Efter i forrige måned to gange at komme ind for 150BB med KK vs AA, og generelt være ret stuck denne måned med 17 buyins nede i allin equity, så var jeg meget i tvivl om dette spot.
Villain er bordets fisk, som havde 3000USD da jeg satte mig ved bordet. Han har doblet callu2see med KK vs AA allin pre for ca 1k, og jeg har også taget et buyin fra ham.
Jeg spillede med ham første gang i nat, så ikke mange hænder vi har på hinanden. Da denne udspiller sig har vi ca 300 hænder.
Jeg ved ikke helt hvordan han ser mig, men normalt er jeg 24/19-3,0. Over de 185 hænder jeg har her ved bordet ex de ca 100 fra om natten, er jeg 26/21-6, og har 3-bettet 14% og squeezet 29% (ud af 14 squeeze muligheder). Jeg har dog fået gode kort, så jeg har ikke vist noget op som har været out of line.
Hans stats er 41/27-1,2 med 3-bet på 6%, steal 46%, squeeze på 16% og 4-bet på 14% (range på 3,8%). Han har givet den gas, og er glad for at se flops. Jeg er meget i tvivl om han kan steame nok her til at have andet end AA. Postflop er han set mose stakken til midten nogle gange, men der har været foldet når det er sket.
Seat 1: VILLAIN ($1,025.75 in chips)
Seat 2: callu2seee ($2,316.05 in chips)
Seat 3: HERO K♠ K♥ ($1,007.80 in chips)
Seat 4: izum4ik ($386 in chips)
Seat 5: Prestaz ($420.80 in chips)
ANTES/BLINDS
callu2seee posts small blind ($2), HERO posts big blind ($4).
PRE-FLOP
izum4ik folds, Prestaz folds, VILLAIN bets $12, callu2seee calls $10, HERO bets $50, VILLAIN bets $162, callu2seee folds, HERO ???
Jeg er ikke vild med at tage et flop her, og se QQ-TT, men generelt er jeg bare ikke glad for spottet.
400NL - KK pre igen igen 250BB dyb
Over mit limit, men:
Jeg har sgu aldrig sluppet KK pf og kommer heller ikke til det selvom det er for 250bb.
Du har en ret høj squeeze-% og det ved Villain måske godt, hvorfor han sagtens kan have meget andet (endda måske ren trash) end AA.
En samlet 4-bet-% på 3,8 indeholder altså meget mere end AA - det ved du selvfølgelig godt - men selvom I er 250bb dybe må man altså formode at han 4-better andet end AA, specielt når han møder et squeeze.
Jeg tror faktisk godt jeg kunne finde på blot at kalde, for at holde hans range så bred så mulig, da han nok folder ca. alt til et 5-bet.
Jeg kalder, set et flop og stacker af :)
Som djowgern: vi vil gerne holde de hænder vi dominerer inde (de folder sikkert til 5-bets)
Jørn
Jeg havde præcis samme tanke, men hvis vi siger at noget af Villains range måske er BS fordi jeg har squeezet meget, eller blot KK-TT, så er der 4 levende esser tilbage i dækket, som falder ca hver fjerde gang. Jeg tror oftere det kort er godt for ham end for mig, med mindre jeg kan spille supergodt OOP her.
Derfor er jeg ikke superglad for denne linie.
Hvis vi vil have value fra Villain, hvad gør vi så på hhv:
1. Axx
2. JTx
3. xxx
Jeg antager at vi ikke leader her, ever, men moser vi alle tre når hvis han c-better, og ellers bare skubber turn hvis han checker bag.
Jeg check-caller Axx floppet -- det kræver trods alt lidt guts at forsøge at bluffe dig 250 bbs dyb efter du har kaldt det flop. Han c-better i øvrigt måske ikke engang AQ på et Axx flop fordi han er bange for AK. TIl gengæld c-better han hele sin air range.
På øvrigt flops afhænger det af hvor koordinerede de er: call eller raise!
Jørn
Takker. Gode brugbare svar som sædvanligt. Kan sagtens følge Jer mht at kalde preflop, for at få value fra air. Jeg ved dog ikke helt om jeg ser lyset i hvordan den spilles postflop, når der er ca 90BB i potten, og vi stadig sidder med lige over 200BB hver.
Jeg pusher preflop og han kalder med AA. Min kæreste siger at jeg nåede at fyre de værste eder af, indtil turn K fik vendt mit ordvalg 180 grader.
Selvom jeg ikke var helt stolt ved situationen, så tager jeg med at der kom 4 buyins i all-in equity min vej, og jeg nu kun er 13 nede på måneden = det var sgu min tur.
Et direkte all-in pre-flop er spew imo :S... han kalder jo kun med AA.. enten 5-bet til 400ish eller call og tag den derfra (med forventningen om at komme til midten med dine KK ofc..)
Jensen, det er jo ikke bare air vi vil holde i potten. TT+ må da også gerne blive. Og hvis han er donket skal han nok stacke af på et ragged bord. Postflop som Thyssen =)
Som Myth_Dark siger, er det jo svært for Villain at undgå at stacke af med JJ, QQ på et rag board i en 4-bettet pot hvilket selvfølgelig også gør at det er bedre at kalde.
Mht postflop så går du selvfølgelig død hvis du vælger at kalde PF. Som Thyssen så C/C A high flops - ja i det hele taget C/C'er jeg nok langt de fleste flops.
Hvordan kan argumentet for du har en dårlig måned og skal kigge spil igennem være at du er 17BI stuck i AI equity? Det giver sku ikke meget mening.
Analysen som Thyssen.
@ joonas
(det er mit gæt på dit spørgsmål)
Fordi OP kommer i tvivl om helt std. spots, fordi han er running bad. Det er ekstremt irrationelt, men ganske naturligt. I hvert fald for mit eget vedkommende.
@ alle
Er der ingen, som kunne finde på gay-5-bette i håb om, at villain tror han har FE og spasser ud?
@ Alle
Flere gode pointer. I har helt ret.
@ joonas
Sennels forklaring/gæt er korrekt.
Men hvordan kan at komme ind som favorit og tabe gøre dig i tvivl om du spiller god poker? Det giver jo ingen mening =)