Villain ukendt, men 23/16/2,2 lille sample. Virker TAG.
EDIT: HERO spiller selv 16/12/2,3 ca.
Seat 2: VILLAIN ( $492.50 USD )
Seat 3: KopfKano ( $232.70 USD )
Seat 4: AGENTURA ( $221 USD )
Seat 6: sERvERfRooG ( $390.22 USD )
Seat 5: HERO ( $380 USD )
Seat 1: platodiva ( $504.20 USD )
KopfKano posts small blind [$2 USD].
AGENTURA is sitting out
HERO posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 2♥ 2♠ ]
sERvERfRooG folds.
platodiva folds.
VILLAIN raises [$12 USD]
KopfKano folds.
AGENTURA has left the table.
HERO calls [$8 USD]
** Dealing Flop ** [ 3♥, T♦, 2♦ ] POT:22
HERO checks.
VILLAIN bets [$20 USD]
HERO calls [$20 USD]
** Dealing Turn ** [ K♥ ] POT: 60
HERO bets [$44 USD]
VILLAIN calls [$44 USD]
** Dealing River ** [ 9♣ ] POT: 145
HERO...?
Spørgsmål
1.Jeg leader/checker (for CR) floppet i en 90/10 ratio med flopped set OOP. Forslag til ændring? 100/0? :D
2. Turnbet ok? Gå efter CR?
3. ca. 300 tilbage i stack. Valuebet river? Hvor meget? Hvor tit gå efter CR?
4. Andet jeg skal grilles for? :)
damster
400nl - Bundset Deuces
lead eller c/r flop
når du vælger den linje, så gå efter at c/r turn også.
ehm? påååååååååååååååt rivah som spillet
c/r turn. Jeg har ikk noget mod kun at kalde flop, når det er lidt tørt.
jeg kan slet ik forstå hvorfor du rager så nogen fancy linjer i et 2 4 gamen uden nogen historie med villanden. (tænker også på din anden tråd)
Jeg vil anbefale dig at spille lidt mere abc readless.
Fint spillet. CR blank river. 9er er close.. dunno rigtigt. Det afgørende er, hvor mange marginale hænder, han checker for SD value. Tror jeg better, fordi jeg better resten af den range, jeg kunne forestille mig at bruge den linje med.
- AB
Som spillet: Som ab.
Jeg kan bedre lide turn lead end CR. Men ellers som lorten mht abd ved readless villains.
@lorten1: Hvad er det fancy ved denne hånd?
Jeg veksler mellem at checkraise floppet og leade floppet ca. 50/50, ellers synes jeg det er godt spillet. Bet river.
Jeg folder eller 3-better som udgangspunkt preflop! Hvis villain er dårlig så kalder jeg dog, men 23/16/2 spiller er typisk ikke særlig dårlig. Pointen er at vi sidder HU OOP med en hånd som vi kun kan fortsætte med 1 ud af8.5 gange og når vi endelig rammer har vi problemer med at få value. Din postede hånd viser tydeligt hvorfor: vi skal vinde mere end $70 hver gang vi rammer et set og i den postede hånd er vi foreløbig på $66 -- der skal altså 3 bets i potten hvilket kan være svært OOP!
Anyway, min flop action afhænger af villain: er det 100% c-bet typen så check-raiser jeg ellers leader jeg. Hvis villain ofte 2nd barreller så c/c'er jeg floppet med planen om at check-raise turn.
Aktuelt er turn er rigtig godt 2nd barrel kort for villain så jeg check-raiser turn her.
Villain bør valuebette river med Tx, JJ, QQ etc (han er kun bange for sets og T9 -- da vi yderst sjældent har en konge her (eneste mulighed er vist KQ♦/KJ♦)), men hvis villain har lav river aggression så leader jeg ellers check-raise.
Jørn
1) checkraise flop og lead turn eller
2) checkcall flop og checkraise turn
Begge for at få bygget potten op, så tidligt som muligt.
som spillet smider jeg et bet på ca. 100 afsted på river.
Tak for alle posts. Som jeg skriver i starten, så leader jeg ca. 9/10 flops i de her situationer og C for CR de sidste 10, men pludselig for jeg en trang til at prøve at reppe et ♦-træk og se hvad man kan få ud af det... Det er derfor jeg checkcaller flop for at leade alle high-card turns (i rep af K♦ etc.) og CR turns på parrede boards (som han bør 2nd barrel på), samt leade alle ♦ fordi han selv kan sidde høj ♦ og se river til en ufavorabelt turnpris... Men ja overall er det et mixup play, som jeg bør gemme til mere kendte villains som lorten1 i (sædvanlig) kærlig tone pointerer...
Af samme årsager 'repper' jeg bluff (VB size) på river (uden K♦ som jeg nok C/C med):
** Dealing River ** [ 9♣ ]
HERO bets [$122 USD]
VILLAIN calls [$122 USD]
HERO shows [ 2♥, 2♠ ]three of a kind, Twos.
VILLAIN doesn't show [ Q♦, Q♣ ]a pair of Queens.
HERO wins $396 USD from the main pot with three of a kind, Twos.
damster
IMO virker 90% lead med set højt, med mindre du også leader ret ofte med et mix af tp, draw, air.
Jeg ville nok sætte det ned til omkring 50%, gå efter C-R 45% og slowplay de sidste 5%. Det kræver naturligvis at du får nogle flere C-R ind på floppet generelt.
@ damster
Er vel et tydeligt eksempel på hvordan du ikke får max ud af villain med et floppet set?
Især når du beskriver villain som Tag
Ok, så jeg hvis jeg leader flop med like 20 -> han siger 80 -> Skubber vi så bare eller 3better like halv stack? Jeg er ikke sikker på ham her betaler af med QQ.
Jeg begynder at sys CR Flop -> Lead any turn er den bedste linie.
Det er meget enkelt. Checkraise, og valuebet turnet+river... Kan ikke se at donke floppet skulle være bedre...
De eneste gange jeg blir tricky med et set er på tørre boards mod gode nittede TAGS / gode håndlæsere... Så skal der nogle gange kastet nogle "curve balls", men for det meste skal sets spilles agressivt og ABC. Det er vist også hvad profferne siger...
Hvis der er nogle der mener at der er mere value i at donke floppet vs checkraise floppet vil jeg gerne høre de strategiske+matematiske grunde..
Pharmazist
Flop-donk har fordelen at din hånd er mere skjult, da du formodes at leade det pågældende flop med diverse draws, top par, middle pair og andet. Fordelen er også at villain kan raise os så vi kan jamme.
Check-raise er "strong arm" linjen og vi "mister" ofte villain undervejs.
Mod hyper-aggressive spillere er slowplay interessant fordi de ofte skyder 2 eller 3 barrels.
Mod "100% c-bet" spillerne som ofte giver op på turn er check-raise fint da de alligevel checker eller folder turn.
Jørn