***** Hand 811395447 *****
2.00/4.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, November 02, 2007 11:48:58 AM
Table TH 414 (Real/Cash Game)
Seat 1: @mAndraKe@ (450.70)
Seat 2: lorky (304.70)
Seat 3: federasyon (397.40)
Seat 4: Helt (417.90)
Seat 5: paappa24 (138.52)
@mAndraKe@ post SB 2.00
lorky post BB 4.00
** Deal **
@mAndraKe@ [N/A, N/A]
lorky [N/A, N/A]
federasyon [N/A, N/A]
Helt [10♦, 8♣]
paappa24 [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
federasyon Raise to 16.00
Helt Call 16.00
paappa24 Fold
@mAndraKe@ Fold
lorky Call 16.00
*** Flop(Board): *** : [10♥, 10♠, 5♦]
*** Bet Round 2 ***
lorky Bet 32.00
federasyon Raise to 84.00
Helt ?
Lad os bare høre for det hele.
federasyon virker ikke særlig dygtig. Set ham open limpe knappen og generalt tage lige lovlig mange flops. Har set ham 3-bette et par hænder, men intet at råbe hurra for.
Dog squeezede jeg med 45o mod ham hvor han er int. raiser fra UTG+1 og CO caller. Jeg hejser std og han og den anden caller.
Floppet er Kxx rainbow og mente jeg havde gode chancer for at tage den ned så jeg better. Nu caller han igen med en mand bag. Sidste mand folder og jeg tjek-folder turn. Det forgik dog på et andet bord.
lorky har jeg intet på, men han kom som lowstack.
Floppet er dog den jeg vil høre mest til. Kan vi nogensinde tillade at bare calle? Og bliver vi nogensinde betalt af noget vi slår hvis vi skubber?
400NL Flopped trips møder aktion
1. Fold preflop 100/100 gange.
2. Re-raise AI på floppet.
Jeg caller, for hvorfor skal han raise så meget, hvis han sidder med T høj ? Synes at den stinker, af han prøver at tage puljen. Ser turn, for at re raise et bet fra federasyon.
"Jeg caller, for hvorfor skal han raise så meget hvis han sidder med T"
Han raiser meget lidt.
Har federasyon som 45/20/1.45. Han caller alt for mange bets i position, og laver mange interessante spil (limp 82s på knappen, limp A5o på knappen, check bag på A5x flop, 2.5x raise turn bet, bet 1/4 pot på blank river).
Her raiser han jo også cirka 2.5x, så han kan bestemt sidde med JT+.
Dog tror jeg også han går broke med et overpar, så jeg caller flop, og får resten ind på turn. Et flop push repper ret meget Tx på dette flop.
Og så folder jeg PF.
Jeg mener det her er et ok spot at tage flat call i.
Fordi:
1) Ingen oplagt draw at beskytte mod. Du er slået eller oppe mod en 2 outer. Hvis der var en flush draw ude ville jeg helt sikker raise - og måske også med en mulig str8 draw (bliver svært ikke at betale en draw af der rammer med trips så hellere penge ind tidligt)
2) Hvis han bluffer lukker du al action med et raise, hvor du ellers kan vinde et bet mere med lidt "held"
3) Hvis en af de andre har overpar giver du dem en oplagt chance for at komme væk med et raise her. Federasyon kunne ligne en mand med overpar eller AQ-AK der gerne vil ligne et overpar. Lad manden skyde igen!
4) Hvis du er slået taber du ca det samme uanset hvordan spillet, men flere af ovenstående taler for du kan vinde mere med en langsommere tilgang til hånden. Jeg mener et push sikrer max tab og minimerer gevinsten fra andre hænder. Nogen caller nok med AA men bestemt langt fra alle.
Ender du med at tabe stort til 55 eller AT - so be it. Nogle borde er skabt til at tabe på ...
Ikke så meget mere i den.
Jeg sidder mere eller mindre stunned og ved ikke helt hvad jeg skal gøre. (Udover at folde preflop næste gang).
Jeg skubber her og de folder begge.
Fold PF, din hånd er elendig som du sikkert ved.
Call floppet, du får næsten aldrig action fra dårligere hvis du pusher.
Problemet er at et flat-call definerer din hånd ret præcist: med hvilke hænder flatcaller du et flop-raise på et 5TT rainbow board? Formentlig ikke andet end 55 og Tx.
Rykker du all-in så definerer du også din hånd...
Jeg tror bare jeg vælger all-in (så begår jeg nemlig ikke flere fejl i hånden)
Jørn
Thyssen
Korrekt. Men det er stadig bedre at flatcalle floppet så villains kan samle en god draw op og tale sig selv ind i at skyde en salve til. Med et floppush opnår du intet udover at lukke potten der - de caller kun når de har dig slået.