400NL. AKo i pos - 260BB dyb

#1| 0

Villain er 31/26 over 300 hænder. 3-better 11%. Agg er 4/3/9. Won @ SD er 50, dog kun over 8 hænder.

Jeg har ikke lagt mærke til ham tidligere, da knappen har 3-bettet mig konstant i denne session, og det egentligt er ham jeg forventer action fra.

Jeg spiller noget 25/20, selvom jeg har været en tand strammere i denne session pga kortene.

Seat 1: SupertiltZ ($331.50 in chips)
Seat 2: VILLAIN ($935.90 in chips)
Seat 3: _Traboukos_ ($425 in chips)
Seat 7: Schingele ($452.60 in chips)
Seat 10: HERO AK($1,149.50 in chips)

ANTES/BLINDS
VILLAIN posts blind ($2), _Traboukos_ posts blind ($4).

PRE-FLOP
Schingele folds, HERO raises to $12, SupertiltZ folds, VILLAIN raises to $44, _Traboukos_ folds, HERO calls $44.

FLOP [board cards: 4,2,K ] POT 92
VILLAIN bets $60, HERO calls $60. <----------- Jeg tænker længe her inden jeg kalder, da jeg gerne vil ligne andet end det jeg har.

TURN [board cards: 4,2,K,T ] POT 212
VILLAIN checks, HERO bets $106, VILLAIN raises to $265, HERO calls $265. <.--------------- Better kun halv pot her, da jeg gerne vil holde ham inde (er han bagud trækker han tyndt), og samtidig holde potten lille skulle jeg være bagud. Endelig håber jeg at min lange svartid på floppet har givet ham en ide om at jeg måske blot prøver at snuppe potten her.

RIVER [board cards: 4,2,K,T,J ] POT 742
VILLAIN bets $566.90 and is all-in, HERO ???

Hvad gør vi her. Jeg kan ikke sætte ham på andet end måske AK (men check/caller han ikke den?), KK, JJ og TT. Og med det bord har jeg svært ved at se ham pushe et bluff ofte nok til at det er profitabelt.

Gerne kommentarer til alle streets, selvom jeg synes linien er fin de tre første streets. Kan altid argumentere for at tage kortet på turn, men jeg kan ikke se at jeg ikke skal ligne en der prøver at tage potten, og give ham en svær beslutning med QQ-88.

15-07-2009 18:16 #2| 0
OP

Postede denne midt i Saibots 10 hænder, så bumper den lige, så den bliver set.

15-07-2009 19:09 #3| 0

Hmm... Hvorfor ikke 4-bette PF og reraise flop?

NL400 er lidt over mit reg-niveau, men som spillet folder jeg river.

15-07-2009 19:34 #4| 0

Jeg checker bag på turn. Du har kun TPTK og vil være bagud over 50% af gangene når modstanderen er villig til at komme ind med den stack. Ved at køre en potcontrol linie kan du underreppe din hånd og få value fra bluffs og samtidig komme til showdown med en hånd der har god showdown value. Så check bag på turn, og kald et riverudstik eller valuebet hvis han checker til dig. Nogle vil måske mene det er lidt weak men hvad skal han stacke af med hvor du er foran. Der er ikke rigtig nogen draws derude, så enten er du super meget foran eller også er du crushet.

15-07-2009 22:00 #5| 0

Enig med TopperH. TPTK ikke noget med at stacke

15-07-2009 22:28 #6| 0
Pokernets ME vinder !

@Zeranor
4bet preflop er skidt med de stacks.

@OP
Som spillet synes jeg vi skal folde. Men hvis du havde QQ i det spot her, ville du så bette turn? Det er jo QQish du prøver at reppe ved at tænke længe flop.
Jeg checker turn og caller/valuebetter river.

15-07-2009 23:41 #7| 0

Jeg synes det er fint at tage pot-control linien, men hvis du mener at du kan få value fra svage hænder eller bluffs ved at prøve at ligne et float, så synes jeg også at det er fint. Han burde dog nok lugte lunten når du caller hans raise på turn, så hvis han er i skæg lukker han med al sandsynlighed ned på river. Tror ikke at du er god her. Fold.

16-07-2009 15:30 #8| 0

Skubber turn, synes ikke det er oplagt for ham at cr made hands her udover måske AA.
Som spillet er det ret tough fordi J completer nogle af hans evt turn semi bluffs, men kalder da dit turn bet er så inducende.

17-07-2009 02:01 #9| 0

Hvis jeg caller hans checkraise på turn så caller jeg også river. Jeg er dog meget fristet til at folde turn, da du i villain øjne sagtens kunne sidde med en monster, og på trods af det er han klar til at spille for stacken.

17-07-2009 02:59 #10| 0

Jeg ville have raiset til 180$ på floppet .
På turn mener jeg også at vi skal til midten det er for farligt at lade ham ramme noget på river.
Mvh Simon.

17-07-2009 03:52 #11| 0

Som andre har været inde på checker jeg også bag på turn og kalder et eventuelt riverbet. Jeg tror, at vi er skidt inde oftere end vi er foran her. Som spillet folder jeg river.
Jeg tror, at villain har en stærk hånd, med den linje han har og gerne vil til midten med den størrelse stack.

17-07-2009 05:18 #12| 0

Hvilke hænder regner du med at få value fra ved at bette turn?

17-07-2009 10:13 #13| 0

Jeg ville uden tvivl bare checke bag på turn; også selvom boardet er drawy. På den måde kan jeg reppe QQ/JJ og calle river eller lave et lavt vbet, skulle villain checke til mig.

Som spillet folder jeg bare river. Villain kan spille perfekt imod dig, da du caller turn. Du gør vel dette med udelukkende AK og eventuelt TT. Det er han totalt ligeglad med, du repper, så han har nok TPTK slået så dybe i en 3bet-pot med den givne action in mente.

19-07-2009 06:43 #14| 0

jeg shover turn som baeist.... river er obv puke spot, men nu hvor du har hevet dig selv ned i bræksumpen - call/fold alt efter gutfeeling.

19-07-2009 22:57 #15| 0
OP

Det er bestemt muligt der skal checkes bag på turn. Hvis jeg gør det, han checker til mig på river, og jeg better like 140ish ind i potten, og han nu raiser til 400, what then?

20-07-2009 05:25 #16| 0

Lad være at bette turn hvis han ikke er en af to typer:

a) CR bluffer aldrig

b) CR bluffer MEGET

Det virker ikke som om han er en af disse, så check turn bagved.

Som spillet synes jeg det er et fold uden bedre reads.

21-07-2009 00:47 #17| 0

Preflop og flop syntes jeg er fint. Med den rigtige dynamik kan der 4bettes pre, men det er lidt lakrids. Flopcallet er godt.

Der er lidt uenighed omkring turn... Jeg mener at turn er EASY! Især når du blot har callet c-bettet. Altså.. Du har dybest set en monster og skal have value over 3 streets. Dit bet på turn vil blive kaldt af rigtig mange hænder du crusher - mellempar og dårligere konger obv.

Det interessante er jo, at turn bet ser svagere ud end et turn check! Ved et turnbet polarisere du din range således at den indeholder bluffhænder, eventuelle draws og obv toppen af din range. Hvis villian fatter det caller han turnbettet med en hel del.

Hans checkraise er obv klamt og det bliver meget readafhængigt. Jeg skubber dog aldrig indover her, da han de gange han er ude i sjov skal have lov til at hænge sig. Hans linie ser dog grumt stærk ud - hvor ofte gør folk det her med luft? Aldrig.

21-07-2009 02:15 #18| 0

@Xizor: Det er nok en lidt for simpelt kun at inddrage en parameter (CR frekvens). Jeg kan dog godt lide din check turn / raise river - linje, hvis det er dét, du mener ;-)

@Haarby: Synes du det er meget slemt at lede efter tynd value på turn fremfor river?

21-07-2009 02:57 #19| 0

@AB

ehh ja obv.. Jeg kunne også have skrevet.. lad være at bette hvis du ikke ved hvad du skal gøre ved et CR. Et check er the easy way out uden bedre reads imo.

21-07-2009 13:04 #20| 0

@Haarby
Tror altså ikke den gennemsnitlige villain på NL400 tænker over at rangen er meget polariseret når der gives heat over 3 streets. Tror de fleste tænker 'fuck' til et turnbet med svagere hænder end tptk, og hvis de tænker sådan så skjuler vi vores hånd med et turn check og kan dermed trække mere værdi ud på river end vi ellers ville kunne.

21-07-2009 13:37 #21| 0

Guys, når i checker turn, bet/folder i så også til et river c/r? For det er pretty much same shit. Jeg formoder i hellere vil checke turn fordi i ikke vil stå i den situation i er i nu? Det er dog langt bedre at bette turn, for at balancere de gange i har et float, og som jensen få value fra 88-QQ(hvilket på ingen måde er tyndt). Du kan evt. overveje at raiseflop, gør op med dig selv hvad du selv mener villain betragter som mest bluffy.
Din ide vedrørende timing på flop er lidt tynd, tror jeg nok.

Jeg ville nok calle river.

Hvis turn går check/check, og river går check/raise/3bet, Så folder i, right? (xizor og ab)

21-07-2009 14:12 #22| 0

Andre har været lidt inde på det, så jeg kan også godt lide tanken om at checke turn og calle river, hvis han better ud i mig...
Derudover vælger jeg nok og raise floppet, da han får en svær beslutning, når han sidder med par på hånden, som ikke er AA.

21-07-2009 16:47 #23| 0

Ja jeg bet/folder river umiddelbart.

31-07-2009 15:59 #24| 0

Må man høre fortsættelsen?

31-07-2009 16:34 #25| 0
OP

Foldede

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar