400NL - QJo Liniecheck/VB River?

#1| 0

HERO 17/13/3. Villain er en aggro fætter, som jeg har spillet mod før, så han må kende mig. Han spiller 27/20/3,5.

$400 USD NL Texas Hold'em
Seat 4 is the button
Total number of players : 6

Seat 2: Pinguin_pit ( $456.51 USD )
Seat 3: HERO ( $454 USD )
Seat 1: Toppla ( $330.75 USD )
Seat 6: platodiva ( $380.50 USD )
Seat 5: Pleaservrme ( $118.97 USD )
Seat 4: VILLAIN ( $433.90 USD )
Pleaservrme posts small blind [$2 USD].
platodiva posts big blind [$4 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q J ]
Toppla folds.
Pinguin_pit folds.
HERO raises [$14 USD]
VILLAIN calls [$14 USD]
Pleaservrme folds.
platodiva folds.

** Dealing Flop ** [ A, 2, 6 ] POT: Ca. 30
HERO checks.
VILLAIN checks.

** Dealing Turn ** [ K ] POT: Ca. 30
HERO bets [$22 USD]
VILLAIN calls [$22 USD]

** Dealing River ** [ 9 ] POT: Ca. 75
HERO...?

Mht. flop, så kender vi hinanden og derfor checker jeg ofte til ham oop på flop... Og han ved jeg kan checkraise med luft, så han checker ofte bag ved...

Mht. turn better jeg altså, hvad kan være A,K,Træk mm. I det her tilfælde 2nd nuts træk med mulige Q,J,Tere som outs...

Skal river bettes for value? Hvis ja, så ligger min standard på 66, ok? Hvis han giver nakke på river - betaler vi så af? Hvis ja, GR -> AI??

damster

01-06-2008 03:15 #2| 0

Floppet er perfekt til et c-bet, bet hver gang her - ligegyldigt hvilken historie i har. Din hånd spiller super skod på det her flop, men tilgengæld misser han også det her flop ret ofte, og du kan sagtens reppe A'et. Du vinder ca. den her hånd ved showdown 5% af gangene efter det flop, og der er ingen grund til at rodde dig ud i en stor pot. Ta´den ned på floppet, og ellers hold dig væk.

Du får calls fra en sindsyg bred range på turn, han folder stortset intet. Derfor bare check og håb på du kommer til river og rammer dit kort.

Som spillet, better jeg bare 50 på river og folder til et raise.

01-06-2008 03:17 #3| 0
01-06-2008 14:45 #4| 0

Bet 22 og snap et raise :)

Tror hans range er Kx, QJ/QT/JT med en ruder, pocket pairs med en ruder. Hvis han er en stor hero caller, så stik i nærheden af pot og fold til et skub.

01-06-2008 15:02 #5| 0
OP

@becks
Jeg spiller temmelig stramt for tidlig position, så de enste esser jeg har her er ATs+/AJ+

@Mancini
?

01-06-2008 15:49 #6| 0

"Jeg spiller temmelig stramt for tidlig position, så de enste esser jeg har her er ATs+/AJ+"

Øhhh... tidlig position? Du sidder i CO, pånær knappen er der da ikke mere oplagte stealing position? Eller er det bare mig der er donkey og ikke battler blinds nok?

Anyway, jeg kan ikke se pointen i B/C. Jeg ville i hvert tilfælde ikke være fristet til at bluffe over the top på et riverlead som vildand.
B/F eller C/C giver umiddelbart mere mening.
Så er spørgsmålet om han er mest tilbøjelig til at calle et bet eller bette efter check hvis du er foran. Tror at jeg går efter bet ~50$ og fold til raise.

01-06-2008 16:01 #7| 0

En lille god tommelfingerregel til alle jer derude: det altid en god ide at valuebette second nuts.

Spørgsmålet er så hvor stort det skal være. standard er vel 2/3-3/4 pot.

Hvis du er reddi tricky kan du bette 1/4-1/5 og snapcalle et shove mod en dude som ham her(tror jeg nok)

01-06-2008 18:16 #8| 0
OP

@drho

Ups, ja, du har ret... Fra CO har jeg Axs/A8o+

01-06-2008 20:08 #9| 0

synes også flop er utrolig ringe spillet.. der skal altså stikkes ud. turnkortet ligner godt nok en konge, et sløvspillet A eller et farve træk.. der er kun et kort der slår dig. jeg siger stik ud lidt under fuld pot og fold til et raise.. med mindre historik godt kan sige han har mindre flush.. ikke en hånd jeg vil gå til bunds med i hvertfald.

01-06-2008 20:59 #10| 0

Der skal C-bettes.

Mener godt du kan repræsentere esset af følgende grunde...
1) Du raisede pf
2) Villain vil ofte 3-bette AK pf, samtidig er AQ/AJ mindre sandsynlige ifølge "Card Removal" da du har en Q og en J...
3) Villain er aggro hvilket ville sige han ikke nødvendigvis har et es.
4) Han caller dig i position, hvilket vil sige at hans standarder ikke behøver at være så høje..

Bet eventuelt 25 ind i et pot på 34. Hvilket vil sige at hvis du tager pottet ned over ca 43% af gangene er det +EV

Han kan dog måske floate dig / raise dig hvor du pågrund af din position og svage holding oftest vil være færdig i hånden (ellers holder vores EV udregning jo ikke længere) Men som udganspunkt er der større chancer for at han tager spillet fra dig, hvis du checker floppet og better turnet, end hvis du c-bettede floppet...

Du samler en FD samt en SD op på turnet, hvilket er 12 pæne outs. Du semibluffer korrekt.

Du får Flushen på riveren. Det eneste kort du nu er bange for er ruder Q.
De "sandsynlige" ruder villain vil ha spillet er AQ, QK, QJ, Q10, QQ (groft set)

AQ kunne ha 3-bettet pf, bettet floppet, eller raiset turnet. Gjorde AQ ikke..
QK kunne være en mulighed
QJ er den samme hånd som dig (usandsynlig)
Q10 - måske...
QQ - vi har et Q, passer heller ikke med pf linie - næppe

Mener vi groft set kan frygte Q10, og QK her (med en rude Q). Det er meget få hænder. Villain har ikke spillet hånden stærkt... Han er en agressiv spiller der caller pf i position (hvilket ofte ikke betyder stor styrke) han checker floppet, samt caller kun turnet...

-----------------------------------
Et river bet er en kæmpe brøler her....Vi vil langt færre gange se Villain calle et riverbet med en tabende hånd, end vi vil se Villain bette med værre hænder/bluffs. Især da Villain er aggro, og vores linie ikke har set stærk ud er et check ideelt.

Villainbettet caller vi (næsten altid) blot. Havde villain nu bettet med ruder dronning har vi samtidig sparet penge ;)

Ville meget gerne høre om en person kan "prove me wrong" omkring omkring at et river-check call er det optimale spil her - ;)

Pharmazist

01-06-2008 21:31 #11| 0

jeg kan ikke se et riverbet er FY FY.. jeg kan sagtens se vildand kalde med dårligere flush grundet checket på river... og grundet begge parter har lidt historie. jeg mener at et valuebet har maximal indtjeneing i længden... dette er dog kun på grund historie og cheket på flop.

01-06-2008 22:01 #12| 0

@ Scootie
"jeg kan sagtens se vildand kalde med dårligere flush grundet checket på river"

kan jeg også.... Men mener han langt oftere selv vil bette med noget værre end vores, end at calle med noget værre end vores....

HVORFOR?????
Han er aggro, vi har checket floppet, og vi checker også riveren når der kommer en rude - fra hans synspunkt ville et bet nu være en god ide..

- men da vi NETOP ved det (og HAR regnet ud hvordan vi maksimerer fortjenesten), er det Villain og ikke os der bliver exploitet...

( Har foresten læst en rigtig god pokerartikel der handler om netop denne problemstilling - Kan ikke finde den, men måske er der andre der kan fiske den op )

02-06-2008 14:28 #13| 0
OP

** Dealing River ** [ 9 ]
HERO bets [$66 USD]
VILLAIN raises [$160 USD]
HERO "crying" calls [$94 USD]

VILLAIN shows [ Q, K ]a flush, Ace high with Queen kicker.
HERO doesn't show [ Q, J ]a flush, Ace high.
VILLAIN wins $395 USD from the main pot with a flush, Ace high with Queen kicker.

Ifølge PT over de sidste 20k hænder er min River AF på sølle 1.3, så jeg arbejder pt med at få oppet den... Dette var så IKKE det korrekte spot... :(

02-06-2008 14:38 #14| 0

"
Ifølge PT over de sidste 20k hænder er min River AF på sølle 1.3, så jeg arbejder pt med at få oppet den... Dette var så IKKE det korrekte spot... :(
"

AF er (bet+raises)/calls, så når du better én gang og caller én gang på river, gør det meget lille forskel på din AF.

Og hvordan fanden kan du calle hans raise?

Ryk ned i limit.

02-06-2008 15:06 #15| 0

Hvorfor caller du hans raise?

02-06-2008 15:09 #16| 0
OP

@SørenMatias

"Ryk ned i limit."

lol, jeg er jo ved at rykke op i limit din donk :)

@ManCini

Det er jo det jeg heller ikke fatter...

02-06-2008 15:11 #17| 0

Hehe så er vi to. Det er vist nærmere et crying fold, end crying call :)

02-06-2008 15:21 #18| 0
OP

:)

Som jeg skriver tidligere: Jeg har aldrig været en cash-chef, men jeg arbejder på det. Mine tourny record taler for sig selv - selvom jeg ikke flasher den på PN.

Mit problem er i samme øjemed at jeg ofte mangler hand reading på turn og river - så når jeg bagefter sidder og analyserer mine hænder siger jeg igen og igen 'omg, hvor spiller jeg ringe'.

Men vi laver jo alle fejl... Men dem der laver færrest vinder i længden... BTW os derfor at jeg kun kan grine af kommentarer som 'ryk ned i limit'... :D

damster

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar