400NL: AT BvB mod regular

#1| 0

Villain er en dude der hedder set mining. Han er en lorte nit.. Hans stats er 16/11/2.3

Fra en måneds tid siden kan jeg huske jeg ødelagde ham verbalt i chatten og fik fremprovokeret et løs call preflop med A3suitd, hvor han rammer trip 3s og stacker min KK. Jeg ved ikke om han kan huske det. Men jeg husker det som var det igår.

Her er selve hånden. Det er som bekendt blind mod blind, og folk går jo amok der. Nogle der har noget at tilføje? Skal jeg folde på floden? raise på turn? openshove preflop?

Skyd løs

Party Poker No-Limit Hold'em, $4 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: pokernet.dk)

CO ($889)
Button ($928)
SB ($409)
Hero ($404)
UTG ($410.70)
MP ($400)

Preflop:/ Hero is BB with T, A.
4 folds//, SB raises to $16/, Hero calls $12.

Flop:/ ($32) T, 2, 4 (2 players)/
SB bets $28/, Hero calls $28.

Turn:/ ($88) 9 (2 players)/
SB bets $80/, Hero calls $80.

River:/ ($248) K (2 players)/
SB calls $407 (All-In), Hero folds.

Final Pot:/ $655

19-09-2007 21:30 #2| 0

Jeg har set mining som en alm. 2+2 regular. Dvs. 20/16/3 så helt nit er han altså ikke (har kun ~500 hænder på ham)

Jeg synes faktisk det er en lidt svær hånd.

Jeg folder river uden nogen videre dynamik, men hånden er interessant pga:

1) Han ved du raiser et set/2 par hånd på turn næsten 100% af gangene, med mindre du har præcist KT eller floatede med xx er der derfor ikke rigtig nogen hænder der kan betale..

2) Jeg tror ikke han overbet shover i blindkrig som bluff..

20-09-2007 00:37 #3| 0
OP

Aight, jeg tror heller ikke han overbet shover i en blindkrig.

Hvad ville i synes om at minraise turn for at få et billigt SD? Hvis han better hårdt ud på floden har vi et nemt fold.

20-09-2007 00:43 #4| 0

@micki
Hvilke andre hænder gayraiser vi turn med?

20-09-2007 00:51 #5| 0
OP

jeg gayraiser ingen hænder på turn, men det betyder vel ikke at det godt kan være godt at gøre :-)

jeg tolker det svar som at det er verdens ringeste ide at minraise turn :p

20-09-2007 01:42 #6| 0

Jeg 3-better pf. Udover at du tager potten ned uden at se floppet st0rstedelen af gangene g0r det haanden dejlig nem at spillet idet du har initativ.

Som spillet pf foretraekker jeg et flop reraise, igen for at tage potten ned. Hvis du faar action efter dit reraise kan du godt regne med at vaere bagud.

At reraise turn er meget skidt da potten er ved at vaere saa stor du f0ler dig committed.

Fold river.

20-09-2007 08:25 #7| 0

PF sux

20-09-2007 11:02 #8| 0

Du skal i hvert fald raise floppet for at se hvor du står så du får indsnævret hans handrange. Ellers fint at folde river som jeg ser det.

Julle

20-09-2007 15:16 #9| 0

Jeg savner et raise et eller andet sted.. selv raiser jeg enten PF eller på sådan et ramt flop. Om der skal ligge et raise PF afhænger meget af, om der er behov for at vise ham, at han ikke skal stjæle i den pos.
Caller jeg, floater jeg alle missed flops i langt de fleste situationer.
Rammer vi tptk som her, raiser jeg, for at forsøge at ende hånden her. Rammer vi et A, kunne jeg godt spille den mere passivt, alt efter flop struktur.

Men jeg caller nær ved aldrig sådan en hånd 2 gange.
Som spillet, folder jeg river.

20-09-2007 23:27 #10| 0

Som sagt tidligere er det klart at fortrække et flop reraise. Med din linie kan vi jo praktisk talt overhoved ikke sætte manden på en range.

Hvad er ideen bag et flop call der?

som std. kommer jeg altid over toppen på floppet.

shit happens

20-09-2007 23:39 #11| 0
OP

shit_happens

Caller du så et all-in, når du nu reraiser floppet? Der er jo ikke ligefrem milliarder af draws jeg skal beskytte mig imod.

Ideen med et flopcall er at komme til showdown uden at putte hele min stack ind, og at jeg formoder han cbetter stortset hele hans 3betting range på det her board. Havde jeg haft air, ville det her været et udmærket tidspunkt at reraise floppet på fordi det er så tørt og han kun kan fortsætte med hans bedste hænder.

Kan ikke forstå hvorfor i synes preflop er så forfærdeligt slemt. Villain er jordens største nit, min sample er større end xizors (5k hænder). Er ret sikker på at jeg vil være istand til at udnytte min position og udspille ham. Det er ikke ligefrem i min interesse at bygge en kæmpe pot op med AT, for jeg tvivler han caller mit 3bet med noget jeg er equitymæssigt foran.

20-09-2007 23:57 #12| 0

@Micki

Svært at sige, afhænger af reads...

-----Ideen med et flopcall er at komme til showdown uden at putte hele min stack ind, og at jeg formoder han cbetter stortset hele hans 3betting range på det her board-----

IMO er det spil for weak. Måske floppet kan gå an, med reads, men hvad er din plan for turn så? synes umiddelbart du gør dig for nemt til en calling st.
Du har jo ingen anelse hvad du betaler manden af med! Du kan bare håbe på at han ikke sidder ogo gnider sig i hænderne med højt PP.

Men på den anden side spiller jeg heller ikke NL 400. Det er bare min umiddelbare indtryk af hånden.

21-09-2007 00:24 #13| 0
OP

Jeg sætter pris på at du skriver et indlæg, tiltrods for at du ikke spiller 400NL. Du kan jo sagtens have ret alligevel.

På turn er hans range vel polariseret(eller hvad man kalder det, kalder man det ikke det? :D), han better vel kun turn med bluffs eller stærke holdninger. Der er altså ikke meget værdi i at raise turn ind, da han folder sine bluffhænder og caller med hænder der har mig ødelagt. Jeg kan vel ikke bare folde turn? det er vel for svagt. Så et call må vel være at foretrække.

Spørgsmålet på floden er vel ofte han bluffer, for han valuebetter vel ikke hænder jeg har slået her, medmindre han er ekspert valuebluffer, og så dygtig tror jeg ikke ham duden her er.

Men nu ser jeg at en af mine venner bobbycorto sidder med en 1200$ stack på et af bordene, så jeg svarer nok ikke tilbage lige foreløbigt.

Er der andre der har noget at indskyde, og er jeg helt way off, så må i meget gerne sige det. Jeg er her jo for at blive bedre.

21-09-2007 00:35 #14| 0

Hmmm OP, nu maa du lige beslutte dig. Du skriver han er en nit, men samtidig at det er et blindbattle og der gaar folk jo amok.

Hvis du mener han er supernit er AT altsaa et nemt fold, ogsaa i et blindbattle. Et call skal det ihvertfald aldrig vaere.

21-09-2007 01:00 #15| 0

3-better PF, hæver floppet, caller turn, folder river.

Men er uenig i, at det er en decideret fejl bare at kalde PF.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar