400NL - OES+FD men river blanker - 185bb dyb

#1| 0

Villain er 22/18-3.8. Han 3-better 11% fra BB. Stats ser ok reg-ish ud, men manden sprøjter til den store guldmedalje, uden at det er helt tydeligt hvor det sker. Et par timer efter denne hånd spiller vi en pot som jeg åbner, og går som følger 12/38/81 og villain jammer KTs.

Hero er 27/22-2.0, men nok lidt løsere i denne session grundet position på fisken som limper ind konstant.

Jeg vælger at kalde preflop pga position, dybe stacks samt at han har så høj aggression og 3-bet frekvens som er tilfældet.

Villain har generel c-bet frekvens på 71% og 79% i 3-bet pots.

Seat 2: VILLAIN ($1,206.90 in chips)
Seat 3: Sabje. ($579.80 in chips)
Seat 5: Kukadeira ($377.60 in chips)
Seat 6: HERO 8 J ($722.60 in chips)
Seat 7: BagItUpPlz ($396 in chips)

ANTES/BLINDS
BagItUpPlz posts small blind ($2), VILLAIN posts big blind ($4),

PRE-FLOP
Sabje. folds, Kukadeira folds, HERO raises to $10, BagItUpPlz folds, VILLAIN raises to $32, HERO calls $32.

FLOP [board cards: 9,5,3 ] POT 66USD
VILLAIN checks, HERO bets $50, VILLAIN calls $50.

TURN [board cards: T ] POT 166USD
VILLAIN checks, HERO bets $124, VILLAIN calls $124.

RIVER [board cards: A ] POT 414USD
VILLAIN checks, HERO ???

Vi har eff 516USD bag.

Jeg er helt forvirret over hans linie, og tolker den umiddelbart som marginal pga drawy flop hvorfor jeg ikke tror han sidder med sæt. Overpar tror jeg ikke at han tager den passive linie med grundet stats, men klart at dybden i stacks måske gør at han kan tage den passive linie.

River A synes jeg ikke rigtigt jeg kan reppe, så jeg kommer meget til at ligne air fra start, misset FD eller set, ligesom jeg ikke kan vurdere om han nogensinde dukker op med et A i dette spil (A9 kunne spilles passivt).

Så, et eller andet sted vil jeg gerne skyde river, men giver det mening, og hvor ofte bliver vi kaldt?

Villain går til SD 32% og vinder 48%.

05-08-2010 03:33 #2| 0

Alle draws buster, og du må selv forventes at checke nogle A'er tilbage på flop, ergo repper du ingenting mod en decent handreader. Det er lige før jeg hellere vil checke flop, da folk folder så ekstremt sjældent med sådan en linje der. Specielt når farven falder tror han endnu mindre på os, og det skulle opveje for de gange vi ender med ikke bare at stjæle den fra AK imo. Som spillet giver jeg bare op, selvom det ser fristende ud :)

05-08-2010 04:46 #3| 0
Pokernets ME vinder !

Tror også bare jeg giver op. Kan ikke finde en betsize villain folder til. Måske like 1/3 pot hvis du kan levele ham ind i et eller andet, jeg tvivler dog.

05-08-2010 10:25 #4| 0

Jeg kan ikke finde ud af hvad det er villain spiller sådan.

TT-JJ lyder som en mulighed, men TT bliver nok ofte check-raiset på turn og vi blocker for JJ.

Jeg tror bare jeg jammer river fordi jeg ellers ikke kan vinde potten (det er vist kun 67 vi slår)

Jørn

05-08-2010 14:09 #5| 0

Jeg synes da A på river er rigtig godt at skyde igen på. Mange af vores bluffs har jo netop ramt A, og vi har fint med value-hænder i vores range.

05-08-2010 14:13 #6| 0

Det eneste spørgsmål er vores betting size. Hvordan acter villain til overbets?

05-08-2010 14:51 #7| 0

Da jeg først så hånden i går nat, havde jeg også meget svært ved at se for mig hvad villain havde lyst til at spille således. Mit bedste bud er lige som Thyssens nogle små OP's til boardet eller svage made hands. Med henblik på hans spil, formoder jeg ligesom Thyssen at han vil fastplaye TT på turn for at få bygget potten, så den kan nok discountes væsentligt. Tilbage er relativt svage made hands, så jeg byder igen og sizingen skal være til den høje side for at få ham til at få max FE. Jeg siger nok noget 333-værk.

@Thyssen
Du vil overbette hvilket er ca. 550. Men tror du virkelig der er så stor forskel på hans fold%, ift. hvis vi vælger 3/4 pot i stedet?

05-08-2010 15:17 #8| 0

@Meincke

Teoretisk set skal der være forskel på hans fold-procent, da han jo får tilbudt forskellige pot-odds.

Med et shove skal villain folde 57% medens han kun skal folde 43% til et 3/4 pot bet.

Det er muligt at der i dette spot ikke er så stor forskel pga boardets tekstur, jeg kan bare godt li' at lægge maksimalt pres på villain. Sklansky skriver i NLHE TAP: "when in doubt, bet more" :) [gælder både value bets og bluffs]

Jørn

05-08-2010 15:38 #9| 0

Når du c-better flop og turn så ofte, kan du godt bette river. Jeg foretrækker generelt at bluffe 3 streets, men er godt nok i tvivl om ham her... When in doubt, bet!

05-08-2010 15:39 #10| 0

@Thyssen
Jeg er helt med på det teoretiske, men tvivler bare på hvor stor forskellen er i praksis.
Pga. villains tendenser ser jeg heller ikke nogen grund til at jeg skal strømline. Havde jeg haft et set i spottet havde jeg nok ikke valgt at skyde 3/4 pot, men enten shove eller en del lavere.

Har aldrig læst Sklansky, men er der ikke mange der siger man ikke skal give alt for meget for hvad der står i hans bøger ? :)

@OP
Nu ved jeg ikke så meget om villain, men tror bare jeg folder som std. preflop, medmindre han er typen der c-better flop meget for at gasse ned på turn. J8s selv i pos, er bare ikke fed at spille mod en der er aggro.

@pow
Det er villain som better ofte, og også ham der er initial 3B'er :)

05-08-2010 16:06 #11| 0

Argh, jeg tror bare jeg stopper m at skrive fra min iphone... :P

05-08-2010 18:14 #12| 0

@Meincke

Hans bøger har en meget teoretisk indgang, som der er mange der nok ikke forstår og dermed fejlagtigt tror at det der står er forkert.

Hvis du ville bette stort med et set, hvorfor så ikke bette stort med et bluff? Specielt hvis bettet i villains øjne ser stærkt ud?

Jørn

05-08-2010 19:32 #13| 0

Jeg er lidt mixed omkring den, første antagelse var som Thyssen, jam-time, men efter at have tænkt lidt over den (skjult sviner til Thyssen) tror jeg ikke vi laver penge på et riverjam.

Altså han skal folde >56% før breakeven...det er alligevel en del folds. Mens hans floprange sikkert kan være semi bred, tror jeg han dumper en del af den på turn (måske 9x, 88, 77, 66, 44) og så er vi tilbage med overpars, sets, A9, nogle få A[X varianter og nogle draws du slår og nogle du ikke slår. Mod bare semi kompetente spiller er vi atlså ovre den tid hvor man lige bluffer folk af alt andet end stærke As på river.

I de games jeg spiller for tiden ser jeg ret ofte folk tage villains linje med overpar (hvor de helst ikke vil have mange bets ind på flop, men gerne vil induce folk til at gå amok), da folk kan være ret frisk-fyrs agtige overfor svaghed.

05-08-2010 21:19 #16| 0

@hilberado

Villain er trods ret TAGish (22/17 i et 5-handed game) og det er 180bbs, så jeg tror ikke bare lige han snapper os af med 98 eller JJ.

Jørn

05-08-2010 22:18 #17| 0

@Thyssen
Fordi at der er forskel på hvad vi vil have villain til at gøre i de to scenarier. Da jeg ikke mener at strømligning er vigtigt i spottet, så kan jeg også agere forskelligt. For hvis det ikke har stor indflydelse på hvad vi better for villain i hvorvidt han folder eller ej, så er det klart at jeg jammer for value og bluffer 3/4 pot.

05-08-2010 23:57 #18| 0

Hvis det ellers er en naturlig del af vores spil, synes jeg shove er sexy - de 48% han vinder ved SD er dog i den lave ende, så det tenderer nok til at være suicidal, men jeg tror sgu jeg taget chancen...

06-08-2010 00:04 #19| 0
OP

Tak for input. Lidt de samme tanker som de fleste at Jer kommer med som jeg gjorde mig.

Jeg havde det som vist allerede skrevet som Thyssen i spottet. Jeg kunne bare ikke finde ud af hvad han spillede sådan. Dog var jeg lidt ramt af lige at have været i et par spots af dem som Hilberado omtaler, hvor folk som initial raiser havde check/callet overpar hele vejen. At dømme på stacksizes ville det nok ikke være utænkeligt for Villain at tage denne linie, og så er spm om vi kunne få KK-JJ til at folde, hvor jam nok samtidig er en nødvendighed.

I sidste ende checkede jeg bag, og Villain viste 98s i en random farve op for floppet TPNK.

06-08-2010 00:22 #20| 0

Det er åbenbart en central key i hånden, at villain er pænt skidt.. 98 bør i meget lille grad være i hans range, hvorimod der er stribevis af Aer. River er imo et ret simpelt check bag.

06-08-2010 00:36 #21| 0

Ah, stribevis af A'er alligevel? Det ville så komme af du mener han check caller hele hans Ax range på et board han ikke kan tåle heat, og ender med at blive barrelet i stykker det meste af tiden?

06-08-2010 02:53 #22| 0

Ja altså, hero går ikke efter flop/turn value med 9x, og caller sjældent 3bets med noget 2-par kombination på det board, så Ax >>>> 98.

06-08-2010 10:27 #23| 0

Er det ikke lidt at overvurdere hand reading skills for en 22/18 spiller i et 5-max game?

Jeg tror de færreste spillere check/peeler ace high to gange på det board, men det kan godt være jeg tager fejl.

Jørn

06-08-2010 14:40 #24| 0

Helt enig med Thyssen her. Jeg tror også at det er en overvurdering af handreading skills.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar