400NL. KK møder limp og to gange klikraise preflop!

#1| 0

Villain er bordets fisk. Spiller 81/33 over de 290 hænder vi har spillet i denne session (ukendt inden). Han har stort set ramt hvad han kunne, og toppet i ca. 1.200 USD. Hero har været i mange pots mod ham, men intet stort at berette.

Han har en tendens til OOP at minbette river eller stikke meget lavt ud. Stort set hver gang har jeg pottet og taget ned, da han folder.

Han har agg på 1,1 - 1,9 - 6,7. Han 3-better 9%, men har stort set aldrig været mod mig pga vores positioner. Han går til SD 32% og har vundet 44%. C-better 62% (100% i de 4 3-bet pots han har haft). Herudover kalder han c-bet 55%, og raiser kun 2%.

Jeg har kun en hånd som han 4-better, men lidt i tvivl om det er denne.

Seat 1: bukowski_x ($1,055 in chips)
Seat 7: 1LuigiPasta ($751.70 in chips)
Seat 8: VILLAIN ($901.15 in chips)
Seat 9: Super-Goofy ($391.40 in chips)
Seat 10: HERO KK ($420.40 in chips)

ANTES/BLINDS
HERO posts small blind ($2), bukowski_x posts big blind ($4),

PRE-FLOP
1LuigiPasta folds, VILLAIN calls $4, Super-Goofy folds, HERO raises to $16, bukowski_x folds, VILLAIN raises to $28, HERO raises to $80, VILLAIN raises to $132, HERO calls $132.

FLOP [board cards: 5,A,8 ] POT 270USD - eff rest stack 249USD
HERO checks, VILLAIN bets $39.15, HERO calls $39.15.

TURN [board cards: T ] POT 346USD - eff rest stack 288USD
HERO checks, VILLAIN bets $730 and is all-in, HERO ???

Da han klikker mig anden gang preflop skriver jeg "AA?" i chatten. Jeg kan ikke få mig til at folde KK, men ser heller ikke den store pointe i at mose dem ind. Jeg har ikke set lignende action fra ham tidligere.

Da A falder på floppet fjerner det selvfølgelig halvdelen af AA kombinationerne hos ham, men han er stadig foran med AK, AQ, så måske en split eller QQ som det eneste jeg slår, og reelt tror jeg ikke helt på at jeg er godt inde.

Floppet giver dog sig selv, da vi ikke kan folde til prisen, ligesom vi har en backdoor NFD.

Da Villain shover turn, er jeg lidt lost. Vi har ikke odds til at kalde for at spike vores 8 eventuelle 8-9 outer, så spørgsmålet er vel blot om Villain ofte nok kan vise en WTF hånd op i dette spot.

Hvis vi kalder, og evt suger, hvad kan vi tillægge det af værdi at han sandsynligvis tilter resten af stakken væk?

12-07-2010 23:06 #2| 0

Shove preflop anyday?

Altså det kan vel kun blive endnu hårdere for os at komme ind på floppet med mindre vi spiker vores konge?

12-07-2010 23:10 #3| 0

Hvis jeg 4better pre, går jeg også efter at komme AI pre.

Havde du planer om at folde på non-A flop?

12-07-2010 23:16 #4| 0
OP

Hvorfor skal jeg shove, når han nærmest spiller AA face up. Det er vel AA sindsygt ofte her. Jeg har stort set set odds til at kalde ham (skal kalde 52 for at have en pot på 268, så ikke meget mere jeg skal have ind for at odds er ok), ligesom jeg af samme grund han træffe beslutningen postflop hvis jeg ikke spiker.

Det er trods alt hjernedødt at komme ind, når han næsten viser hvad han har!

12-07-2010 23:25 #5| 0

@ Jensen

"Hvorfor skal jeg shove, når han nærmest spiller AA face up."

Det hænger bare overhovedet ikke sammen med resten af din analyse.

Hvis det er så åbentlyst, hvorfor folder du så ikke, og finder et bedre spot?

Jeg får lortet ind pre 100/100.

Som spillet folder jeg river, når du siger donken ikke har gjort noget lignende over 290 hands.

Hvis du mener dit read er så skudsikkert, så fold og kom videre... Ser ingen grund til at forsøge en spiller, der i forvejen spiller megaelendigt.

12-07-2010 23:28 #6| 0

Imponerende at du er så sikker på villiams range, når han er en super fish.
Jeg shover flop anyday..

12-07-2010 23:45 #7| 0
OP

@ Vanvid

Hvad skulle vi få ud af et flop shove, udover at han folder dårligere hænder og kommer ind med bedre?

Jeg er selvfølgelig ikke 100% sikker på at han har AA, men han har ikke lavet noget lignende tidligere, han har aldrig 4-bettet (udover måske en enkelt gang), og han spiller netop AA som en fisk ville spille den.

12-07-2010 23:52 #8| 0

Min standard mod fisk ville enten være at lave et 5bet, der ikke er AI, eller at skubbe her. Det gode ved at lave et 5bet er at villains aldrig folder til endnu et bet preflop, og ofte tiltskubber, når de opdager hvor stor potten er. Mod så stor en fisk kan jeg simpelthen ikke folde her, specielt ikke med hjerterbagdøren.

12-07-2010 23:56 #9| 0

Imponerende spil vanvid

13-07-2010 01:03 #10| 0

Lol lol lol mente self pre... Flop shove er jo åbenbart hjernedødt!!

13-07-2010 11:21 #11| 0

Hvis vi er sikre på han har AA bør vi vel folde preflop? Vi har muligvis odds til at spike et set, men i praksis folder vi jo heller ikke på lave boards, så vi har nogle grimme reverse implied.

På turn er vi i et grimt spot: bettede han lavt på flop og stort på turn med en hånd som QxQ, som vi har crushet eller med hænder som AK/AA som har os i ~4:1-sækken. Men hvis vi på turn bliver i tvivl om villains hånd, så kunne vi ligeså godt jamme preflop.

Jørn

13-07-2010 13:36 #12| 0

Du har byttet rundt på stacksizes flop/turn. På floppet er effective stacks 288 og turn er de 249...

Som Thyssen skriver er det umådeligt svært at komme væk med lidt over et potsized bet tilbage postflop, og du kan derfor ligesågodt jamme pre, da du har næsten 1/3 af din stack investeret.

Hvor sikker kan du også lige være på at en 81/33 har AA her?

På flop er bettet så lavt så vi er priced in, så der cc jeg også som spillet. Kan ikke se nogen grund til at shove floppet overhovedet. Turn giver os nutfd, og vi skal bruge 29.60% ev for at kalde hans ai. Der skal ekstremt lidt wtf ind i hans range før vi får vores små 30%. F.eks hvis du taster ind i pokerstove og sætter hans range til AA-AK og 1 combo QQ, så har du 28.6%.

Så jeg cc ham ned her, og forventer at være bagud en ok del af tiden, men med vores nutfd er jeg ikke i tvivl om vi kan kalde profitabelt her.

Har du tænkt på om din "AA?" kommentar kan have betydning for villains spil? Jeg ville automatisk sætte dig på AK KK QQ her når du spørger sådan og så kalder 5bet oop. Tror aldrig jeg har set folk selv dukke op med AA efter de spørger sådan, da ingen vil lede villains tanker hen på den hånd hvis man selv sidder med den...

13-07-2010 17:18 #13| 0

"Floppet giver dog sig selv, da vi ikke kan folde til prisen, ligesom vi har en backdoor NFD."

Jamen han har jo AA. Ved ikke hvor tit du rammer BD FD, men at tro vi får odds til det, når hans range er trips, trips eller trips er sgu vidst optimistisk.

Som Thyssen. Det nytter ikke vi ser alle de spøgelser preflop, da vi realistisk set ikke slipper væk på 9/10 flops. Og når vi ikke engang kan folde på et A-høj board, hvad fanden kan vi så folde på?

Ind med lortet preflop.

14-07-2010 00:58 #14| 0
OP

Hånden var vist også mere interessant lige efter at jeg havde spillet den.

Hvor sikker kan du også lige være på at en 81/33 har AA her?

Åbenbart ikke nok til at folde, men da det er eneste gang han tager bare noget som ligner pågældende linie, så følte jeg mig ret sikker.

Jeg kalder turn, han viser AA, og jeg klonker ganske ufortjent.

Jeg mener forøvrigt godt jeg kan kalde pre, men nu følte jeg mig også ret sikker på mit read. Hvis det havde været live, og jeg havde set villains kort ville jeg sandsynligvis regne mine setodds ud som værende acceptable, og derfor kalde.

14-07-2010 01:41 #15| 0

Folder du på et 238r flop?

Du kan ikke kigge på set odds når du samtidigt har en masse reverse implied.

Jørn

14-07-2010 01:42 #16| 0

@Jensen
Så din plan er at folde et 222 flop?

Thyssen var lige lidt hurtigere, men pointen jeg ville frem til er den samme.

14-07-2010 01:56 #17| 0
OP

Den beslutning kan jeg reelt vente med at tage, hvis jeg mener at jeg har odds til at kalde, og dermed se hvad Villain gør (dermed ikke sagt at jeg ikke netop kan fucke godt og grundigt op herefter).

Når det er sagt, så spiller jeg jo netop hånden som jeg ikke burde på turn, så selvom vi bruger info til at handreade, og i dette spot var jeg sikker på at han havde den, så kunne jeg alligevel ikke smide den, så hjælper det jo ikke meget når vi ikke følger mavefornemmelsen.

14-07-2010 01:58 #18| 0

Jeg mener at vi skal ind preflop,imo kan han godt have AK/QQ og hvis vi skulle være uheldige at han folder så får vi en ganske pæn pulje trods alt.
Synes ikke at vi kan være sikker på at han har AA med de stats.
Jeg ville selv være lykkelig over at få pengene ind preflop især når der er så mange penge i puljen.

Mvh Simon

14-07-2010 02:32 #19| 0
OP

Det er nu en gennemgående tendens at folk kigger på de 81/33 = manden er donk og kan have any two.

Samtidig ignorerer man totalt at Villain aldrig har 4-bettet pre, aldrig har minraiset pre, og alligevel stiller man ikke sig selv spørgsmålet om hvad han minraiser med to gange. Er det mon noget han gør for at få os til at folde, eller er det for at holde os i potten?

Jeg har ikke været i et spot, hvor jeg kunnet/villet folde KK de sidste 300.000 hænder, og dette var så tydeligvis spottet. At jeg så spiller hånden som en donk er mit problem, og noget som jeg så må arbejde med.

Jeg kan ikke se Villain tage den linie med andre hænder end AA og KK og jeg blocker for et stort set alle KK'erne. Det er muligt jeg tager fejl, og det kan kun blive gætværk hvor ofte dette er AA vs andre hænder. Måske man bare skulle være i spottet, men første linie over 300 hænder som skriger AA, det er sgu' nok AA.

Lang tirade, og reelt set var mit spørgsmål kun til turn. Hvis I vil smide stakken ind når Villain, så skal I selvfølgelig gøre det, så gør jeg det jeg er god til (at donke postflop tilsyneladende) :-)

14-07-2010 03:29 #20| 0

@ Jensen

"Jeg har ikke været i et spot, hvor jeg kunnet/villet folde KK de sidste 300.000 hænder, og dette var så tydeligvis spottet. At jeg så spiller hånden som en donk er mit problem, og noget som jeg så må arbejde med."

Du kan tydeligvis bruge din energi mange flere og bedre steder end at undgå KK vs AA pre. Just not worth it. Gider heller ikke spilde tid på at folde sets. Det er simpelthen spild af tid.

14-07-2010 11:14 #21| 0

Der er altså altid en WTF-faktor. Jeg kunne sagtens forestille mig at nogle fisk bliver trætte af iso-raises, reraises etc etc og på et tidspunkt bestemmer sig for at AQs er "the nuts".

Jeg kan kun huske få hænder hvor jeg "vidste" at min fiskede modstander havde AA og han så rent faktisk havdew den. De dukker sgu ligeså tit op med noget helt andet random.

At vedkommende aldrig har 3-bettet, 4-bettet, 5-bettet whatever er også problematisk at udnytte. Hvis en modstander aldrig reraiser før floppet, så er det jo et tegn på at slowplayer preflop -- så det er IMHO en pæn chance for at han IKKE har AA/KK, da han jo normalt ville slowplaye dem!

Jeg kan huske en nylig hånd hvor jordens tigheste spiller raiser preflop fra UTG i full ring. Jeg har en stor hånd men "tør" ikke reraise når en 12/3 spiller raiser fra første position i et full ring game. Anyway, vi kommer til showdown og han viser 83s (eller noget lignende op). WTF man! Manden har siddet og foldet hver eneste hånd i 10 orbits og beslutter sig helt random for at åbne 83s i første position... Man kan aldrig undervurdere WTF-faktoren

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar