Jeg har 383. Skurken dækker.
Samler K♦Q♦ op på knappen.
UTG limper og jeg raiser 5xbb fra knappen. Sb(skurk) caller, bb folder og UTG caller.
Skurken har jeg ikke set særlig meget til. Han har udspillet mig et par gange, blandt andet pga hans position. Han virker som en spiller der godt er klar over hvad han gør. Dog synes jeg ikke han involdvere sig så ofte.
Pot: $64
Flop: Q♣ T♣ 5♦
Den bliver tjekket til mig og jeg skyder $50. Skurk caller og UTG folder.
Pot: $164
Turn: 6♥
Han tjekker igen. Jeg tjekker (?)
Pot: $164
River: 8♥
Han skyder $100 og jeg caller.
Hvad synes folk?
400NL KQs med TP
Jeg tror, jeg raiser mindre preflop. Det accelererer potten en del at raise så stort, og siden du oftest kommer til et spille en marginal holding, er det ikke den bedste idÚ.
Jeg tror, min linje går bet-bet-check med et FD på floppet. Siden du som udgangspunkt ikke har noget problem med at mucke din holding så stram som villain er (og som caller PF OOP), er der ikke som sådan nogen idÚ i at udøve potkontrol.
Som spillet, bliver du naturligvis nødt til at calle river. Det er svært at sætte villain på nogen holding, du ikke slår med det bet, med mindre din beskrivelse ikke passer på villain (that is, et set bliver ikke spillet sløvt på floppet, completede draws er han ikke med på floppet med, og så er der faktisk kun AA/KK tilbage, han besluttede at coldcalle med pga. dit store PF-raise - men igen, så er din beskrivelse ikke helt skarp, hvis han skulle sidde med det).
- AB
Oh jo, han -KAN- selvfølgelig godt checke 5♣6♣ på turn, men de fleste ville foretrække et lead, og spm. er primært om han overhovedet kommer til floppet med de holdings.
- AB
Hej Asger_b
Tak for svaret.
Med hensyn til preflop ville en god skurk ikke hurtigt lægge mærke til hvis jeg raiser mindre med marginale hænder og mere med stærke?
Og hvad vil du skyde på turn?
Jo da, så derfor ville jeg også bare raise det samme. Dvs. til 16 - specielt i position. Jeg sætter den nok op til 18 eller 20 OOP tho.
Jeg skyder 100 på turn.
- AB
Tror et træk af en art er meget likely her eftersom de fleste villains i store pots vil raise floppet eller i hvert fald leade turn med stærke made hands (især hvis han er tight).
Spørgsmålet er så hvilken linje vi skal vælge mht. at få flest skillinger. Caller han overhovedet $100 på turn med et farvetræk OOP?
Jeg kan godt lide den her linje mod en lidt tricky oversmart TAG. Jeg tror han bluffer sit farvetræk rigtig ofte.
I øvrigt synes jeg raiset preflop er fint, du har position - det er dem der begår den største fejl preflop ved at betale.
@Xizor:
Betaler vi af, hvis farvetrækket completer på river?
Hvis villain ikke bluffer, hvilken fejl fik vi ham så til at lave? Hvilken handrange kan vi betale med på river? Hvor faen kommer det oversmarte fra?
Omkring preflop - vil du så raise til 6-7BBs, hvis du sad OOP?
- AB
@ AB
Nej betaler ikke farvetræk.
Han betalte på floppet = fejl, + der er en ok chance for et bluff på river. Betaler med alle TP type hænder (KQ, AQ, AA, KK og bedre). Han har tendens til at udspille hero ergo må han være ude i skæg once in awhile.
Med Ún limper raiser jeg stadig kun til $20 i blinds, $25 med 2 limpers.
Hvis vi aldrig charger ham på turn med TP-hænder, begår han aldrig en fejl ved at chase et flushdraw OOP. Så betaler vi ham nemlig også, når vi har bedre end TP.
Jeg tror vist vi tillagde "outplaying" forskellig betydning.
Jeg synes, du skal moderere din preflop strategi ifht. position. Det har jo ret afgørende indvirkning på pottens størrelse (lige såvel som jeg heller ikke kan lide dit 5BB openraise UTG, du sender afsted).
- AB
Mht preflop raiset, synes jeg også det er fint. Jeg synes Asgar glemmer lidt at tillægge alle de hænder han "forhåbentlig" raiser med, hvor PF-værdien faktisk er dårligere end blindsne, og derfor får dem til at lave en fejl. Hvilket også er grunden til at KQs som udgangspunkt nok er +EV at raise med PF, specielt på button, da deres handrange nok er lidt bredere mod en button raiser. Ergo synes jeg pf-raiset er fint, og dit flopbet er næsten ren +ev, da en semi-smart TAG nemt lige tager en af med et middle pair mod en button raiser, hvilket hans bud på river også kunne tyde på.
Ellers er jeg helt enig med Xizors linie.
Øh, jeg tror, jeg bliver misforstået hÚr. Jeg raiser bare til 16-18 stykker, og ikke 20. Marginal forskel, men i det lange løb, bla bla.. Desuden giver det generelt nemmere beslutninger.
Jeg raiser desuden alle hænder, jeg spiller fra knappen (hvilket er mange).
Flopbettet er da helt standard.
Jeg tror ikke du får middle-pair at se ret oftere. De fleste vil bare checke den på river og håbe at være god til showdown. Langt oftere vil det være A/K♣K/J♣.
- AB
Han viste KJo.
Jeg blev noget overrasket, men var 100% sikker på han ville have spillet på farvetrækket også. Derved tror jeg også et turn bet ville skræmme ham ud af potten.
Han linie betyder bluff, ligesom dit turncheck inducerer bluff/semibluff. Han viser oså sit bluff op, der selvfølgelig er et missed draw - ellers ville han ikke blot calle floppet og checke turn. Det er et ultra nemt call du har på river.
"ligesom dit turncheck inducerer bluff/semibluff" - så du mener han faktisk kunne være ude i et semibluff på river?