Ingen reads, jeg har siddet ved bordet omkring 10 mins. Jeg har været rimelig aktiv (30/20) i den tid jeg har siddet der. Jeg har reraiset preflop 2 gange og har taget potten begge gange.
Seat 2: bluemoody01 ( $601.73 )
Seat 3: stunner72 ( $176.69 )
Seat 4: jimyg ( $389.40 )
Seat 5: tmmous ( $424 )
Seat 6: TafaT ( $685.52 )
Seat 1: gxizor ( $408 )
stunner72 posts small blind [$2].
jimyg posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to gxizor [ K♦ K♠ ]
tmmous calls [$4].
TafaT folds.
gxizor raises [$20].
bluemoody01 folds.
stunner72 folds.
jimyg folds.
tmmous calls [$16].
** Dealing Flop ** [ 7♦, J♥, 4♥ ]
tmmous checks.
gxizor bets [$37].
tmmous raises [$90].
gxizor calls [$53].
** Dealing Turn ** [ 8♦ ]
tmmous bets [$115].
Hero?
400NL overpair
Villain raiser ikke preflop, så AJ, KJ, JJ,QQ,AA synes usansynlige mod en villain med nogenlunde pfr.
På mit niveau (NL100) vil de næsten altid have ramt to par eller set med det check-raise og det efterfølgende turnbet, og jeg vil derfor smide til turnbettet. På NL400 ligner dette angiveligt 77 eller mere sansynligt 44. Han skal virkelig være ude på sjov for, at du har ham slået.
Men okay analysen skal selvfølgelig ses i lyset af at NL400 er mere aggressivt end NL100.
Jeg ville teste min hånd på floppet eller smide. Jeg kan ikke lide at calle hans raise på floppet. Enten smider jeg kongerne (Ikke særlig sandsynligt) Eller også prøver jeg at teste med et re-raise til 210, for du skal tænke på, at din hånd kun har 2 outs til at forbedre sig med, mens der er mannge kort der gør dig bange. Ved godt at dette re-raise næsten comitter dig, men alternativet er, det som du selv er ude for, at du caller floppet for at få et skud igen på turn, og sandsynligvis også på river. Hvis du re-raiser vil jeg stadig mene at du kan komme væk fra din hånd, og vigtigst af alt giver det dig kontrol i hånden.
det er skidt at reraise floppet her, for udover at det committer dig, så jager det også alle de hænder du har slået væk... call floppet er fint. På turn ved du at han med garanti skyder igen, så her skal du beslutte om du er god, og så rykke all in eller folde, hvis du tror på ham. Den er marginal, men jeg tror jeg skubber grundet table image, men som Snowdown siger er det svært at sætte ham på en AJ eller lignende..
synes meget det der check raise på floppet stinker af noget str8/flush draw evt 5H 6H eller 8H9H eller 9H 10 H... Måden han byder turn synes jeg ligner at han har ramt.. skyder på 5H6H. Kan kun se dig foran mod et endnu ikke completed flush draw.. overspillet set 77 eller 44 er bestemt også en mulighed..
"Overspillet" set?
Jeg har flere kriterier, for at rykke til midten på turn (og nej, reraise flop er bestemt ikke en god idÚ!). De er:
1 - Det er ikke åbenlyst, at jeg sidder på et overpair.
2 - Der er åbenlyse straight og/eller flush-draws, der ikke er completed på turn.
3 - Jeg har gerne et decideret read på, at villain er agressiv og overspiller TPTKish hænder (alternativt aflæs stats for agg. factor).
4 - Preflop-linjen antyder, at han kan sidde på andet end et set.
5 - Turnbettet har en betydning ifht. villains almindelige bettingpattern.
Ved evaluering af ovenstående i det her tilfælde, ser jeg ikke nogen grund til at blive stacked med KK hÚr.
- AB
Når I pusher floppet, har I altså aldrig et overpar. Det var da fortrøstningsfuldt at vide.
Det skal ikke være standard at pushe floppet, men det skal ikke afvises på blankt papir. Villain har så bred en range, at han ofte ikke putter mere ind på turn, hvis han misser. Bordet er meget drawheavy, og derfor er vi sjældent glad for turn.
T9 og 65 rammer turn, men jeg ved ikke, om villain tør c-r med disse.
Mod en relativt ukendt spiller pusher jeg turn, men jeg sidder normalt i et meget aggressivt spil med et image (jaja, han er ukendt - whatever), der er til at stikke op i røven. Jeg pusher også AJ på turn, hvis jeg caller floppet (Da KK = AJ i 95% af tilfældene her).
EDIT: Jeg har sagt det til dig før, og jeg siger det lige igen. Har du tænkt dig at være mere sikker i din sag, må du få nogle reads. På 10 minutter ved jeg da en smule om mine ''ukendte'' modstandere.
Jeg drysser altså EET par på turn her uden info om villain...
Der er alt for store Equity swings i at støde stacken i på et par på turn... specielt uden info/reads på modstanderen...
damster
Jeg synes det ligner et set eller et helt fantastisk bluff - og i dette tilfælde tror jeg at du vil se settet oftere end et bluff. AJ ville nok have raiset inden floppet. Et longshot kunne være A♥7♥ men jeg ville ikke sætte mine penge på det.
Jeg ville drysse.
sunek
pga hans betsize og dit image caller jeg turn og reevaluerer på river (ville seriøst overveje at drysse til en ♥ edit: og et A)
Ps. det er self. relevant om villain har set dig være aktiv og hvad hans rolle i dine "aktiviteter" har været, men siden du nævner det går jeg ud fra at du ved han har lagt mærke til det.
Jeg tror et fold på turn er korrekt her.
På det tidspunkt af natten hvor denne hånd udspillede sig (~5am) gjorde en kombination af "for mange draws" og "de er syge på dette tidspunkt" at jeg pushede. Villain insta-callede med 77 og MHING.
@ AB
God post, jeg vil bruge dine kriterier fremover.
@ Ysk
Hvad gør du på fx 2♠ hvis han pusher?
@ Pethie
Et argument for at pushe floppet kan godt laves eftersom det nok er hvad jeg ville gøre med AK♥, jeg overvejede det lidt, det vil jeg gøre en del af tiden fremover.
Tak for kommentarene.
River call er istedet for turn push, så jeg caller self.
Jeg må indrømme jeg ikke helt er med på at pushe floppet fordi det er det du ville gøre med AKh, din hånds styrke er i dette spot ikke bestemt af hvad du kan repræsentere, men hvad villain har; sidder han med et set er du langt bagude og du kan aldrig skubbe ham af den, same goes for 2 par.
Imo er det mere et spørgsmål om at få mest muligt ud af et bluff, få et monstor draw til at betale overpris på turn og få AJ til at overspille - eller få nok information til at kunne lægge sig.
I denne situation har jeg intet imod at spille med åbne kort (en potkontrollerende tptk/overparish hånd) og så gøre hvad mine "reads" fortæller mig;
Ummidelbart syns jeg hans turn bet virker lidt svagt og du antyder at han muligvis er ved at tage et stand, derfor ville jeg spille om stakken. Hvis dette slet ikke er tilfældet ville jeg nok hælde til et fold (eller et bluffcatcher call, dvs call, fold til allin på river :)
edit: stavfjel
Well et overpair skal gerne være en del af min range når jeg pusher floppet.
Jeg bryder mig ikke om at tage et kort af, på turn også.. Vi ender i en position på river hvor vi får meget gode odds og det er svært at lægge hånden.
Jeg er i tvivl om hvor stor en betydning man skal lægge i at jeg har spillet rimelig meget til, jeg ved ikke om villain har set det - men jeg forventede at nogen på et tidspunkt ville tage et stand.
meh overpairs suck..