400NL. Floppet trips reraises river

#1| 0

Har ikke lagt mærke til VILLAIN, da vi ikke har været involveret i noget tidligere i denne session.

Jeg har 220 hænder på ham hvor han spiller 31/21-2.3 med agg stats på 3.0/1.5/inf. Han går til SD 39% og vinder 50%, men siger næppe ret meget pga samplesize.

DONK er grunden til at jeg er ved bordet. Han spiller noget 67/34-2.4, og folder stort set ikke til 3-bets, hvorfor jeg flatter pre.

Seat 1: HERO T A ($492.40 in chips)
Seat 2: VILLAIN ($534.10 in chips)
Seat 3: _Camelux3000 ($412 in chips)
Seat 9: LocStaOnCG ($610.40 in chips)
Seat 10: DONK ($279.90 in chips)

ANTES/BLINDS
_Camelux3000 posts blind ($2), LocStaOnCG posts blind ($4).

PRE-FLOP
DONK raises to $12, HERO calls $12, VILLAIN calls $12, _Camelux3000 folds, LocStaOnCG folds.

FLOP [board cards: 2,T,T POT 40USD
DONK checks, HERO checks, VILLAIN checks.

TURN [board cards: 2,T,T,K POT 40USD
DONK checks, HERO bets $32, VILLAIN calls $32, DONK folds.

RIVER [board cards: 2,T,T,K,J ] POT 104USD
HERO bets $80, VILLAIN raises to $210, HERO ???

På floppet er jeg lidt indifferent med om jeg better eller checker, men da jeg ikke tror de to gutter tænker specielt meget i ranges, så repper jeg nok T oftere i deres øjne ved at bette end hos mere tænkende spillere.

På river har jeg c/c i tankerne jvf. nedenstående tråd.

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=202333

Imidlertid er det kun AQ, KT, JT og 22 som jeg taber til, og det er nok usandsynligt at han har AQ. Samtidig er jeg meget i tvivl om valuebet kontra at lade ham bluffe en misset draw.

Jeg vælger imidlertid at bette, og da han begyder at tænke i bund, har jeg besluttet mig for at den ryger i mucken hvis han raiser. Ca 1/4 tilbage af klokken raiser han, og.........ja, mucker vi nu?

Gerne kommentarer til alle streets.

17-11-2009 18:09 #2| 0

Preflop er tyndt. Som oftest får vi callers bag os, og vi risikerer nu at spille en pot med dårlig relativ position med en ret marginal hånd som ATo.

Overvej i stedet at 3-bette for isolation. Du behøver ikke at 3-bette potsize, men blot 3-bet til $30. Det er nok til at få øvrige spillere til at folde og du spiller nu HU IP som pf aggressor mod en donk -- det bliver sgu ikke meget bedre :)

Jeg skyder 100% på floppet, når donken checker til dig. Eneste årsag til at checke skulle være hvis VILLAIN var typen der tager ofte tager et stab når den bliver checket til ham (f.eks. ville det være oplagt at checke hvis det f.eks. var mig som sad på knappen :))

Vi skal kun være god 25% på river. Givet timing tells og spillertype er det nok close, men jeg kan bare ikke se mig folde trips topkicker mod en dårlig regular. Sådan et 31/21 spiller finder sgu nogle gange på nogle mærkelige ting (bluffer i syge spots etc)

Jørn

17-11-2009 18:17 #3| 0

Synes du spiller rigtigt sløjt på alle streets. Preflop er på grænsen til spew imo, og når donk så checker flop, hvorfor skyder du ikke? River kan kun være et spørgsmål om raise eller call, folder er obv aldrig en mulighed.

Jeg caller sikkert bare i praksis, men hvis man er en chef raiser man og får et call da det ikke giver mening at checke en Ter på flop, let alone calle preflop med mange af dem :)

17-11-2009 21:17 #4| 0
OP

@ Thyssen

Jeg synes at jeg får alt alt for svære spots når jeg bygger pot mod en gut som jeg ved kalder uanset om jeg havde raiset til 50, men ellers enig i at der bør 3-bettes lavere, hvis der 3-bettes.

Jeg er enig i at vi risikerer at få callers, men jeg vil hellere have dem med, end at spille alle pots med en marginal hånd som AT. Når Axx flopper, så er jeg bagud til 5 af hans Ax hænder, og foran 7, men er clueless på hvor jeg står.

AK og AQ er jeg enig i, men selv AJ vil jeg oftere flatte pre, dog afhængig af hvor mange der er til at acte efter mig (jo flere til at acte, jo oftere vil jeg raise).

Mht floppet, så er min tanke netop at VILLAIN ofte vel bette som sidste mand, når der et checket til ham, ligesom jeg ved at bette i høj grad ligner en T, hvortil en par dårlige spillere i min bog hurtigt finder foldknappen. Raiser du hvis VILLAIN better floppet, og i så fald for at få pengene ind på 2 eller 3 streets?

Jeg giver normalt gas med store hænder, men jeg syntes bare ikke dette var spottet til det.

@ Joonas

Alle streets. Kan du ikke uddybe, specielt turn og river?

18-11-2009 02:17 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg er med på bet-flop-vognen her. En donk kan sagtens C/C som IR her. Plus du kan sagtens induce et float af villain bag dig pga boardets tekstur.

River kan aldrig blive et fold, og tror raise virker meningsløst, så jeg betaler nok rimelig hurtigt. Tror tit villain squeezer AQ preflop for at isolere donken, og hvis ikke så better han den tit flop, og som spillet giver det ikke meget mening at betale AQ turn imo. Derudover har vi selv et A så der er færre combos af den.

3better i øvrigt preflop. Hvis han ikke folder til 3bets er vi jo langt foran 34% som er hans åbningsrange, derudover har vi jo også position. Kan kun se 3bet som værende det superior play preflop her.

18-11-2009 05:29 #6| 0

Jeg 3-better også pre. ATo er muligvis borderline men du har position, så hellere isolere og spille alene mod fisken end at ende op i en multiway.
Jeg gør det til 36.

Jeg better floppet her hver gang.
Fisken kan sagtens check-calle med flushdraws, pocketpairs, overkort og Ax, eller ville check-raise en T'er imo.
Jeg går ud fra at du ville CR floppet hvis villain better? (Eller hvad var din plan for hånden?)
Det vil jeg da mene ser langt stærkere ud i deres øjne.

Som spillet kalder jeg river. Der er nok busted fd's og KJ i hans range til at et kald må være profitabelt, men tvivler på at et shove kan være det.

Mht KT og TJ i hans range er det også få gange han vælger at checke dem efter på floppet vil jeg tro. Så jeg vil sige det er meget få kombinationer af AQ, KT og TJ der er i hans range og så 3 komb. af 2'ere.

18-11-2009 07:12 #7| 0

Jeg synes at checket på floppet er fint for at skjule vores styrke, wp.

Er enig i at pf er marginal og på grænsen, men what the hell. Jeg tvivler ekstremt meget på JT eller KT som eneste mulige hænder der slår os da AQ 99/100 gange ikke er i hans range her. Hvis han har hænder som KT eller JT kunne jeg bedst forestille mig at han renakker på turn for at undgå at lade draws komme billigt til billetten og for value.

Det må være et call any day i min bog.

18-11-2009 10:24 #8| 0

@MartinB

Jeg kan ikke se vi behøver at skjule vores styrke mod en donk og en dårlig regular. Jeg skyder floppet med trips ligesom jeg havde skudt det med flush draws, underpar og air.

@Jensen

Jeg tror ikke du skal regne med at en 31/21/2 regular tager et stab på floppet. Det er han for passiv til.

Jørn

18-11-2009 14:30 #9| 0
OP

@ Thyssen

Jeg ser det helt omvendt med donks, netop at de ser TTx som et scary board når jeg better.

Fornylig mod en tænkende modspiller, som åbnede på knappen, flattede jeg AQ i blinds. Floppet slår QQx, og jeg check/raiser ham på floppet. Han kalder. Jeg better en turn som giver den anden klør på bordet, og han moser. Jeg kalder, og han viser 96 for en klør draw (han klonkede selvfølgelig).

Min tanke var netop ikke at ligne en Q, da man oftest vil kalde med så stærk en holding, og Villain læste mig på samme måde.

Nu ved jeg at der er forskel på at bette og check/raise, men jeg tror stadig (omend det måske er forkert) at de to gutter i AT hånden ofte vil folde fordi bordet ikke har ramt dem, og det ser scary ud når jeg better.

18-11-2009 15:03 #10| 0

@Jensen

Det er formentlig sjældent at en donk og en 31/21 wet noodle spiller tilbage på dig på et parret bord (dog vil de en gang imellem spasse ud med et check-click for derefter at give op når du kalder dem), men de kalder helt sikkert med flush draws og ace high (evt. to overkort) samt alle par. Alle disse hænder checker de ofte.

Vi mister sick meget value ved at checke floppet IMHO i dette spot mod den type modstanderen.

Mod ultra-aggressive regulars, så kan der være en pointe i at check-raise eller slowplaye.

Jørn

18-11-2009 16:28 #11| 0

Dit eksempel med QQx boardet giver da ingen mening. Du glemmer altså et faktum der hedder ranges og at bygge pot. Du skal jo ikke sidde og maskere dine hænder mod donks 3 vejs, når vi gerne vil bygge en pot. Din bet range på flop er vel forhåbentlig større end Tx. Kan da godt være de nogengange synes du måske har en Ter, men er da urealistisk at de så ligepludselig soulreader og snap folder 77, især en donk der har et FD eller noget giver du jo bare et gratis kort. Det handler mere om at du repper tyndt på sådan et board, og sidder i den absolutte top af din range, derfor bliver det fedt at bette.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar