400NL. Passiv linie med AK postflop

#1| 0

Har tænkt lidt over nedenstående hånd i et par uger, og da jeg ikke rigtigt er kommet frem til en konklusion må den jo op på PN.

Villain spiller 21/16-2.2. 3-better selv 6%, folder til et 3-bet 50%, og kalder 32% (4-better 18%). Han har en steal % på knappen på 45%. Jeg har ingen noter på ham, og husker ham overhovedet ikke, selvom jeg har en del hænder på ham (muligvis af ældre dato, da jeg netop har været på 4 måneders ferie).

Vi har i denne session kun spillet 10 hænder inden denne hånd. Jeg har været ret aktiv, da jeg har samlet AK, QQ og AQ op i hånd 2, 3 og 4.

Jeg har vundet en 400USD pot fra ham ved at flatte AKs i blinds mod hans K9o hvor vi flopper Kxx, og en 500USD pot mod en anden gut hvor jeg flatter AQs til et 3-bet, og vi rammer A turn (han har AJ). Disse to hænder er de eneste han har set til SD.

Villain ser solidt vindende ud over de stats jeg har, men samplesize er selvfølgelig altid et issue

Han ser mig måske som 26/23-2.1 ish, men jeg er ikke helt sikker på hvor mange hænder han har på mig, da jeg spiller fra en relativt ny konto (ca. 30k hænder spillet). Jeg 3-better ca. 10% fra blinds.

Seat 4: HERO ( $828.00 USD )
Seat 8: Gr1llMeister ( $406.00 USD )
Seat 1: 1LuigiPasta ( $594.70 USD )
Seat 3: VILLAIN ( $416.00 USD )
HERO posts small blind [$2.00 USD].
Gr1llMeister posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A K ]
1LuigiPasta folds
VILLAIN raises [$12.00 USD]
HERO raises [$42.00 USD]
Gr1llMeister folds
VILLAIN calls [$32.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 3, 4, 7 ] POT 92
HERO check
VILLAIN bets [$65.00 USD]
HERO calls [$65.00 USD]
** Dealing Turn ** [ T ] POT 222
HERO checks
VILLAIN bets [$126.00 USD]
HERO calls [$126.00 USD]
** Dealing River ** [ 9 ] POT 474
HERO checks
VILLAIN bets [$181.00 USD] <----- All-in
HERO ??

Mine tanker er at han har en ret bred range, og at jeg alligevel ikke får ret meget til at folde. Samtidig bør han ikke have ret mange par i sin range (fair nok hvis han har spillet noget QQ+ tricky preflop), men ellers er de små par vel foldet, og kun noget JJ-99 kan han måske have kaldt fordi han ikke ved hvad han skal med dem.

Resten af rangen er jeg stort set foran, 87s undtaget, så jeg har ikke det store problem med at overlade initiativet ham.

Nu skyder han imidlertid 3 streets, og jeg er lidt lost på om jeg bare give op tidligere, og om jeg skal give ham credit på river, og om jeg i det hele taget bare skulle have skudt floppet selv (nok det jeg oftest vil gøre her).

09-07-2010 11:38 #2| 0

Jeg bryder mig ikke om det du kommer til at spille din hånd totalt i blinde.

Hvis du har så stensikre reads som at han altid vil 3barrele KJ+ og AQ etc så er det nok fint nok men det lader ikke til at være tilfældet her.
Desuden, hvis han bluffer virker det lidt håbløst for ham at jamme 181/474 og give dig mega odds på river. Tror ikke han regner med du folder her.

Jeg skyder bare floppet og ser hvad han gør. Du kan fortsætte med at barrele på alle og de fleste overkort og du holder din range bred.

09-07-2010 15:49 #3| 0

Checkfold flop er fint her... ellers som Kid

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar