400NL - Fisk med høj PFR/steal

#1| 0

Sidder med en 62/32 spiller, som har følgende steal procenter

CO: 54%
BT: 70%
SB: 50%

Har position dog med en mand mellem os 5-handed.

Dette betyder at jeg to gange hver orbit får hans standard åbningsraise på 3BB i nakken, hvor jeg resten af hånden skal spille OOP. Samtidig folder han "kun" 43% til 3-bets, så ikke super vild med at 3-bette light, og spille en stor pot OOP.

Hvordan spiller vi sådan en gut?

31-08-2009 02:00 #2| 0

Jeg venter på de stærke hænder til at 3-bette (AK, TT-AA), men gør det også med 88-99, AQ-AJs, og se ham donere med A5 o.lign. Du har her en god fisket modstander, hvor det eneste man behøver er preflop-hand selection og tålmodighed, og så lad ham ellers stjæle. Du kan dog godt calle og tage flops af med KQ, AT, JT,$ QJ hænder. Men dette kommer meget an på hans postflop tendenser (tricky, passiv, aggressiv?)...

31-08-2009 03:03 #3| 0

Du skal stadig 3bette light når han åbner så bredt. Bare depolariser din range ved at fjerne suitede connectors og stoppe en masse high-card hænder som AJ,AT,KQ,KJ,KT ind i din 3bet range.

Han kan reagere på to måder

1. Folde meget (positivt)
2. Calle med en masse svage hænder, hvilket også er godt da han sjældent rammer floppet og må folde til dine c-bets. Når han endelig rammer vil han forholdsvist ofte taber penge mod dine made hands der er en tand bedre.

31-08-2009 03:14 #4| 0

*Kan i øvrigt godt lide at spille store pots mod fisk :-)

31-08-2009 15:35 #5| 0
OP

Enig. Kan også lide store pots mod fisk.

Hvad flatter vi med, og hvor meget betyder hans postflop agg her?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar