VILLAIN er semi-aggro fætter 22/19/4 og der sidder en Aggro Shortie i BB, så derfor vælger jeg at calle preflop intial, da Shortien har skubbet stacken ind forrige orbit i samme 'squeeze'-situation.
Jeg spiller selv 17/13/2,5.
$400 USD NL Texas Hold'em
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: daneil86 ( $578.40 USD )
Seat 2: desais ( $77.60 USD )
Seat 6: HERO ( $402 USD )
Seat 5: mill2007 ( $214.76 USD )
Seat 4: Lucky_Man33 ( $319.60 USD )
Seat 3: VILLAIN ( $394 USD )
HERO posts small blind [$2 USD].
desais posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q♣ Q♥ ]
daneil86 has left the table.
VILLAIN raises [$16 USD]
Lucky_Man33 folds.
mill2007 folds.
HERO calls [$14 USD]
desais folds.
** Dealing Flop ** [ 6♦, T♠, J♥ ] POT: ca. 30
kylverstukas has joined the table.
HERO checks.
VILLAIN bets [$32 USD]
HERO raises [$99 USD]
VILLAIN calls [$67 USD]
** Dealing Turn ** [ 6♣ ] POT: ca. 230
HERO...?
Han CBetter 9/10 flops er min vurdering, så derfor går jeg efter det checkraise.
Men hvordan spiller jeg T/R efter hans flopcall...? Jeg har ca. 290 tilbage i stacken.
Kommentarer til alle streets er naturligvis velkomne...
damster
EDIT: Titel
400NL QQ i SB
Hey,
Som spillet: B/C.
Som kommentar til Hejhep: RR pre polariserer din range temmelig groft med de stats, så call er fint.
Til Damster: Du poster mange std ting, måske er dit game en anelse weak?
Hvis jeg var dig, ville jeg logge 10-20k hænder på 1/2 og spille ret aggro der. Evt kan du finde en af de bedste LAG-spillere på 2/4 i din PTBB og analyser hans spil først.
Ofte er det fint at gå ned i stakes og prøve nye ting af der, omend det ikke altid er helt det samme som det normale limit. Men det er fint at lære, og i starten er dit LAG-spil måske også "kun" NL200-niveau.
/D
Med en aggro fætter kunne jeg godt finde på at underbyde for at induce et push hvis villain sider med AJ eller lignende.
Som spillet lige under pot.
@Tinamus
Jeg har aldrig været en cash chef, men jeg er vindende på 200NL 6max i et par år... :) Siden jeg fik PT for en 2 måneders tid siden har jeg logget 15k hands på 200NL til 3BB/100 (uden at det har været overdrevet gode sessions), så fik for nylig et fint tourwin der boostede rullen til at jeg ku give den et skud på 400NL, hvilket jeg er igang med nu...
Og jeg får megastryg... :D
Derfor er det måske mere eller mindre basics, som jeg poster, men jeg blir sgu nødt til at være sikker på de er i orden... HVis jeg fortsat sessionwise smider 5 buyins -> vinder 1 -> Taber 5, som de sidste tre, så er jeg nede på 200NL næste uge IGEN... :D
Men tak for det velmente råd...
damster
Ah, så er situationen straks en anden.
Lad mig omformulere/ændre råd:
Jeg synes, det er en god ide, at du bliver lidt mere aggressiv i de hænder, du spiller. Du kan sagtens blive top CHEF med dit relativt tighte game, du skal bare spille lidt mere aggro :)
Bet 90 og call hans shove. Kan gode lide at vise en weak linie her, da han sjællendt har super mange outs, men sagtens kan komme over toppen med en meget bred range (endda for value).
Jeg kan også godt lide at byde lidt under halv pot på turn for at induce et skub. Hvis du byder for hårdt i denne situation får du kun betalinger af bedre hænder med dine stats.
Jeg spiller ofte de samme spil som dig kan jeg se og du er velkommen til at sende mig en PM med din messenger hvis der er nogle ting du vil have diskuteret eller kigget på i dit spil. Jeg spiller mellem 20/17/4 og 25/21/4 alt efter table conditions og ligger på 5-6 PTBB/100.
Dit spil er fint og jammer nok bare stakken til midten, da jeg ikke har en bet-fold range her.
Du kan sagtens vinde med de stats du har såfremt du har din vpip rigtigt fordelt. Går udfra at du er meget stram utg og ikke forsvarre sb ret meget ?
OK, kan godt se pointen i at bette halv pot for induce...
Jeg rester i den her...
** Dealing Turn ** [ 6♣ ]
HERO is all-In.
VILLAIN is all-In.
** Dealing River ** [ 5♣ ]
HERO shows [ Q♣, Q♥ ]two pairs, Queens and Sixes.
VILLAIN shows [ A♥, A♠ ]two pairs, Aces and Sixes.
Som skrevet, jeg får mega tæv på 400NL og jeg prøver intenst at finde ud af hvorfor...
Det er nemlig 3. gang jeg forsøger et skud på 400NL og mine to første skud er gået med bang kæmpe tæv 5-10 BI ned i de første par sessions.. Og nu er det ved at ske igen, sys jeg. Jeg har dog garderet mig med en del mere rulle den her gang, så jeg kan give den et lidt længere skud...
damster
Lav en video på 20-30 mins hvor du 2-4 tabler.