400NL - JJ pre mod 45BB stack

#1| 0

Villain er grunden til at jeg er ved bordet. Han spiller 45/13/1.1 med 3-bet frekvens på 2!!

Smider vi bare JJ preflop her, da han 3-better den? Alternativt, kalder vi bare og spiller den for sætvalue, og kommer vi så væk hvis bordet slår xxx?

Seat 5: VILLAIN ($180.50 in chips)
Seat 6: HaveAReadOnU ($563.30 in chips)
Seat 7: RevenantT ($471 in chips)
Seat 8: Oggy_Oink ($405.50 in chips)
Seat 10: HERO JJ ($550.40 in chips)

ANTES/BLINDS
Oggy_Oink posts small blind ($2), HERO posts big blind ($4).

PRE-FLOP
VILLAIN calls $4, HaveAReadOnU folds, RevenantT folds, Oggy_Oink folds, HERO bets $10, VILLAIN bets $24, HERO bets $72, VILLAIN bets $152.50 and is all-in, HERO calls $94.50.

08-03-2009 22:54 #2| 0

Jeg forstår ikke helt hvordan preflop forløber...

Limp-minraiser han dig? Lidt klamt, men JJ har 40% mod KK+,AK, så jeg shipper dem bare ind.

Jørn

08-03-2009 22:58 #3| 0

enten kalder jeg kun de 24, eller også reraiser jeg lidt større så jeg slet ikke kan komme i tvivl om at skulle kalde hans shove.

Men ja som spillet er det et klart kald når vi allerede har så meget i potten.

08-03-2009 23:02 #4| 0
OP

Yep, han limper først, og raiser lidt mere end et minraise.

Jeg hældte også mest til et kald, men jeg tror umiddelbart at QQ+ er så stor en del af rangen at det bliver et fold.

Men ok, det er måske ligesom når man er i tvivl om man skal folde KK preflop (like never ever), ikke mindst da denne beslutning bliver close pga stacksize.

08-03-2009 23:07 #5| 0

Helt klart et spot hvor du skal overveje fold eller max call og AI på flop uden A eller K... hans 3-bet% er 2 ffs! Det er jo totalt nittet standard limpraise med QQ+ fra hans side af... forstår slet ikke Thyssen der plejer at have godt styr på spillet kan sige det er et ship?

09-03-2009 05:52 #6| 0

Jeg snapfolder bare til hans limp-reraise.

09-03-2009 11:35 #7| 0

@msm89dk:

hvorfor vil du all-in på et board hvor du ikke får value fra den eneste hånd du slår (AK)?
Det er da med at få stacken ind pf hvor vi har en nogenlunde god equity mod hans samlede range.

Call er udelukket imo.

@OP:

Hvor mange hænder er det over? Du skal altså have en stor sample på spilleren for at kunne bruge hans 3-bet til noget særligt -- især når i under 50bb dybe.

09-03-2009 13:56 #8| 0

@djowgern
Jeg er ikke sikker på jeg lige forstår hvad du mener. Så du vil all-in på et flop hvor han har ramt med en af de hænder vi IKKE slår? :)

Meningen er selvf. at trække value fra et cont. bet, men vi kender ikke hans c-bet frekvens så det kan diskuteret. Desuden pointerede jeg jo også, at jeg synes det er et fold spot, men hvis OP synes JJ er en så monster sprød hånd, så er den bedste linje, da klart et call og så tage den derfra.. manden har jo limp re-raiset, så vi får ikke et call af en dårligere hånd med vores 4-bet.. det er sådan et spot her hvor jeg bare ville vinke farvel til de 10$ i stedet for at risikere at miste 150$ i en 20/80..

09-03-2009 15:32 #9| 0

@msm89dk:

Måske lidt dårligt formuleret, men nej jeg vil netop ikke ind på floppet.

Lad os sige vi caller og floppet slår 279 vil du så gerne ind? Hvad regner du med at få action fra her, som du er foran?
Det er derfor jeg mener det er forkert at kalde for så at komme ind på non A eller K high flops, da vi så lige så godt kan komme all-in PF og vinde et buyin fra den hånd vi egentlig er foran (AK), og som alligevel folder floppet hvis ikke den rammer.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar