GAME #1128174532: Texas Hold'em NL $2/$4 21-Aug-2008 16:24:51
Table Rummana (No DP)
Seat 1: Helt ($430.30 in chips)
Seat 3: xanthippa ($432.90 in chips)
Seat 5: Geeeenius ($621.40 in chips)
Seat 6: AlexB1981 ($827.00 in chips) DEALER
Seat 8: charisma30 ($372.00 in chips)
Seat 10: Macbeth2 ($91.60 in chips)
charisma30: Post SB $2.00
Macbeth2: Post BB $4.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Helt [A♠ K♠]
Helt: Raise (NF) $14.00
xanthippa: Fold
Geeeenius: Call $14.00
AlexB1981: Call $14.00
charisma30: Call $12.00
Macbeth2: Fold
*** FLOP *** [3♦ J♠ A♦]
charisma30: Check
Helt: Bet $42.00
Geeeenius: Fold
AlexB1981: Fold
charisma30: Call $42.00
*** TURN *** [4♦] ($144)
charisma30: Check
Helt ?
Han spiller 6/3/1 over 30 hænder. Og har ikke rigtig afviget fra mit spil, så hvis han har lagt mærke til mig er det nok noget 22/20/5 or so.
400NL AK vs nit
Nu er det ikke over ret mange hænder, men dog siger det noget om, at han er strammere end - lad fantasien afslutte sætningen! Uanset hvor lidt brugbare statsene er, tror jeg, at jeg indtil andet er bevist, giver villain kredit og c/f turn. Checker villain bag, må vi reevaluere river.
Super@
Vi har pos? Checker umiddelbart bagved her for potcontrol, caller any bet til en blank.
Arghhhh ffs. Har set helt forkert:-) Så er jeg på linje med Baker, men caller dog ikke mere end halv pot or so.
Som Baker
Checker turn for kontrol
Riverplay:
Call riverbet (efter feel) - VB hvis han checker til os
Jeg kan godt lide et bet/fold turn, men kun hvis vi siger, at vi checker, "for at calle et bud på river". Hvilke dårligere hænder er det lige han skal VBe på river? Hvis vi caller river, så betaler vi et bet til farven - så giver det for mig mere mening selv at byde turn, for at få value fra AQ, AT, selvom de nok oftest har et let turnfold.
Nej vent, check turn og fold river er måske egentlig en meget god plan. VB hvis han checker river.
Det her er et af de spots, hvor jeg godt kan lide at bet/folde - tænker vi lidt længere frem i hånden, så får vi imo også en optimal riversituation. Vi better turn fordi:
- vi får value fra Ax hænder, speccielt med dem der har samlet farvetræk eller strittræk op.
- vi har et easy muck, hvis vi får på nakken.
- Vi får helt sikkert endnu et call af Q ♦ Jx, K ♦ Jx og J ♦ Xx
- Vores river beslutning bliver nemmere - openshover han, har vi et nemt fold - og vi skal ikke tage stilling til, om vi har odds til at betale hans eventuelle bet på river.
- Vi har muligheden for at tage hans stack, hvis det rigtige kort rammer (altså Ax, og han fx har AT eller Kx og han fx har KJo.)
110-115 på turn, revevaluer river hvis han caller, muck hvis han raiser.
betfold er imo forkert, bet hvis du vil til midten, check hvis du vil yde potkontrol/folde til rr på turn.
Checker også turn for potcontrol.
Villain må jo betegnes som ukendt, da 30 hænder nærmest ingenting siger. Ved at bette turn giver vi villain muligheden for at semibluff-raise og får dig til at smide den bedste hånd. Vi ved ikke om villain er i stand til dette move, og det mener jeg er endnu en grund til at checke.
Som fitty undtagen det første;o)
Check turn og fold(unimproved)/valuebet river.
Jeg er helt enig med Macini her.
Og det er os hvad jeg tænkte under hånden.
Jeg byder $100 og han betaler.
River slår en 5x og han shover. Jeg er lidt stunned og mucker relativt hurtigt.
Skal ærligt indrømme jeg er lidt overrasket over hvor mange der vil tjekke bag der. Synes hånden bliver meget sværere at spille og vi kan meget nemmere blive skudt af den bedste hånd.