VILLAIN 1 er LPP standard donk der slowplayer alle store hænder HU og better eks. K4o i 4way på AK3 OOP efter PF Raise...
VILLAIN 2 er LAG god spiller, multitabler 6 borde, han styrer bordet mest...
Jeg har siddet ved bordet små 100 hænder. Jeg spiller TAG, men friskt i position og med træk, fordi der er stor value i mindst 3 af modspillerne. Jeg har ikke været overvejende heldig so far...
$400 USD NL
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: VILLAIN 1 ( $1,020.40 USD )
Seat 2: sanderum ( $441 USD )
Seat 3: ZIMOOO ( $850.10 USD )
Seat 4: damster ( $396 USD )
Seat 5: VILLAIN 2 ( $717.85 USD )
Seat 6: blackfys ( $394 USD )
ZIMOOO posts small blind [$2 USD].
damster posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to damster [ K♦ J♦ ]
VILLAIN 2 raises [$14 USD]
VILLAIN 1 calls [$14 USD]
sanderum folds
ZIMOOO calls [$12 USD]
damster calls [$10 USD] <-- :)
** Dealing Flop ** [ 6♦, J♥, 9♦ ]
ZIMOOO checks
damster bets [$44 USD]
VILLAIN 2 calls [$44 USD]
VILLAIN 1 raises [$120 USD]
damster...?
Standard push? Handranges?
damster
EDIT: Farvekoder mm. :D
400NL KJs DrawCombo i Multiway
VILLAIN 2 raises [$14 USD]
VILLAIN 2 calls [$10 USD]
uden der er nogen der har reraiset
og hero er slet ikke med i preflop action, så noget er galt.
ahh okey nu giver det mening.
godt spil, dit lead er super, og i og med villian 2 kun kalde på dette flop indikere det meget stærkt han er på træk, og villian 2 kan have any 2 her, så jeg er bare glad for han reraiser så det giver dig muligheden for at pushe.
Jeg har en leak: jeg spiller big draws hyper-aggresivt selvom der er masser af action: insta-push!
Jørn
@alle
hehe.. ja, jeg retter det...
var lidt hurtigt med at uddele villains... ;)
Altså, ja, jeg sidder i BB og da både Villain 1 på knappen kalder og SB kalder Villain 2s UTG Ra smider jeg de sidste 10 i for at se et flop med gode odds...
Var Villain 2s UTG-raise folded rundt til mig drysser jeg i BB...
damster
hvad sætter vi V1 og V2 på?
en med set og en med draw? måske højt PP.
Villain 1 har sikkert ramt et set med 66 på hånden, men jeg ville nok pushe alligevel
ok.
en ed set og en med Højt PP.. lad os sige KK.
er vi så ikke kun en 30% inde?
er jeg helt i skoven hvis jeg vælger at kalde for at se en turn? og smide hvis den er blank.
hvis vilian er på set, så slipper han den sikkert ikke selv om turn giver os bingo.
altså hvis man sætter ham 100 % på et set, så er det jo meget dumt og pushe.
men vi kan aldrig sætte donk på et set hver gang her hvis han har
"VILLAIN 1 er LPP standard donk der slowplayer alle store hænder HU og better eks. K4o i 4way på AK3 OOP efter PF Raise..."
derfor pusher vi her
hahila.
hvad vil du ellers sætte ham til?
han kalder pr PF (sikkert lille pp)
Kunne forstår hvis han havde re poppet PF.. men i dette spot må vi vel sætte bare en af dem på et set?
Jeg folder preflop. Som spillet pusher jeg. Villain 1 har meget svært ved at calle et push med alle hænder han ikke raiser på det flop.
Villain 2s range hedder nok noget i retning af.{JJ+,99,66,AdKd,AJs,KJs,QJs,J9s,Td8d,96s,AJo,J9o,96o + lidt random tosseri} Her er vi 50/50 med penge i midtet.
jade,
Villain 1 vil sjældent have et set her. Villain 2 kan sagtens have det, men han er donket så han kan også have en masse andet. Hans tendens til at slowplaye store hænder gør det også mere usandsynligt han har et set.
Edit: Jeg har byttet om på villain 1 og 2. Jeg troede villain 1 var preflop raiser.
paula.
du er da langt fra 50-50 mod 66??
nok nærmere 70-30
nå nu kalder stranden :)
glæder mig til resultatet fra OP
OK...
Kan se der er mest enighed om at skubbe. Det gjorde jeg oz.
VILLAIN 2 folder
VILLAIN 1 Caller m K♥ K♠
Turn og river er blanks og han vinder den...
EDIT: Btw
Mit træk mod disse Konger er 55-45 ca.
Mit træk mod set i 6ere ca. 70-30 ja...
@Damster:
Jeg sad ved bordet og kan godt huske den pågældende hånd.
Tror faktisk ikke at du havde meget fold equity i dit push mod den pågældende modstander. Han havde spillet overpar på samme måde tidligere og var ikke i stand til at smide marginale hænder. Normalt vil jeg sige at det er et standard push, men lige i denne situation kan jeg godt lide et call.
Håber ikke at jeg var en af de 3 du mener der var value i :-)
@Doublesuited
"Håber ikke at jeg var en af de 3 du mener der var value i :-)"
Nej, det var måske bare en generel følese af at der var god value... :-D
"Tror faktisk ikke at du havde meget fold equity i dit push "
Det tror jeg måske du har ret i men der ligger altså trods alt 56+44+44+120= ca. 260 derude og jeg har små 340 tilbage.
Så vi er vel nået dertil at jeg er committed (til fold eller push), men jeg tror en del gange vil han også have KJ, QJ, JT eller være som han caller med eg. flushtræk hvor jeg har parret (J♦) i baghånden...
Dette skal selvfølgelig opvejes imod den 66 og 99 han kan sidde med...
Eller er jeg helt skævt ude?
Hvis jeg får det coinflip imod ham en del gange er det vel profitabelt nok at skubbe alligevel...?
damster
Jeg er nok nittier i den slags situationer end de fleste. Jeg har bare en tendens til at stacke for let af i multiway pots og har lidt svært med at spille hænder som KJs oop. Så derfor prøve jeg at undgå de situationer. Hvis jeg var bedre til poker ville det måske ikke være nødvendigt.
Hvem var den gode lag regular btw?
Jeg kalder hver gang preflop. Bortset fra at vi er OOP så er det jo perfekt preflop action til en suited one-gapper :-)
@Damster:
"Nej, det var måske bare en generel følese af at der var god value... :-D"
Enig
Mht. om der var fold equity så husker jeg villain som om at han var mere end passiv og jeg havde note på ham om at han spillede sine draws meget passivt. Endvidere limp-callede han med sine top hænder og reraisede dem ikke i pos. preflop.
Alt dette taget i betragtning havde han i bedste fald for dig et overpar, som han med sikkerhed ikke kunne smide, så jeg mener at du i denne specifikke situation med fordel kunne calle og håbe på at den anden modstander også var villig til at calle hans raise.
Lad mig endnu engang fastslå at jeg mod en bare lidt mindre passiv modstander mener at et push er standard...........