400NL. Floppet 3rd nuts med draw - dyb

#1| 0

Har ikke siddet længe ved bordet, men har stats på Villains.

VILLAIN1 er grunden til at ejg er ved bordet. Laver nogle mærkelige ting fra tid til anden, men ellers 36/19-2,0

VILLAIN2 har jeg stats på, men husker ham ikke. Han er 22/18-2,0.

HERO er 25/20-3,0

Seat 1: VILLAIN1 ($224.30 in chips)
Seat 2: VILLAIN2 ($771.30 in chips)
Seat 3: xHeadCrabx ($493.75 in chips)
Seat 4: HERO J 9 ($797.50 in chips)
Seat 6: ruletrap ($504.20 in chips)

ANTES/BLINDS
xHeadCrabx posts small blind ($2), HERO posts big blind ($4).

PRE-FLOP
ruletrap folds, VILLAIN1 bets $14, VILLAIN2calls $14, xHeadCrabx folds, HERO calls $10.

FLOP [board cards: Q,3,T ] POT 44USD
HERO checks, VILLAIN1 bets $28, VILLAIN2bets $80, HERO calls $80, VILLAIN1 bets $182.30 and is all-in, VILLAIN2 calls $130.30, HERO ???

Now what. Jeg kalder første gang, da jeg vi er næsten 200BB dybe, og jeg ikke har lyst til at komme til bunds her. Skal jeg søge info, og er det overhovedet muligt, på dette tidspunkt, og hvad gør jeg nu? Jeg er selvfølgelig klar til at spille mod Villain1 for stakken, men er mere skeptisk overfor Villain2, og om han kan lave dette med en bedre flush?

16-04-2009 01:54 #2| 0

Villain1 er vi ligeglade med self.

Jeg har meget svært ved at komme med et godt gæt på
Villain2s prerange.

Han caller en 36/19 spiller med halvstack på D.
ville være cool at vide hvordan villain2 ser dit og SBs blindspil

Jeg ser ham ikke caller en SC ala 34- 78 mod en
50 bb dyb raiser. og så er der kun Ax da alle andre
ligger på floppet eller i din lomme.

A10x, Qxk Q10 eller Nuts er mit gæt.

Hvis du trykker call ligger der ca 600$ på turn. og hvad er en god turn?

Jeg jammer allin og kigger væk.

16-04-2009 02:09 #3| 0

Ps

Fold den pre. i det her spot. Du ender ofte i en kedelig sitiuation.
Enten kommer du ind med oe eller flush draw uden overkort, eller
et top par du ikke er sikker på. Det er en lortet hånd at spille oop.

For ikke at tale om hvor svært det er når der kommer action for
200bbs som her :-)

16-04-2009 07:06 #4| 0

At være scared for at komme AI i en pot hvor en shortie har åbnet og du flopper 3rd nut kun 200bb dybt virker helt sygt i min bog.

Du har 2 redraws til the nuts, du blocker en del af flush comboerne, og ligner på ingen måder en flopped flush med et coldcall på floppet (Hvor at induce all in's her vil være den eneste grund til det, ellers ved jeg ikke helt hvad du laver?)

Preflop kan du folde nogen gange, især hvis folk er likely to squeeze som her, men når du ganske herligt får en dyb mand til at overcalle ser jeg ingen problemer i det.

Snapcall, meget.

16-04-2009 10:32 #5| 0

Preflop er helt standard. Vi lukker aktion, så vi risikerer ingen squeezes. Jeg havde kaldt fra SB med mindre BB er af "squeeze-any-two"-typen. Bemærk at det kan være rigtigt at flatte fra SB selvom BB squeezer meget ofte! (Sklansky skriver lidt om dette i NLHE TAP).

Som spillet så raiser jeg allin. Jeg kommer ikke væk her -- som SufferWell er inde på, så blokerer vi for en del bedre -hænder (specielt er alle K hænder ude af billedet -- tilbage er kun AX, som det endda er tvivlsomt om villain2 kalder med, givet at villain1 er semi-short.

Jørn

16-04-2009 11:03 #6| 0

AI anytime, vi spiller ikke denne hånd for at smide med en floppet flush, det er simpelthen -EV i den lange ende. Jo en gang imellem dukker han op med nødderne her (og så smiler vi og lader som om at vi aldrig har hørt om TILT), men som så mange andre har pointeret så glimrende, så tager han også tit den linje med mange hænder som vi har crushed.

16-04-2009 18:22 #7| 0

@Jensen
Man kan se dit nick ved preflop action.

16-04-2009 19:10 #8| 0

Jeg vil mene du giver villain1 alt for gode odds til at ramme hvis han har AdXx når du blot flatter de 80. Jam. Kommer aldrig væk her. Når du jammer ligner du også mere selv AdXx hvilket måske kan få ham til at kalde med et set eller lignende.

16-04-2009 19:40 #9| 0
OP

@ Muffies

Pis. Så røg jeg vel på din fiskeliste :-) Men tak.

@ TopperH

Jeg synes bare at det bliver for voldsomt at skubbe indover for yderliger 175BB. Jeg kaldes af alle hænder der har mig slået, og eneste jeg måske får ud af det er i bedste fald at få foldet et sæt ud som kan ramme turn.

@ Joonas

Ikke scared, men som skrevet ovenfor giver det bare ikke mening at mose første gang den kommer rundt.

@ Suffer/Thyssen

Meget enig, bortset fra at jeg er på Thyssens side med at spille hånden preflop.

@ Alle

Som allerede skrevet var det mere tanken om jeg skulle tage et kort af her eller mose. Jeg blev dog enig med at mose til midten. Villain2 folder, Villain1 viser A, men jeg holder hjem.

16-04-2009 20:14 #10| 0

Problemet med bare at kalde er, at villain 1 får alt for gode odds når han netop sidder med Ad. Du får kald fra både Ad samt mindre flushes. Jeg skubber indover.

16-04-2009 20:22 #11| 0

@ Jensen/thyssen

Kan godt være jeg er for stram med at coldcall i blinds, vil kigge
på det.

17-04-2009 01:40 #12| 0

- gode pointer mht Kxs er usandsynligt for villain

- det handler ikke om at være scared money mht om man rykker all in på vs kalder -> +ev beslutninger. Jeg er sku i tvivl om, om det er rigtigt at rykke all in her. Jeg tror sagtens vi kan få villain til at folde meget, måske(/formentlig) endda lavere flushes. Hvis vi folder alle dårligere hænder end vores egen og kun bliver kaldt af bedre flushes når vi rykker ind, kan AI ikke være vores bedste mulighed, right?

-mht preflop, så tror jeg at fold preflop er rigtigt for mange - men det er bare at tjekke i HM om man er i stand til at spille den profitabelt.

17-04-2009 01:47 #13| 0

Hvilken bog er det thyssen refererer til ? :)

17-04-2009 09:16 #14| 0

@K

Sklansky & Miller: No Limit Hold'em Theory and Practice

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar