Villain er ukendt, men 24/15/1,5 over lille sample; indtrykket er dog TAG.
EDIT: HERO spiller selv 16/12/2,3 ca.
Seat 1: IrishChancer ( $120)
Seat 2: DeanMalenko ( $621.20)
Seat 3: Andicover ( $446.30)
Seat 4: VILLAIN ( $1045.72)
Seat 5: Ninja_Plz ( $396)
Seat 6: HERO ( $409.60)
Ninja_Plz posts small blind (2)
HERO posts big blind (4)
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K♦, K♣ ]
DeanMalenko folds
Andicover folds
VILLAIN raises (14) to 14
Ninja_Plz folds
HERO raises (40) to 44
VILLAIN calls (30)
** Dealing Flop ** : [ J♦, T♥, 8♥ ] POT:85
HERO checks
VILLAIN bets (65)
HERO calls (65)
** Dealing Turn ** : [ T♦ ] POT: 210
HERO checks
VILLAIN checks
** Dealing River ** : [ K♠ ] POT: 210
HERO...?
Spørgsmål
1.Jeg vælger typisk at sige 44 eller 55 i mine PFRRs. Hvad hælder folk mest til?
2.Skal jeg bette floppet? Hvis ja, folde til nakke?
3.Kan jeg check-raise floppet?
4.Nogen der better turn? Hvis ja, er det med commitment for øje?
5.Value på river? Jeg har 300 tilbage i stacken.Bet size? Open push? Gå efter CRAI?
6. Andre ting som jeg skal flames for? :)
damster
400nl - KK fra BB
1. Jeg siger minimum 48 - Skal jeg vælge ml. dine forslag bliver det 55.
2. Ja bet floppet. Der er mange kort du ikke vil se på turn.
Hvis han raiser, kommer det meget an på feel, intuition og villains betsizing/time om jeg kalder.
3. Check-raise floppet er imo no-go. Umiddelbart tror jeg det vil være en situation hvor du meget sjældent er godt inde hvis du får et call/AI.
4. Jeg better som sagt floppet, og varierer derefter ml. bet (med commitment) eller at gå efter CRAI.
5. Som spillet gå efter CRAI. Tror han better alle de hænder han vil kaldet et bet fra dig med.
6. For passivt spillet.
Hmm, den fik du da godt nok slagtet, if you don't mind me saying..
Bet det flop! Det er sindssygt drawheavy, og du vil beskytte din hånd. Hvis du får på nakken, så kom ind med pengene - han vil gøre det med et par tusind draws, QQ og - hvis han er frisk nok pf - AJ (og man kan altid finde en undskyldning for at skubbe med et overpar i en reraised ;))
mht. c/r flop...tjah, tjoh, det kunne vel gøres, men tror ikke at dette er spottet til det. Du vil ikke give ham nogen som helst mulighed for at tage et gratis kort af på dette board. Der skal reads på bordet før jeg ville gøre det.
På turn har du gjort det svært for dig selv. Tror ikke du kan bette uden at gå hele vejen med den, da du har underrepræsenteret din hånd helt vildt, og med et lille bet ligner et draw der forsøger potcontrol - og med et stort bet naturligvis er commited. Et check/fold virker weak, men er måske vejen at gå: Tror kun at AJ og QQ better igen for at beskytte mod draws, og hvor ofte har han så i det hele taget AJ. De fleste draws tager et gratis kort her. Personligt ville jeg dog aldrig finde fold-knappen, men det er fordi jeg er en station.
Et crai..nah, igen vil draws oftest bare tage det gratis kort, og det er efter min mening en stor del af hans range. Der er kun to hænder du slår som kunne tænkes at bette her igen - AJ og QQ. Resten har dig fuldstændig crushed.
Konklusion: I dunno, tror sgu jeg fik forvirret mig selv :P
River: Bet omkring 150..Han laver ikke en hånd med showdown value om til et bluff her, han er for bange for den K til at bluffe et missed draw, og du kan blive betalt light af, fordi du har underrepræsenteret din hånd så groft.
bet flop, shove/bet turn.
1.55 > 44, men 48-56 er også fint :)
2. Ja, bet flop og SNAP et nakkedrag :)
3. Ja, men ha en plan, hvis du vælger at kalde.
4. Ja, men jeg leader nok ikke, hvis jeg har kaldt flop.
5. either way, jeg tror shove er lige så fint som CRAI, måske med CRAI lige i front.
1. Afhænger af dit spil.
2. B/C flop.
3. Sagtens, men ikke mod en 25/15'er. De plejer at være temmeligt flop-passive, som afledning af resten af deres spillestil.
4. Nej, jeg better ikke turn, hvis jeg har cc floppet. Jeg check-raiser derimod.
5. Spasserriver. Han better ikke selv andet end en Ter, og den får du value fra ved et udstik anyways. Bare bet, og det er i øvrigt ikke close.
- AB
Hm... Tak so far...
Overrasket over jeres den generelle aggressivitet på floppet: Jeg tænker hans range (ift. preflop) som
AA/KK/JJ/TT/88 sandsynlig og meget skidt for mig...
QQ/99 ok sandsynligvis og ok sandsynnlighed for betaling...
77-22 sandsynlig og bestemt ingen betaling...
AKs/AQs sandsynlig men ikke engang i super shape imod eg. AhQh endda bagud.
AKo/AQo, sandsynligt men ingen betaling.
Enkelt SC og andre bluffhænder, usandsynligt
Så er det virkelig så profitabelt at beskytte mine cowboys på at leade det flop, selvom jeg er PFRR (= følg op på 99% flops) ??
Jeg er af natur ikke særlig aggro PFRR som min 16/12/2,3 angir...
damster
Jeg b/c som std på floppet - jeg kan slet ikke se nogle som helst fordele ved den linje du tager her.
@damster: Din preflop range er for smal. Han er 25/15'er. Manden ELSKER at se flops!
1: jeg siger "pot + 1bb", dvs $48 her
2: bet/call floppet
3: nej, bet selv
4: better turn hvis jeg har bettet floppet, ellers CRAI
5: openpush
Jeg sidder og tænker og tænker... Og jeg kan ikke få ind i mit hoved at det er profitabelt at HVIS jeg leader (dette specifikke flop*) så er det udelukkende for at beskytte min hånd der. Tager jeg ikke potten ned der, så er jeg slået til ca. 2 outs imod:
AA/JJ/TT/88
Og kun EEN hånd jeg er godt ude imod og som kan betale:
QQ
Og ellers er det en hel række marginale hænder i midten som:
KK/99/AhQh/77-22/Enkelte randoms(ala 8h7h)
Hvis jeg B/C floppet er det jo det samme som at committe stacken ik... Eg. Jeg leader 77 -> Han siger ala 222+(til AI).
Altså:
1. Ingen er 'bange' for at committe på floppet hvis vi leader og han giver nakke??
2. Committer i all flops så med lead og nakke mod en 25/15 med overpar?
EDIT:
3. Findes der overhovedet flops, som i IKKE leader på efter at være preflop reraiser oop imod 25/15/2 knap?? :)
damster
@damster
Vi reraiser jo netop for at kunne committe os på de fleste flops.
Jeg comitter med KK i en reraiset pot for 100 bbs på et JT8tt flop mod stort set alle modstandere jeg kan komme i tanke om. Ideen med at reraise preflop er netop at vi slipper for at tænke på alle non-A flops: vi får bare skillingerne ind! Hvis villain har kaldt med 88 og flopper et set: tillykke til ham.
Som AB er inde på, så kan en 25/15 spiller godt lide at se flops, så du får betaling fra random Jx (QJ, AJ, måske KJ), QQ, ♥♥, QQ, KQ, 99, 98, 87, og måske floater han med AK/AQ etc etc. Han kan have en million hænder som vi er foran imod.
Jørn
Tilføjelse:
Hvis man tænker på stack-to-pot ratio, så er den 320:90 eller 3.5:1. Der er normalt at committe sig mod alle modstander undtaget de ypperste nits ved stack-to-pot ratio på 3.5:1
Og ja: bet/call betyder at du får stakken ind!
OK, jeg giver ham åbenbart for meget credit lyder det til.
Måske er det fordi jeg er en tøs oop... :D
Jeg pusher dog river for max value.
Afslutning:
** Dealing River ** [ Ks ]
HERO is all-In.
VILLAIN calls [$300.60 USD]
HERO shows [ K♦, K♣ ]a full house, Kings full of Tens.
VILLAIN shows [ A♠, A♣ ]two pairs, Aces and Tens.
HERO wins $819.20 USD from the main pot with a full house, Kings full of Tens.
Spiller hand de pile godt?
damster
crying call fra villian...
Villain er virkelig dårlig. Han skal self komme over the top preflop...
og han skal self ikke checke turnet efter på et draw-heavyboard, mod en modstander som ikke har c-bettet....Han minder om spilleren som spiller sine dårlige hænder agressive, og sine gode hænder passivt... fjols...
Hvad dit spil angår fatter jeg ikke dit flopcheck? Det er et drawheavy board, og du viste styrke preflop.. c-bet da self, og følg også ofte op på turn.. Hvis villain viser modstand så brug dine reads til at se om han har dig slået, bluffer, eller er på et draw... Men spil den aldrig så passivt..
Riveren skal self shoves fra din side... det er der meget mere value i...Det er jo nok alligevel kun straight, trips, AA, og sets der caller 210... og de caller også 300 mener jeg...
@pharmazist
Et lille råd : Lidt mere afdæmpet sprogbrug er ikke helt dumt, med mindre du vil flames herinde.
@Birdman
Hvis du lægger mærke til det, er mit slemme sprogbrug rettet imod Villain... Er kun interesseret i at hjælpe Damster, og selv få vendt nogle ting for at blive en bedre spiller (han behøver ikke at være enig - og i et paralelt univers kunne jeg rent faktisk tage fejl) Pointen er, at man burde kunne sige tingene lige ud (og endda tage fejl engang imellem) uden at blive flamet for det...
@ Pharm
"Villain er virkelig dårlig. Han skal self komme over the top preflop"
Så scared som Damster spiller (udelukkende jf denne post) er der imho langt mere værdi for vores kære skurk ved at flatcalle pre, og få stacket Damster's JJ/QQ osv af på rag boards.
Lur mig om ikke Damster insta mucker JJ til et 4-bet her, og nok også kraftigt overvejer sin QQ...(?)
Generelt set er det ihvertfald et meget dårligt argument for at vildanden skulle være dårlig at han flatter med AA i pos - det er umuligt at udtale sig om uden dynamik osv. - og uanset dynamik skal man gerne kunne afveksle sine 4-betting/calls på de højere limits - ELLERS er man først en rigtig dårlig skurk :)
@Jungleras
Yeah du har helt klart en point... Spiller hero scared kan et flatcall i pos foretrækkes, yes... Den gir jeg dig... Dog gik jeg udfra at Villain ikke havde sådan et read, og på den bagrund ville jeg foretrække at come over the top - hvilket havde været skønt i denne hånd... Men ja, det er spillerrelevant....Flatcaller da også selv engang imellem med det rette read
At Villain er dårlig var mere en hentydning til at, jeg mener at turnet skal bettes, da et hjertekort kunne give flush, en 9'er måske straight, og en q/k kunne evt give set... Som vi rent faktisk så på riveren...
Det blev lidt for passiv for min smag..
Pharmazist
@pharma
Turn checket fra villain kan tjene gode formål. Et udstik er selvfølgelig også fint, men villain spiller altså hans AA helt ok.
"jeg mener at turnet skal bettes, da et hjertekort kunne give flush, en 9'er måske straight, og en q/k kunne evt give set... Som vi rent faktisk så på riveren...".
Hvor likely tror du det er, at hero har nogen af de der draw-hænder? Du skal i øvrigt tænke i reverse implied for villain, ved at lade hero "trække".
@asger
Du har måske en point i forhold til draw-hænderne der... men mener stadig væk turnet skal bettes hvis hero skulle have QQ eller KK eller, måske str/fl draw (selvom det ikke ligner det)....
Preflop raiset samt callet fra Hero ligner Et PP, men med 2 checks i træk, ligner det ikke et et set (især ikke på et drawheavy board) Mener AA skal bettes iges på turnet hvis vi skulle være op imod QQ/KK/draw.. Men hver sin stil...
Nu spiller villain den rent faktisk 100% optimalt i forhold til den givne hero, der lyder til at være ualmindelig scared i det her spil, jf. beskrivelsen i den her tråd.
Derimod ikke sagt, at det ikke er oplagt at bette turn med AA - det havde jeg i hvert fald gjort. Men det er for ren value, og ikke fordi, jeg er bange for at blive trukket ud på.
- AB
@AB
Jeg kan godt se at villains linje kan give ganske god mening preflop og flop, men mener du også at hans river call af et overbet-openshove er optimalt?
Det eneste jeg vil sætte en finger på ved villains spil, er hans rivercall. Det lyder til, at OP (og offence selvfølgelig damster) spiller en smule stramt i rr pots, hvorfor han overbet river shove sjældent er noget AA kan klare. AK VB'er damster sikkert bare, noget ala 120-130.
Som Thyssen siger, så er det altså insta auto broke på et flop som dette, med et overpar - better hero floppet, skubber jeg som default play AA, hvis jeg er villain, even though Hero stats virker en smule nittish.
@ Damster
Jeg er ikke i tvivl om, at du har taget nogle af de ting til dig, som er blevet nævnt i denne tråd. På grund af de mange døde penge, og de brede ranges, som begge spillere har, så er det et auto b/c med KK - som villain går jeg broke med 99, KQh, AQh, AKh, AJ, A9h, 67h, Axh - min pointe er, vi er laaangt foran hans range.