400NL: Floppet topset. Turnaction semidyb

#1| 0

VILLAIN spiller normalt, og i denne session noget 25/20-1.8ish. Pga SUPERDONKs åbner meget, og spiller 55/45, har VILLAIN imidlertid 3-bet og squeeze på hhv 24% og 33%, hvorfor jeg forventer at hans range er rimeligt bred her. Jeg har i disse spots ikke involveret mig tidligere.

VILLAIN ser sikkert mig som noget 25/20-2.5ish.

Seat 3: UpTheDose ($378 in chips)
Seat 8: SUPERDONK ($888.15 in chips)
Seat 9: HERO 9 9($595.40 in chips)
Seat 10: VILLAIN ($930.60 in chips)

ANTES/BLINDS
SUPERDONK posts blind ($2), HERO posts blind ($4).

PRE-FLOP
VILLAIN raises to $12, UpTheDose folds, SUPERDONK raises to $40, HERO calls $40, VILLAIN calls $40.

FLOP [board cards: 9,2,7 ] POT 120USD
SUPERDONK checks, HERO bets $70, VILLAIN calls $70, SUPERDONK folds.

TURN [board cards: 9,2,7,J ] POT 260USD
HERO ???

Eff rest stacks er 485USD. Hvad gør vi turn, og T8 er den i VILLAINS range? Han tænker stort set i bund inden han kalder på floppet.

Er det forøvrigt ok at leade floppet?

21-11-2009 19:19 #2| 0

Jeg better $155 og kalder self et skub. Ja T8 kunne godt være i hans range, men det er 77 og 22 + overpar også rigtig meget synes jeg.

Du har glemt at slette dit nick preflop

21-11-2009 19:33 #3| 0

Hvad vil du have analyseret? Det kan vel kun være størrelsen på dit turnbet? Jeg siger nok noget i stil med 170 or so.

21-11-2009 19:44 #4| 0
OP

Måske ikke super klart.

1. Ok at leade floppet?

2. Ikke spurgt om, men reelt set synes jeg selv at mit flop lead er for lavt. Kommentarer?

3. Hvad størrelse better jeg turn, og men tanke på størrelsen, betaler vi så af hvis en falder på river?

22-11-2009 01:45 #5| 0

Flop lead er godt, men for lavt (90+).

Jeg better 170+ på turn og caller et shove. Jeg vil tro han har færre draws i sin range pga. hans timing ned på floppet. Det er rimelig oplagt at et call er det eneste play på floppet for ham med superdonk bag.

Jeg folder nok river hvis der falder en og han skubber.

22-11-2009 09:19 #6| 0

Preflop er tyndt -- du får kun stack odds 1:15 på at floppe et set og hånden bliver svær at spille for overpar value, når du har dårlig relativ position hvis hånden bliver 3-vejs. Desuden bliver du nogle gange 4-bettet og må smide hånden.

Helt teoretisk vil min betsizing være 60% pot på flop, turn og river, hvilket er præcis $70 på floppet og nu $150 på turn og rest $335 på river.

I en reraiset pot er vi sjældent bange for flush draws, da de næsten altid bliver raiset på floppet. På det flop er stort set alle flush draws "big", da de altid har straight draw eller overkort (eneste undtagelse er 45 og 46), så jeg forventer at blive raiset allin af VILLAIN hvis han har et flush draw. Det er ikke sikkert med SUPERDONK, men 60% pot er nok til at charge eventuelle draws.

Som udgangspunkt folder jeg ikke uanset river.

Jørn

22-11-2009 12:23 #7| 0

"Er det forøvrigt ok at leade floppet?"

Det er jo svært for os at svare på det spørgsmål, da det kommer an på om du magter at balancere din lead-range. Hvis du kun leader set's så er det naturligvis pænt skidt, men hvis du både leader sets, FD's, og ind imellem storskrald, så er lead helt fint IMO.

Jeg tager indimellem nogle lidt underlige linier i den her slags pots, så hvis jeg ved villain er en aggro fætter, så CRAI'er jeg nok turn. Ellers er 150-ish på turn nok fint, sevom det bare se åndssvagt stærkt ud IMO.

MVH Skod

22-11-2009 16:59 #8| 0

@ Skod

Jeg kan ikke se nogen grund til at være balanceret med leads når vi er i en pot med superdonk?

22-11-2009 19:32 #9| 0

hvis du giver ham en billig mulighed for at ramme sin evt flush og så han rammer så står du sgu ikk så godt og har lagt halvdelen af dit BI i puljen. Jeg tror nærmere han fisker efter sin draw ellers havde han muligvist raised jo mindre han selv er bange for en klør falder på river.
dog er der stadig 9 kort til din fordel og du har boat. ved godt der kun er 18% chance for den men hvis han er på draw så har han også kun 18% chance plus du har den bedste hånd før river så havde nok skubbet her.
bare min mening.
kan selvf tabe hånden men man skal heller ikk blive bange for at tabe lidt $ det er den eneste måde man kan vinde på

23-11-2009 00:50 #10| 0

Preflop synes jeg er super spewy. Fair nok det er 150bbs deep, men det er næppe alvorligt super deep, og potten bliver ofte underlig at spille 3 vejs. Så vil jeg næsten hellere cold 4bette og komme ind mod fisken hvis han er super spewy.

Dit lead er vel ok, da jeg næppe tror han cbetter særlig meget af sin air range her 3 vejs med en coldcaller og spewer på det board, så du får sat muligheder for at stacke hans overpar alligevel. Når du så når til turn er jeg ikke på nogen måder med på hvad du vil analysere. Jeg går ikke udfra du ser mange positive elementer i at give et gratis kort på et 972-Jtt board? Det er jo bare returdness. Han har vel et par FDs, nogle af de mindre overpars, en sjælden gang et set eller AA for at trappe fisken. T8 er jo bare en brøkdel, bare fordi den rammer behøver han vel ikke have den.

23-11-2009 01:44 #11| 0
OP

Tak for input.

Jeg syntes at mit lead var for lavt, og hælder også mere til at 90USD er bedre. Men, så kan man jo lære at have Thyssens skema for betsizing åben :-)

Jeg bettede 196 (3/4 pot på turn), og troede faktisk at det var for lavt, da jeg helt sikkert stacker af på any river, og der stadig var 290 bag (650USd i potten hvis han kaldte, hvilket han dog ikke gjorde)

@ Thyssen

Nu siger du stackodds, men jeg betaler 28 for at kunne få 600 som er eff stacks + det er 3-vejs, som gør at det kan blive mere end blot 21 gange pengene igen.

Hvor meget vil du have at odds skal være større en 21 gange pengene for at vi kan kalde?

I min bog er det i værste fald marginalt, men direkte spewy (eller super spewy som joonas mener) synes jeg ikke det er.

23-11-2009 01:52 #12| 0

@Jensen

Læs lige din hånd igen :) for os ser det ud som om du ikke har lagt noget før du shipper de 40$ ind, så hvis du betaler 28$ kun må du have en action med vi ikke har fået.

23-11-2009 10:47 #13| 0

@Jensen

Du kalder 36, så stack odds er ca 1:18 (ikke 1:15 som jeg påstod). Du er i big blind, og har kun $4 i potten og SUPERDONK 3-better til $40, right?

Men du kommer jo ikke altid til at se floppet hvis VILLAIN 4-better. Jeg vil tro han 4-better omkring 5-10% af de gange han har åbnet, så dine stack odds er måske ~1:16 eller værre.

En anden ulempe er at du er OOP hvilket giver dårligere implied odds. Dog kan potten blive multiway hvilket giver bedre implied odds.

Jeg synes callet i bedste fald er marginalt :)

Aktuelt flopper du set 3-way på et supergodt flop (9 høj med straight og flush draws) og du vinder alligevel kun 346 eller ca 9,5x din call preflop. Dvs. selv her i den mest profitable setup tjener du reelt kun lige nøjagtigt nok og du kunne måske have tabt $600 hvis VILLAINs draw havde completed (selvfølgelig lidt resultatorienteret, men alligevel....)

Jørn

23-11-2009 10:50 #14| 0

@ Incrazy

Jeg læser det som 36, eftersom Hero poster BB. Det hjælper lidt, men er stadig på kanten.

@ Xizor

Ja vi er i pot med en superdonk, men den anden villain er jo stadig med, og da det er ham der har 3-bettet, så må vi formode det ofte er hans skillinger vi skal have. Hvis det ikke er, så bliver cold-callet nok bare endnu mere spewy.

@ alle der mener det er håbløst at checke turn

Tror folk seriøst villain kun caller flop med et flushdraw fra han 3-bet range? Det tror jeg i hvert fald ikke. Det er jo ikke donken der forstætter.

Anyways. Hvis det er en aggressiv villain jeg forventer better turn ofte, så CRAI'er jeg turn hver gang. Hvis det ikke er, så leader jeg bare igen.

MVH Skod

23-11-2009 12:37 #15| 0

@ Skod

Jeg synes det er fuldstændig selvmord at leade noget som helst bluff på det flop der mod de to modstandere. Faktisk ville jeg nok ikke leade et flushtræk heller med mindre det var et superdraw.

ang. turncheck

Nej det er muligt at han ikke kun har flushdraws i sin range efter flopcallet, men han checker jo stadig en masse 1-par hænder bagved? Så 1-par + draws, hvilket udgører stort set hele hans range. De fleste sets/2 par raiser sandsynligvis floppet (måske ikke så ofte som normalt pga. superdonk).

23-11-2009 12:45 #16| 0

@ Xizor

Hvis du aldrig leader FD's, så forstår jeg godt du synes turn-check er hjernedødt.

Men hvad er der så tilbage i din range du leader udover sets? Du leader vel ikke svage overpar, so TT?

Når man også leader FD's, som jeg nok gør ofte, så tror jeg ikke villain checker overpar bag. Hvis han gør kan vi stadig CRAI'e blanke rivers, da han vel ikke checker 2 streets bag?

Turn checket er som jeg også nævner kun relevant, hvis villain er aggro.

MVH Skod

23-11-2009 13:20 #17| 0

@Jensen
PF:
Ikke voldsom vild med det call, du skal virkelig forvente god betaling hvis det skal opveje de gange du bliver 4b og må drysse. Kan leve med den hvis afsluttede action, altså var sikker på at se floppet.

POSTFLOP:
Du leader vel reelt ikke floppet, da PF-raiser jo faktisk er donken. Men ellers fint, jeg ville dog nok bette lidt højere. Syntes 90 ish er fint.

Som spillet syntes jeg 170 ish er fint på turn.

28-11-2009 16:29 #18| 0

Havde helt glemt den her tråd :)

@ Skod

Små overpairs, combodraws og sets umiddelbart.

Problemet som jeg ser det er at man risikerer at blive skudt af sit draw hvis man leader og selv hvis en af modstanderne bare caller er vores situation dårlig på turn såfremt vi misser.

Dette spil er kun sådan pga. superdonk, hvis vi var mod to normale regs ville jeg ikke have noget imod at leade dårligere træk da jeg tror vores FE er væsentligt højere mod dem end mod en donk.

28-11-2009 17:19 #19| 0
OP

@ Thyssen og alle

Jeg kan åbenbart ikke læse mine egne HH's.

Jeg er enig i at preflop er tyndt (ikke mindst nu jeg ikke har 12USD i potten som jeg troede), og ikke som jeg huskede action. Tror never ever jeg jeg laver dette spil, og husker ikke helt hvad tanken var i dette spot.

Dog muligt at det kom af at SUPERDONK virkelig var super donket, og at jeg tidligere i denne session havde set at jeg ramte way flere sets end jeg burde (hver fjerde hånd over nogle tusinde hænder ramte jeg settet). Dette er selvfølgelig ikke en grund til at kalde alt for løst, men......... når man nu ved at man rammer ;-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar