Desværre ingen reads på villain :-) I øvrigt er mit image på dette bord forholdsvis TAG.
$400 NL Texas Hold'em - Monday, November 13, 17:09:39 ET 2006
Table Table 125519 (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 10
Seat 4: ThePokerBody ( $473.20 )
Seat 7: Sitandgopro2 ( $589.70 )
Seat 6: franic ( $772.45 )
Seat 8: Wiberg2008 ( $274.73 )
Seat 10: fremen00 ( $597.58 )
Seat 3: mig70 ( $213.59 )
Seat 5: MyNTT ( $226.43 )
Seat 9: tattoodave2 ( $196.84 )
Seat 1: zenga777 ( $298 )
Seat 2: Zorrba ( $447.20 )
franic posts small blind [$2].
Sitandgopro2 posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to ThePokerBody [ 3♣ 4♣ ]
Wiberg2008 folds.
tattoodave2 calls [$4].
fremen00 calls [$4].
zenga777 folds.
Zorrba calls [$4].
mig70 calls [$4].
ThePokerBody raises [$20].
MyNTT folds.
franic folds.
Sitandgopro2 folds.
tattoodave2 folds.
fremen00 calls [$16].
Zorrba folds.
mig70 folds.
** Dealing Flop ** [ T♠, J♦, T♥ ]
fremen00 checks.
ThePokerBody bets [$50].
fremen00 calls [$50].
** Dealing Turn ** [ Q♥ ]
fremen00 checks.
ThePokerBody bets [$120].
fremen00 calls [$120].
** Dealing River ** [ 2♦ ]
fremen00 checks.
ThePokerBody is all-In [$283.20]
Kan I lide det eller er det for dumdristigt?
400NL - I kæmpe bluff...
Uden reads er det her direkte hjernedødt.
@Golden
Og hvorfor?
Hvad vil villain, Mr. Callingstation, sætte mig på, som ikke slår ham?
Standard
Det virker som du fra start af har besluttet dig for at ville bluffe en helt ukendt modstander. Hvorfor? Hvad sætter du ham på efter han coldcaller dig for anden gang? Han skal da virkelig være dårlig, hvis han kalder dig ned med en ringe handske. Du kalder ham en callingstation, fair nok. Hvorfor bluffe en callingstation? Virker sjældent.
Btw. Forkert kategori....?
@Golden
Hvorfor virker det som om, at jeg har besluttet mig helt fra start med at bluffe?
Fordi jeg har skrevet "kæmpe bluff" i overskriften? :-)
Mit image er jo TAG, og så vidt jeg kan se er potbet på flop og turn helt standard, hvis jeg sidder med overpar eller AK.
Han kalder jo netop fordi han er i tvivl om hans hånds styrke, hvilket specielt viser sig ved river-checket.
@Elskerpiger
"Desværre ingen reads på villain :-) I øvrigt er mit image på dette bord forholdsvis TAG."
Du har ingen reads - hvorledes spiller dit image så ind?
"Hvad vil villain, Mr. Callingstation, sætte mig på, som ikke slår ham?"
Et hint kunne være - han caller pre - han caller pot - pot - Hvad sætter du ham på?
@Ole
Tight fordi han så burde kunne indsnævre MIN handrange til gode hænder.
Jeg sætter ham til noget QJ, KJ eller AJ. Han kan umiddelbart ikke sidde med hus når han checker river.
@Lod
Fordi jeg varierer mit spil og det i længden kan være +EV at raise med 45s, hvis man ikke gør det for tit (full ring).
Joke??
Men hvorfor vælger du så lige en fin lille SC, der spiller fint i multiway pots? Dit preflopraise er alt for lavt btw.
@Kasperoviz
Hvad mener du?
@EP
Syntes du modsiger dig selv lidt, her i tråden. Fair nok du er besluttet på at tvinge ham ud af hånden - men uden reads virker det lidt som selvmord. Jeg går ud fra du poster hånden, fordi det er et bluff som lykkedes - men personligt kan jeg ikke se hvad han ellers skulle kalde på - plus han får gode odds til at kalde på selv en middel hånd som weak J.. 280$ for at vinde en pot på 960$ ca?
at det mod ukendt villian med garanti er -EV. Hvis ikke du mener at det er -EV, kan du jo prøve at sætte dig ved forskellige borde, og så raise, potte, potte, og rykke all in på river med crap som 34s og så se hvad det giver på bundlinien, når du har gjort det et par hundrede gange ;-)
Hvis det er +EV, har vi jo her fundet en vindende opskrift, der overhovedet ikke afhænger af dine kort...næppe vel??
@Dan og Kasper
Jeg spiller ikke spilleren. Og I har da helt sikkert ret i, at det ville være en fordel at kende sin modstander.
Men nu spiller jeg boardet. Prøv lige at analyser boardet en gang til.
Se på boardet og sæt i relief til hans pattern. Han check-caller både på flop og turn og chekker på turn. Han kan næppe have noget der ligner en god hånd.
Derudover set i forhold til at jeg har spillet et tight game, hvorfor en almindelig tænkende spiller kun ville sætte mig på en god hånd (AA, KK, QQ, JJ, TT, AK måske AQs).
Der er jo ikke den hånd jeg ikke slår set i forhold til hvad henholdsvis jeg og han repræsenterer!
@EP
Jeg forstår godt din tankegang, desværre kan problemet tit ligge i at din modstander ikke gør. Men hvordan endte det så?
@Dan
Jeg blev knexxxx! Han kaldte med QJ (???????????) og jeg tabte potten!
Det var noget ala det jeg havde sat ham på. Men fandt senere ud af, at han var den største fisk. Hånden efter smed han 300 dollars væk efter han endte all in med 2 par på et 1 tone flop-board med total meget action fra de to villains.
Du kneppxxx vist dig selv i den her hånd....
"Jeg blev knexxxx! Han kaldte med QJ (???????????) og jeg tabte potten!
Det var noget ala det jeg havde sat ham på."
Ja, helt sikkert. Selvfølgelig smider en mand på river med sådan en handske når han coldcaller pre, caller pot flop og pot på turn.
Hvis du vitterligt havde sat manden på dette, kunne du have sparet dig dit riverbet.
hold kæft hvor har jeg tabt mange penge på lignende plays :)
Men det er det hele værd når det lykkes ;) nh, wp
Er glad for at highrollerne Kalashnikov og Tune kan følge mig :-)
Indtil river er det standard, men at skyde en 3rd barrel mod en ukendt på sådan et bord. Det kan jeg slet ikke lide. Kan ikke se hvad han kan calle dig ned med som han også kan folde til det river bet.
Oh preflop limper jeg bare med og skal jeg virkelig raise her så skal den altså raises ordenligt. 5xbb er ikke nok her. Overhovedet. Imo :)