Villain er 25/21-4.8 over 1400 hænder. Han vinder kun 42% at SD, som han går til 30% af gangene. Agg er fordelt 7.5 - 2.7 - 3.0.
Han har tidligere vist gode hand reading skills i marginale spots, så jeg er helt clueless i dette spot.
Hero er 24/20-2.5, og jeg tenderer nok lidt at være en POW med en 30% Went to SD. At jeg i øjeblikket arbejder en del med min Went to SD, og lægge en smule flere hænder ned, er måske hvad der gør mig i tvivl her, da jeg normalt vil insta snapcalle i dette spot.
Seat 1: bob_charlie1 ($592.50 in chips)
Seat 3: cythere06 ($654 in chips)
Seat 4: milkshake101 ($428.40 in chips)
Seat 5: HERO A♥Q♠ ($437.90 in chips)
Seat 6: VILLAIN ($400 in chips)
ANTES/BLINDS
cythere06 posts small blind ($2), milkshake101 posts big blind ($4)
PRE-FLOP
HERO raises to $12, VILLAIN calls $12, bob_charlie1 folds, cythere06 calls $12, milkshake101 folds.
FLOP [board cards: 3♠,2♠,6♦] POT 40USD
cythere06 checks, HERO bets $30, VILLAIN calls $30, cythere06 folds.
TURN [board cards: 3♠,2♠,6♦,2♣ ] POT 100USD
HERO checks, VILLAIN checks.
RIVER [board cards: 3♠,2♠,6♦,2♣,Q♥ ] POT 100USD
HERO bets $76, VILLAIN raises to $225, HERO ??
400NL. AQ rammer river men raises
Hvis du cbetter det flop, så må du forvente at blive kaldt langt de fleste gange, da de er helt pjattede med alle deres overpar til bordet. Turn er ikke det bedste 2nd barrel kort, men jeg mener stadig du bør skyde, da du ellers bare valueowner dig selv ved at cbette floppet da den stort set aldrig går hjem mod 2 villains. Så enten cbet og 2nd barrel, eller check. Jeg hælder til det første, og jeg kan godt se mig selv skyde 3 streets her for at få 88 til at lægge sig. Måske er jeg for spewy? Men det passer i hvert fald med potshove på river så :-)
Jeg synes river som spillet er svær og det er marginalt om du kalder eller folder. Jeg tror ikke jeg folder. Tror han flipper 89s op her for ofte.
Altså det er AUTO snap det her.. Villain repper intet udover random slowplayet hus, og hvis han er bare nogen lunde decent, better han dem på turn for at merge sin float range.
@thyssen
"Jeg auto-betaler også river, da han repper nada."
Kunne han ikke have valgt den linje med 22-33-66?
Autobetaler også river
Kan slet ikke se hvad han skulle reppe her foruden busted FD eller måske selv sidder han med AQ, KQ eller lign.
Tror vi er gode helt laaaangt største delen af tiden.
@jeversan
Beskrivelsen af Villian er han er sane/fornuftig + check hans AF på floppet som er 7,5 !!!
Denne type raiser deres sets på drawy flop, specielt fordi han ved at ♠ turn er en actionkiller. Plus han gerne vil bygge potten med disse hænder.
Jeg tror ikke Villain regner med vi folder Qx men han kan sagtens have en hånd som ikke kan slå Ahigh og derfor lave sit bustede draw om til et bluff.
Bryder mig bestemt ikke om dit c-bet efterfulgt af check OOP mod 2 spillere på det bord. Enten bet-bet eller check.
Hvis villian er marginalt tænkende better han hele sin non-showdown-value range på turn, da hero.c / f turn ofte. Tror en god villian har nuts ret ofte her
Som jeg ser det, holder du sådan ca. toppen af din range - og har spillet hånden så skurk kender din range ret veldefineret (=du er ofte på missed Ax, måske et par under Q eller ren air som JTs og ind i mellem netop top par med AQ/KQ).
Med det in mente, må vi forvente, han ofte prøver at skyde dig af din marginalhånd. Du må derfor call'e her.
Han kan være monster (hus eller A2s til trips turn eller 54s til flopped str8) men det fylder ikke nok til at dine pot odds ser grimme ud.
Hvis han er i stand til at indse, at du sjældent samlede en draw op turn og derfor vælger at få sit spil til at ligne bluff frem for at beskytte mod den potentielle draw - så hatten af for det og tillykke med potten :-) Vi tager dog en note og spiller ham bedre næste gang - herunder som nogen er inde på opgiv pot noget før eller gør det svært for ham med multi barrels, når vi så kommer ud og cbetter
Jeg har ikke det store nye at tilføje mht den smule meta der er i hånden, men jeg mener absolut ikke det er så instasnap som nogle folk siger. Selv ikke med hans aggro-factor.
Faktisk mener jeg hans aggro factor er grund til at overveje at folde, for så aggro spillere, kan ikke altid finde ud af at holde sig aggressive når de rammer super heavy, så jeg tror han slowplayer sine stærke hænder oftere... Han bluffer jo tydeligvis når han ikke har noget, og iflg hans stats, er det ikke på river, men flop og turn (eller i hvert fald med lavere frekvens på river). Derfor tror jeg han raiser langt de fleste af sine draws på flop/better dem på turn. Self vil der være en del af dem i hans range, men uden at have regnet vores odds for et call, tror jeg ikke han bluffer nok her, til vi skal ind med $.
Men tanke er at Villain som jeg anser som solid, ikke floater med en marginal hånd som 98s for ikke at tage et stab på potten da jeg checker til ham på turn. Hvis han floater mig med noget skrammel, så better han vel også nær 90% af gangene på turn, og endnu mere end 9-1 i forhold til at han vælger at raise river fremfor at folde, de gange han vælger linien med at checke.
Men marginale hænder som mellem par og Qx (som der næppe er mange combos af), så har han SD value, så giver ikke mening at raise her, da han kun kaldes når jeg er stærk.
Derfor hælder jeg meget til at han har floppet stort med den linie han tager, og da turn ikke rigtigt forbedrer min hånd giver han mig mulighed for at ramme bedre på river, hvilket jo lykkes meget godt.
Det er muligt at jeg er helt skæv på det, men jeg ser bare ikke hvilken range han spiller netop som han gør, som ikke er et monster. Hvor ofte floater i noget skrammel, og vælger alligevel at checke turn bag?
Enig med pow. Mod en tænkende villian tror jeg fold er fint, da han vil bluffe turn hver gang og sjælendt river, da han, ligesom de fleste andre herinde, godt kan lure at han ikke repper helt vildt bredt.
Jeg kan egentlig godt lide c/c på river som afveksling.
@becks
Det vil være ret exploitable hvis villain kun better sin air-range på turn, så han må også bette andre typer hænder på turn.
Jørn
Thyssen: det er ikke exploitable at bette 100% af sin airrange på turn.. Specielt i betragtning af hvor lav den (nok) er.
Jeg synes i øvrigt becks har en rigtigt god pointe..
@AB
Ja, du har nok ret. Villains range er nok semi-stærkt når han flatter i cutoff og det er ikke oplagt at floate floppet med en spiller bag sig.
Jeg synes nu stadig han repper ultra-tyndt (kun ~7 kombier, måske mindre da han nogle gange byder boat/quads på turn) og hans W$SD ser noget spewy ud.
Jørn
Ok hvilke hænder kan vi sætte villian på? Som mange har været inde på repper villian intet - jeg vil sige AQ/KQ og intet. Medmindre han har en af de to hænder giver hans linie ingen mening.
Vil han ikke raise/bette turn HVER gang med sets, to par, tre ens her? Det tror jeg er ekstremt likely. Så imo sidder han aldrig med disse.
Så jeg kalder og forventer minimum en splitpot. Jeg kan ganske enkelt ikke se, hvordan du kan være bagud her.
I øvrigt til dels enig i TopperHs betragtninger.
@ Haarby
Jeg tror netop ikke at han better sets, tre ens og hus her. Hvorfor ikke lade mig få en gratis river, forbedre, og netop lave det spil han laver?
Hvor ofte får han stor value af at bette turn? Han får max et street ind, og de gange han checker bag, og ikke får noget ind på river fra mig, så havde han alligevel ikke fået et call på turn, så reelt mister han stort set intet ved at give mig muligheden for at bette river.
Ok villain er en spradebasse og vi skal passe på med at bet/folde semi stærke hænder til sådan en type, men altså den der "Jeg auto-betaler også river, da han repper nada." --> haps haps haps, well den synes jeg nemt kan reverses, og det burde den ofte når 2 gode spillere combatter.
Villain er ssh dygtig qua hans stats. Dvs han ved hvad han repper og han ved at vi ved det. Såfremt HERO har fået checkket turn med et eller andet der vil valuebette river, (6x, 77+ w/e), tror jeg de fleste dygtige villains ville undlade at forsøge at bluffe HERO af den range, da Villain, som folk i tråden nævner, repper nada.
Det bliver så lidt et levelling game, men når dygtige spillere bluffer i uoplagte spots snapper jeg i hvert fald aldrig under devisen "lol han repper nada". Så dumme er gode spillere ikke:)
Jeg er ikke stor fan af flop / turn btw. Jeg barreller i hvert fald dén turn ofte, såfremt jeg cbetter.
Jeg tror, som Jensen, også at villain sagtens kan checkke 66/33/22 bag på turn. Enten fordi han vurderer at du HERO check/fortsæt range er så lille eller bare fordi "woop jeg har en boat --> check". Jeg tror i hvert fald han better hele sin air range når hero checkker turn.
Jeg ved ikke lige om jeg kalder river:) Folk laver deres marginale hænder om til bluffs a hell of a lot for tiden imo, fordi de synes de er nogle illnezz chefer.