400nl, KQs i position.

#1| 0

Villain i hånden er uzuckbigtime og spiller noget 21/14/2.3ish over 1000 hænder.
Han kan godt lide at floate draws, for så at spille dem meget aggressivt på turn. Derudover har han skudt 2 barrels hver gang han er blevet kaldt på flop.

Party Poker No-Limit Hold'em, $4 BB (5 handed)

UTG ($465.75)
MP ($293.85)
Hero ($1090.40)
SB ($290.40)
BB ($187.66)

Preflop:/ Hero is Button with K, Q.
UTG raises to $15/, 1 fold//, Hero calls $15, 2 folds//.

Flop:/ ($36) 8, K, J (2 players)/
UTG bets $26/, Hero calls $26.

Turn:/ ($88) Q (2 players)/
UTG bets $68/, Hero raises to $199/

like? hate? std? hvem raiser floppet, og hvorfor?

23-07-2007 04:40 #2| 0

3bet pf.

Det er en meget lang diskussion og det meste af det, er ret standard (og det, der ikke er, vil jeg ikke uddybe), men raise for fanden da bare floppet ;-) - Nå ja, det skal du også gøre, når du har TPMK med farvetræk på sidevognen.

23-07-2007 04:53 #3| 0

meh. syntes hånden var mere interessant end det.

23-07-2007 07:56 #4| 0

- Re-raise Pre-flop

- Ordentlig nakke på floppet

- rest turn

23-07-2007 09:34 #5| 0

I et almindeligt standard FULL RING-spil ville jeg spille hånden, som du gør.

Altså kald preflop, kald flop og raise turn. Dog ville jeg raise mere på turn.

Grunden til, at jeg jeg som udgangspunktet vælger denne linje (og her tænker jeg specielt på flop-kaldet), er at vi meget sjældent får et kald af EN DÅRLIGERE hånd, hvis vi raiser floppet.

De fleste fullring-spillere (og ja de er pisse tighte) raiser og åbner med følgende hænder preflop:
AA, KK, QQ, JJ, TT, AK og AQ.

AA, KK, JJ og AK slår os. Nogen grund til at bygge en pot op når vi er bagud? Måske, hvis vi vurderer, at vi kan tage den fra ham på de andre streets. Ellers ikke.

AQ, QQ, TT folder på stedet til et raise.

En fullringspiller, som er en smule mere løs, kunne fx også åbne med AJ, AT og mindre PP. Igen ville disse holdings foldes instant, hvis der blev raiset af hero.

FR-spillere er som udgangspunkte ret tighte postflop. Og det er med god grund.

Et kald på floppet er godt i FR vil jeg mene. Vi har toppar, position og et super draw. Når vi kalder på floppet, kan vi netop få villain til at bluffe de andre streets med svagere holdings, da han måske udelukkende vil sætte os på draw.

HVAD ANGÅR SHORT-HANDEN:

Har efterhånden fået mere erfaring heri, men er dog stadig mere i tvivl her.

Jeg tror, at jeg ville raise floppet her. Specielt mod en LAG spiller. Og hvis vi snakker ultra-LAG som Asger_B, så ville jeg som udgangspunkt også bestemt gøre det.

Forskellen er, at preflop-raiseren i shorthanded kan sidde med alle mulige hænder. Specielt hvis han er LAG. Vi kan derfor sagtens raise på floppet, og få et kald fra svagere hænder.

Og når ovenstående er gældende, hvorfor så bare ikke opbygget en pot så hurtigt som muligt!?

Raise floppet.

23-07-2007 10:04 #6| 0

Hvis du spørger hvad jeg ville gøre; så caller jeg preflop, raiser til $77 på floppet, og caller et push hvis han skulle komme over toppen. Flatcaller han skyder jeg $123 på any turncard og caller stadig hvis han pusher. På river checker jeg bag hvis ikke min hånd er forbedret fra flop.

Din variant er også fin, ligesom mange andre varianter er det. Det eneste jeg lige vil høre er hvad din plan for hånden er når du vælger blot at calle floppet? dit raise på turn er det fordi vi får et Q? hvordan forholder du dig til andre turn kort?

23-07-2007 12:14 #7| 0

ja well... min argumentation er muligvis semi hovedløs. Men som jeg så det:
Villain er en semitør ikke overaggressiv spiller, men som jeg har set skyder 2 barrels(Hvis det havde været mod en overaggressiv LAG eller semi lag havde jeg bestemt også hejst flop, da hans calling / shoving range er en del bredere).
Det + at min handske er en fin en af slagsen mente jeg var nok til calle flop, også bet/eller raise turn.

Egentligt var dette bare en variant hvor jeg tænkte at jeg kunne extracte en smule mere value.

like? hate? donket?

23-07-2007 12:32 #8| 0

Standard for mig er som Asger_b siger at reraise pre og raise flop, men når du har et read der siger at modstanderen fyrer 2 barrels med enhver holding, synes jeg at det er helt fint at du barer kalder floppet. Dette gælder dog kun hvis du ved, at modstanderen vil folde alle dårligere hænder end din, når han møder modstand.

23-07-2007 13:22 #9| 0

Læg venligst mærke til, at jeg siger, hero skal raise floppet (næsten) uanset hvilken holding, han rent faktisk sidder med.

23-07-2007 13:46 #10| 0

så default er at sige 77-88$ på flop?

det ska siges at jeg spiller noget 23/18/3.5 værk.

i øvrigt tak for responsen so far:)

24-07-2007 05:01 #11| 0

23/18 er helt oplagt at nakke floppet med de fleste holdings på.

24-07-2007 07:04 #12| 0

Reraise pf i SH game. Floppet ligeledes. Synes du spiller den en tand for passivt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar