BB ($197.06)
UTG ($245)
Hero ($1696.04)
CO ($279)
Button ($845.55)
SB ($757.90)
Preflop:/ Hero is MP with K♣, K♦. SB posts a blind of $2.
1 fold//, Hero raises to $14/, CO calls $14, 1 fold//, SB (poster) raises to $45/, 1 fold//, Hero calls $31, CO calls $31.
Flop:/ ($139) 6♣, T♦, Q♥ (3 players)/
SB bets $55/, Hero calls $55
Vi tager den et street af gangen.
Jeg har siddet ved dette bord i ret lang tid efter hånden. 350 hænder eller noget deromkring.
UTG og BB er grunden til jeg er ved bordet. De er absolut de dårligste spiller. BB er super loose preflop og er flere gange set calle et re-raise uden at have lagt noget i potten.
UTG er hyper hårdt spillende. Giv ham reb og han buster. Han overspiller også sine hænder.
CO kom til bordet shortstack og fisker gerne. Han virker som en typisk limit rusher eller lign. Han er også god til at overspille sine hænder. Hans PT stats er VP$IP på 42, preflop raise 10% og postflop aggrasion factor er på 2.11. Dette er over 205 hænder.
SB sidder som en af de tighte ved bordet. Han kender udemærket godt spillet. Han kan raise og re-raise ordenligt og også calle folk ned når det er bedst. Han kan altså også godt spille sin modstander.
Hans PT stats er 22 VP$IP, preflop raise på 10% og postflop aggrasion factor på 1.95. Dette er over 337 hænder.
Jeg har selv spillet TAG, men har dog foldet ret mange hænder på det sidste da mine kort har været meget meget kolde. Kommer jeg i en pot slutter den som regel på floppet da folk (donkene) har respekt for mig og min stack.
Jeg caller floppet med flere tanker i hovedet.
1: Jeg betaler ikke aces eller sets her og jeg holder potten nede.
2: Jeg har en mand bag mig og potten er tilpas stor til han kan skubbe. Gør han dette får jeg en utrolig nem beslutning. Det sætter SB i et dillemma da han skal calle 181 mere med en mand bag ham. Caller han alligevel med mig bag kan jeg nemt folde da der ikke er mange hænder jeg kan slå.
Folder han har jeg et nemt call blandt andet pga mit read og gode pot odds.
Men dette move kommer ikke uden koncekvenser. Hvis han caller bag er jeg pludselige ude med kings på et ½ træls bord 3 way.
Hvad synes folk so far?
Skal lige siges jeg ikke er voldsomt god til at spille deepstacked, men pga fjolserne ved bordet blev jeg :)
EDIT: Han raiser TIL 45 og ikke 43 som skrevet fra start. Potten på floppet er dog rigtig nok.
400NL Kings gone deep
Tricky hånd.
4-bet pre: Bryder jeg mig ik specielt meget om. Primært pga. 22/10 3-better OOP. Grundet dynamikken tror jeg ikke SBs range er speciel bred her, så allerede her ville jeg "proceed with caution".
Flop: Nit leader flop for 1/3 pot. Gør han virkeligt det med QQ? Det virker uortodokst. Well det er helt sikkert en WA/WB situation. Jeg synes fint om din "plan" mht dit flop cold call. Kommer donk on top, er det SBs action der afgører om du skal videre. (AB har en tvist til den, som han selv må fremlægge)
At raise floppet har IMO et par kedelige konsekvenser. CO er mindre inclined til at squeese/blowup og SB folder ALT du er WA til og skubber alt du er WB til.
Hehe, omkring tvisten:
Ud fra din beskrivelse, ligner SB ikke en der felter AA på det board 200BBs dybe. Dvs: Call flop - hvis CO skubber, vil SB ssv. coldcalle, og du kan derfor over-pushe i forventningen om at SB folder sine meget forventelige AA.
Jeg regnede lidt løst på, hvor ofte det skulle lykkes (og han HAR AA og rent faktisk folder den) - og det er tit, ret tit faktisk.
- AB
Bryder mig ikke om at overpushe, hvem siger han ikke har et set og autobetaler?
Bare fordi han leder for 1/3 pot betyder det jo ikke at han nødvendigvis har en svag hånd..
Det lød jo meget godt so far.
Desværre gjorde CO ikke det vi håbede på.
CO folds.
Vi tager det næste street.
Turn: J♣ ($249)
SB checks/, Hero bets $170
Nu fik vi et draw og hans tjek siger at han højst sansynligt ikke har QQ. Tror ikke han vil tjekke her og give et gratis kort på sådan et farligt turn kort.
Hvor mange tager et kort af og hvor mange giver på nakken?
Kommentare?
Jeg hopper i seng nu. Resten af hånden kommer når jeg vågner :)
Skal nok prøve at vågne ½ tidligt så i ikke skal vente 16 timer ;>
En nits handrange er vel meget indsnævret, når han reraiser oop pf = jj+ og ak.
I så fald hvad prøver du så at repræsentere på turn? Et bluff eller tror du, at du er stærkest.
Jeg ville helt klart checke turn.
Næste gang må du gerne (for min skyld :P) udelade (eller sætte i parantes) mindre relevant (irrelevant) information om villains, som ikke er involveret i hånden. :S
Det er et klart turn check. Hvad er formålet med et bet? At bluffe ham af AA? Hvis villain er stram med sin 3-betting, så er du slået af hele hans range nu. Tag dit freecard.
Dit turn bet er jo reelt et bluff - jeg tror isoleret set at det muligvis er +EV - givet villains spil, har vi sandsynligvis rimelig pæn FE på denne turn, især med CO ude af hånden.
Dog mhp. din post: "1: Jeg betaler ikke aces eller sets her og jeg holder potten nede.", bliver du jo nødt til at folde til et turn push, hvorfor du laver din hånd med showdown value til et reelt bluff.
Jeg checker sandsynligvis bag på turn (mest fordi jeg ikke er vild med at spille dybt mod en TAG villain, i en reraised pot, på et QJTx bord :).
River evaluerer vi, folder nok mange blanke rivers, til et stort bet.
Og i øvrigt en meget interessant hånd - gode beskrivelser af bordet, det giver mulighed for bedre analyse, når man bedre kan følge dynamikken ved bordet.
Ville han tjek-calle med sets for at holde potten nede?
Kan jeg få aces til at ligge sig her?
Kan AK være fræk her og give mig mulighed for at bette? Vil AK leade ind i 2 modstander på floppet?
Nårh skal til og afsted på arbejde. I får resten af hånden.
SB calls $170
River: 5♦ ($589)
SB checks/, Hero ?
Resten kommer når jeg kommer hjem fra arbejde kl 23:30 eller lign.
Riveren skal checkes imo.
PF:
Han re-raiser som skrevet OOP ind i 2 mand. Med dine beskrivelser af personerne er der imo 3 muligheder her.
a) Har han en meget stærk hånd her. TT+ eller AK få tilfælde AQs.
b) Han som god spiller er ude og lave et play her med hænder som T9s eller 98s etc. Han ved jo at du muligvis blever squeezed her og der er gode implied odds i hans ca. 225xBB når du dækker med dine 400xBB+ - så det er muligt at han kunne finde på det imo. Altså det er helt essentielt at i har så dybe stacks. Ud fra dine beskrivelser er SB nok også klar over at CO ikke er den hurtigste traktor på marken.
c) Det er heller ikke umuligt at han laver dette 'play' med mellempar som 77-99 - igen fordi at de gange han rammer sit set er der kæmpe implied odds.
FLOP:
SBs bud her er jvf. preflop enten et sugebet med settet, overpar eller et billigt stab efter hans dobbelt gutshot hvis han har 98s eller AK eksempelvis. Uanset hvad er det sensible at calle her fordi du får de kanon odds du får. MEN du er helt sikkert bagud nu imo i langt de fleste tilfælde.
TURN:
Very bad news. Det kan godt være du vågne op med et træk nu, men du er altså stadig bagud til de hænder han better ind i dig på floppet. Enten settet eller så har han ramt sine AK/98 draws. Du må ikke skyde turn her
imo.
RIVER:
Nu har du pludselig enten fået ham i tvivl om hans hånd er god nok eller så giver han op. Jeg tror i hvert fald han på en eller anden måde bliver meget forvirret af dit turnbet, men du ved ikke hvordan du står ift ham, så du må checke bagved.
Sidder han med:
AA taber du.
KK splitter i.
QQ,JJ, TT taber du.
AK taber du.
98 taber du.
99 folder han ja... (han pickede et draw op på turn jo, så den er usandsynlig men mulg)
Den eneste hånd jeg kan se der betaler dig - og måske ikke hver gang er AQ. Og så var hans flopbet et probebet og han tyrecaller turn, men sådan har du i hvert fald ikke beskrevet ham.
damster