? Hero gør hvad og hvorfor?

12-12-2007 20:44 #2| 0

Hej,

Villains kan være bred. Jeg kender ikke Jeres indbyrdes historie, men jeg må sige, at jeg ikke kan se mange andre muligheder end et AI her.

Caller villain det her flop mhp at floate senere streets?
Caller villain det her flop med et draw, eller vil han hellere ind på floppet i en rr pot med det?

Well, havde turn været andet end A/K og havde der været mere at diskutere.

Som spillet, rykker jeg AI på turn.

/D

12-12-2007 22:21 #3| 0

Shove

12-12-2007 22:26 #4| 0

Hvis vi skubber skal villain lave et tyrecall med QQ/TT hvor han ikke rigtig slår noget. Jeg vil hellere checke og skube indover hvis villain better. Går den check/check er river som oftes et bet.

12-12-2007 22:31 #5| 0

Gratis kort på det flop?

12-12-2007 22:42 #6| 0

Jeg vil tro der er mere value i at give et gratis kort. For at blive i en moderne terminologi så giver vi villain mulighed for at "spille perfekt" hvis vi skubber, da han lige netop folder alt vi slår. Så hellere få ham til at calle et rivervaluebet. Betyder det han rammer sit gutshot en sjælden gang, so be it.

12-12-2007 22:44 #7| 0

Vil mene der skal flere reads af villain til her.
Hvordan spiller han draws, kommer han altid over toppen pre med overpair, hvordan spiller han typisk en AJ på dette flop, floating-tendenser, osv?

Uden at vide noget om disse faktorer CR jeg turn AI pga villains agg faktor, som er semi høj (spiller ikke selv på party). Har svært ved at se et turn call fra en sane villain (er han det?), som ikke har os slået.

Blanker river VBer jeg halv pot - caller push.

12-12-2007 22:53 #8| 0

check turn og AI river kan være en fin linje

12-12-2007 23:05 #9| 0

Kongen er et perfekt bluffkort hvilket vi vel også udnytter med andet end AK i det her spot, derfor virker det som en god plan at balancere med rent faktisk at have den nogle gange imo.

12-12-2007 23:16 #10| 0

@ xizor
Tjah, tror i sidste ende dette spil afhænger af level-thinking; hvor langt tænker villain og hvad er tidligere dynamik.

Det er klart, at hvis vi flere gange er fanget af villain i at rr pre oop og skyde to barrels uden at være god på et board som dette, skal der også pushes her. Omvendt vil jeg stadig mene at der kræves en dynamik som nævnt før at push kan forsvarres mod sane villain.

13-12-2007 08:27 #11| 0
OP

Tak til alle for inputs. Mange tak til Tinamus som altid er klar, når jeg poster.

Jeg er selvfølgelig klar over, at det er svært at ramme spot on uden at kende dynamikken, historien og villain ordentlig. Turn AI må være default spillet.
-
Jeg har spillet en del med ham. Jeg tror det er rimelig standard for villain at 4 bette AK,QQ måske endda JJ preflop - det er jo party.
Med hans stats tror jeg, at han raiser og felter et flush draw på floppet. Derudover raiser han næsten altid sets på de her boards.

Så jeg tror hans range ligner noget i stil med TT,99,88,77,66,55,33,22, QJ,KQ,AJ,KJ,T8,TJ,QT,A9s ren float. Mod den range har jeg følgende equity:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 75.580% 75.58% 00.00% 3259 0.00 { AcKd }
Hand 1: 24.420% 24.42% 00.00% 1053 0.00 { TT, 88-66, 44-22, KJs+, QTs+, JTs, T8s+, AJo, KJo+, QJo, T8o }

Er det alt for farligt at c/r? kontra at han checker bagved og river bliver virkelig svær at spille.

Jeg rykkede all in på turn, men synes bare den linje gør det svært at få mere value. Villian nærmest instant muckede turn. Xizor har dog nogen gode pointer med mht til at strømlinje bets, når vi har luft i de her spots.

13-12-2007 14:50 #12| 0

Det viser næsten mere styrke at checke end at bette imo. Jeg tror ikke villain bluffer os på river, og jeg tror ikke vi får mindre credit på river hvis vi better.

13-12-2007 15:08 #13| 0

Shove.

Ikke fordi at det viser styrke at checke, men nærmere fordi hvilke hænder skulle han lave om til et bluff med boardets tekstur? Et shove er meget superior, han kan sagtens calle light da boardet er drawheavy og mange draws er i vores range samt at K er et glimrende bluffcard. Jeg C/R'er stortset aldrig i denne situation, da det kræver at villain er fuldstændigt retardet før at check bliver bedre end shove.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar