Efter en længere breakeven periode, en del frustration og lidt snak med Thyssen, legede jeg rundt med HEM her til aften.
Min ide var at oprette et samlet alias på alle spillere som jeg har spillet mere end 1500 hænder med i år, og som har en VPIP under 30.
Tanken var at jeg ville se om jeg donerer vildt her, breaker even, eller måske slår disse spillere svagt. Hvis jeg fandt et kæmpe tab her, ville det jo tydeligvis være et leak at jeg nok vinder andre steder, men åbenbart donerer det videre til regulars, hvorfor resultatet ender i even.
Nu har jeg fundet ud af at regulars på 400NL vinder 13.800USD over de seneste 97.000 hænder de har spillet mod mig = 1.79PTBB/100.
Bingo, leak fundet, og selvfølgelig noget jeg må grave videre i. Eller................. Jeg betaler jo en del i rake, faktisk ca 15.000USD over disse hænder, så hvordan pokker skal resultatet nu fortolkes?
Er jeg er svagt vindende (1.200USD), men langtfra nok til at slå raken, eller.....?
Og, nogen der har en ide om hvordan dette burde se ud?
Forøvrigt. Det er muligt jeg tolker ovenstående helt forkert, da jeg ikke kan se at jeg taber 13.800USD til, men udelukkende kan se at regulars vinder 13.800USD over mig (se forklaring herunder*), så er det muligt at mit tab reelt er 13.800USD + 15.000USD.
* Man kan ikke se sit spil mod andre aliases i "vs players", så eneste måde er at vælge det alias jeg har brugt på regulars, da jeg kan se hvordan det har spillet mod andre nicks (mine nicks optræder nu hver for sig, og ikke under et samlet alias), men i det mindste kan jeg se hvad regulars vinder mine forskellige nicks.
400NL - HEM stats vs regs
HEM oplyser netto gevinster (fratrukket rake), så du er 13800 nede efter rake, dvs. du er breakeven mod andre regulars.
Lige ændret nedenstående i oprindelige post, desuden highlighted en linie med fed. Antager nu jeg lige selv har vendt den, at det ændrer konklusionen, så jeg reelt taber 13.800 + betaler min rake på 15.000USD = Jeg sprøjter lige over 3.5PTBB/100 mod regulars, eller er jeg helt skæv på den?
Beklager det er lidt knudret, men skyldes begrænsninger i den måde dette kan køres på i HEM.
Slettet
Nu har jeg så fundet ud af at jeg på 400NL taber 13.800USD over de seneste 97.000 hænder jeg har på disse gutter = 1.79PTBB/100.
Tilføjet
Nu har jeg fundet ud af at regulars på 400NL vinder 13.800USD over de seneste 97.000 hænder de har spillet mod mig = 1.79PTBB/100.
Jeg tror det er lidt mere kompliceret end som så.
Jeg har på fornemmelsen at HEM regner alle hænder med hvor du taber lidt $$$ (f.eks. poster big blind, men folder efterfølgende). Det kan sagtens være den pågældende regular vinder $200 i den pot, men du har jo kun tabt $4.
Jørn
Mit mantra mod regulars er generelt sagt bare "get it in".
Feks kan du være i tvivl om JJ skal 4bet/calle mod en standard 22/18 reg, eller bare calle hans 3bet. Her vil jeg mene at 4bet/call altid er bedst.
Dels vil du med et call risikere at blive skubbet af din hånd, dels vil du med et 4bet blive betalt mere light af i fremtiden.
@ Thyssen
Jeg har lige checket mig mod en anden spiller, og den anden vej rundt, og stats er identiske, så det kan kun være de penge som jeg taber er hvad han har som winnings, dvs andre spillere i potten har ingen indflydelse på dette tal.
Det der dog er underligt er at hvis jeg vinder 400USD i en pot, så står han til at tabe 400USD. Dette betyder dog at raken sandsynligvis ikke trækkes ud af regnestykket, da det i f.eks. HU burde hedde lost 400USD og won 397USD hvis raken en 3USD.
Har gravet lidt mere i tingene, og checket med HEM gutterne, og rake er ikke indregnet i tallene. Dvs jeg taber 13.800USD til regs = 1.78PTBB/100 samt betaler rake oveni.
I det mindste har jeg da fundet et leak, som jeg så må arbejde på at få lukket.
Lyder meget interessant. Hvodan har du gjort det med at få oprettet det alias...added manuelt eller er der nogen funktion der kan gøre det?
Desværre ikke det letteste leak at lige rette. Kan du se om du vinder/taber penge preflop, ved showdown, uden showdown osv.?
Lige tjekket selv. Man kan kun se antal wins/losses samlet og i 20bb og 50bb+ pots, samt samlet wins og losses.
Men så kan du bruge filters til feks at se hvordan det går i de forskellige positioner. Bare husk at hvis dit alias er valgt "hero", så er det regs der sidder i sb hvis du feks vælger den position. Ved ikke om det vil virke hvis du sætter regs aliaset som valgt hero, da de forskellige nicks i regs aliaset har spillet mod hinanden, hvilket kunne fucke det op, men du kan jo prøve.
@ Skreiber
Tror du har gjort det, men sortere bare for 1500+ hænder og <30VPIP i fanen med alle spillere. Herefter tastede jeg dem ind under samme alias.
Umiddelbart tror jeg ikke engang man behøver at slette det, da det ikke påvirker andre indstillinger eller HUD'en.
Har ikke leget yderligere med det, udover at checke deres stats, og alt i alt ligner det rigtigt meget mine egne, selvom der vist var et par steder der så noget skæve ud.