400NL - AQ reraises turn

#1| 0

Villain er 25/21-2.3, og Hero har samme stats.

Vi sidder 3-4 mand med hinanden på flere borde, og der har været en ekstrem livlig 3-betting. Af samme grund har jeg svært ved at vurdere præcis hvor meget vi har clashet indbyrdes.

Seat 2: HERO A Q($573.20 in chips)
Seat 3: VILLAIN ($959.80 in chips)
Seat 7: habts ($168 in chips)
Seat 8: lapaaa0 ($434.50 in chips)
Seat 9: S.Kobayashi ($402 in chips)

ANTES/BLINDS
S.Kobayashi posts small blind ($2), HERO posts big blind ($4),

PRE-FLOP
VILLAIN raises to $14, habts folds, lapaaa0 folds, S.Kobayashi folds, HERO calls $14.

FLOP [board cards: Q,5,4 ] POT 30
HERO checks, VILLAIN bets $22, HERO raises to $60, VILLAIN calls $60.

TURN [board cards: Q,5,4,J ] POT 150
HERO bets $150, VILLAIN raises to $300, HERO ???

Da jeg potter turn har vi 500 eff tilbage før mit bet. Planen var så at shove river, men havde ikke lige forestillet mig et klikraise retur.

Easy fold?

08-06-2010 23:51 #2| 0

Du g0r den her haand svaer for dig selv synes jeg :)

Hvis der har vaeret ivrig 3betting synes jeg altid du b0r 3-bette preflop selv 145 bb dyb da din haand er i den staerkere del af den range villain saetter dig paa. Eneste argument for ikke at g0re det er at du ikke vil spille en relativt marginal haand saa aggro oop - hvis det er argumentet synes jeg aldrig du maa raise villains flop-bet da du netop kommer i det spot du pr0vede at undgaa.

At du fuldpotter turn er fint nok, men kun hvis du er helt klar over hvad du skal g0re til et raise fra villains side - hvorfor g0r du det ellers? Det er naeppe standard for din range og selv hvis du better 120 er stacks fine til at skubbe river.

Saa det bliver getvaerk, men jeg skubber her og satser paa din fuldpot eller dynamikken har faaet villain til at spadse ud.

Du spiller ogsaa for mange borde hvis du ikke har styr paa hvor meget du har clashet med villain paa andre borde - havde du haft styr paa det havde du vidst meget bedre hvordan du skulle spille haanden.

09-06-2010 00:28 #3| 0

Jeg synes ikke det jeg skrev mht preflop giver meget mening saa vil lige uddybe.

Hvis der har vaeret meget aktiv 3-betting er der st0rre sandsynlighed for at villain giver dig action med en range som AQ er langt foran - og ogsaa st0rre sandsynlighed for hand gaar til bunds paa et Q eller A h0jt board med noget du slaar. Hvis du faar action af en range du er foran giver det mening at bygge potten preflop.

09-06-2010 03:19 #4| 0

Jeg er meget enig med uffefh mht. pf.
Men vi bliver nødt til at vide lidt mere om modstanderen/matchens postflop dynamik for at vide hvad det rigtige play er. Hvordan har spillet med postflop?

Jeg vil mene, at vi er i den meget marginale afdeling og hælder umiddelbart til fold. Tror vi skal passe på med at overvurdere, hvad villain tænker om vores betsizing, da han sikkert har 7 borde i gang i forvejen.

09-06-2010 12:03 #5| 0

Som spillet kan jeg ikke se andre muligheder end shove...

09-06-2010 17:01 #6| 0

Preflop kommer vel an på villains tendenser. Hvis villain 4better meget og aldrig caller, så er 3bet med AQ her vel pænt skidt med mindre selvfølgelig, at jeres dynamik er så løs at du kan 5betskubbe profitabelt, men det tvivler jeg på, når du ikke har skrevet noget om det i OP.

Med hensyn til postflop, kan vi så ikke bare CR floppet størrere? Den her sizing er vel fin, når vi er 100bb dyb, men ved at CR størrere undgår vi de potsizede bets på turn og river.
Så er spørgsmålet så, om et større CR bliver for dyrt de gange vi (semi)bluf-checkraiser?

09-06-2010 17:05 #7| 0

Altså jeg folder bare som spillet.

En sane villain på nl400 med de stats, clicker vel maksimalt noget vi slår 1/100 :)

09-06-2010 19:04 #8| 0
OP

Jeg er enig i at jeg sagtens kunne 3-bette pre. Mine grunde for ikke at gøre det i pågældende spot, var både pga stacksizes, dårlig position samt at jeg syntes at det var fint at underreppe min hånd, uagtet at han nok godt ved at jeg viser en anstændig hånd op fra tid til anden.

Det er korrekt at jeg måske havde gang i for mange borde, primært tror jeg dog mere at det bare var fordi vi på alle borde sad en fisk og fire mand som 3-bettede 11%, hvorfor der generelt bare var livligt gang i den preflop.

Jeg glemte forøvrigt et enkelt stat, som er nok så væsentlig. Villain check/raiser et c-bet 7% på turn. Jeg husker ikke helt hvor mange hænder jeg havde på ham, men 2k+.

Mht Villains range er jeg bare helt pas. Alle sets samt måske KK+ giver den gas, men jeg har svært ved at se ham have samlet mange andre FD's op end A5 og 76. Ellers har jeg meget svært ved at se hvad pokker jeg slår, som han kan kalde med på floppet, og check/raise turn.

09-06-2010 20:33 #9| 0

Synes det er et fint spot at mucke i.. Omvendt kan man også sige det er et ret godt play fra villains side hvis han clicker sine draws da han selvfølgelig alligevel er committed, men samtidig ser super stærk ud.

Du ser også selv rimelig stærk ud og jeg er ikke helt sikker på din plan om at potte turn og jamme river. Caller han virkelig så light ned? Jeg mener du er ved at løbe seriøst tør for hænder du kan slå på den turn der. KQ laver måske et crying call, men knægten er dårlig både for din hånd fordi QJ slår os, men hvis han har en hånd vi slår er han sandsynligvis også bange for QJ.

10-06-2010 00:46 #10| 0

Jeg shover ind, kan kun se QJ du rigtig er bagud til, med mindre han er i AA el KK der vil se turn, inden de ryger til midten. Jeg kan sagtens se ham have PP under QQ eller en svagere Qx end dig, men det er obv også meget afhængigt af hvordan du spiller tptk vs cbets. Hvis han formoder du bare flatter, ligesom alle andre, skal vi shippe ind. Hvis han ved du raiser, skal vi folde. Hvis han ved vi raiser draws, bluffs og tpgk+= til midten

10-06-2010 14:28 #11| 0

Hvad er tanken bag ½ pot på både flop og turn (jeg er ikke nødvendigvis uenig, men mere nysgerrig)?

Villain's linie giver ingen mening, men jeg kan dog ikke se, hvad han kan spille på denne måde, som vi slår... jeg lader ham vinde denne hånd og napper hans skillinger senere!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar