400NL Re-squeeze

#1| 0

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #P4-56781732-80
Table Mossul, 25 Dec 2007 3:38 PM ET

Seat 6: Sofie-76 ($423.00 in chips)
Seat 7: Helt [ 9,9 ] ($376.00 in chips)
Seat 8: Skurk ($341.70 in chips)
Seat 9: glimnelover ($704.60 in chips)
Seat 10: Abuserfish ($400.00 in chips)
ANTES/BLINDS
glimnelover posts blind ($2), Abuserfish posts blind ($4).

PRE-FLOP
Sofie-76 bets $15, Helt calls $15, Skurk bets $55, glimnelover folds, Abuserfish folds, Sofie-76 calls $40, Helt bets $361 and is all-in

Jeg har ham på 3 borde og har spillet ham før. Dog har jeg ikke nogle noter på ham, men han 3-better virkelig light og jeg er helt sikker på han godt kan squeeze.
PT like er han: 28/23/1.91 over 200 hænder.
Han ved os jeg 3-better light og jeg åbner rigtig meget. Han ved jeg spiller aggro. Han ser mig nok som 30/25/3 PT wise.

Er ret sikker på han stor renser netværket.

25-12-2007 17:06 #2| 0

Problemet er bare at du ligner PRÆCIS det du har...

Og derfor kan han spille perfekt poker mod dig

25-12-2007 17:07 #3| 0

Tænkte det godt.
Er det bedre at gøre her med AJ, Ax, en suited connector og andet?

25-12-2007 17:09 #4| 0

Problemet er din position...

25-12-2007 17:12 #5| 0

Jeg kan rigtig godt lide det. Især hvis han ved, at du ved at han 3better light.

25-12-2007 17:14 #6| 0

@Turbo

Det er jeg 100 på han gør.

25-12-2007 17:16 #7| 0

Nå ja, og så er lidt info på åbner selvfølgelig også nødvendig :-)
Dit spørgsmål er bare så fokuseret på reraiser, at den anden glemmes hurtigt.

25-12-2007 17:22 #8| 0

Hov.
Ham glemte jeg helt.
Jeg 3-bettede ham tidligere og han betalte OOP med et baby par. Er ikke særlig skræmt af ham.
Han er noget 22/17/2, men det er kun over en 35-40ish hænder.

EDIT:
Og det var os med i planen da jeg skubbede.

25-12-2007 17:25 #9| 0

Allright. Hvis han betaler løst af 1. RR og formodes at give nakkedrag med AA/KK, evt QQ/JJ/AK, så kan jeg rigtig godt lide dit AI.

25-12-2007 17:59 #10| 0

Tja - villain caller vel med det meste af sin 3-bet range givet odds, og det faktum at du sjældent colder top 5% - men vores hånd spiller okay mod den.
Er en range i retning af 77+,A8s+,KTs+,QTs+,JTs,ATo+,KJo+ fair? Vi flipper mod den range.

25-12-2007 20:37 #11| 0

@ Rooger

Jeg tror villains 3-betting range er større, end du gør den til. Hvad med små suitede connectors, eller bare ren luft? Disse hænder er ikke med i hans callingrange, men jeg tror, de er med i villains squueeeeeezin' range.

Hans EV ligger vel i, at alle folder før floppet - ikke om han skal calle et push.

@ Myth

Nh.

25-12-2007 21:34 #12| 0

Super skidt, især når du er en regular der ligepludselig vågner op med sådan et move her. Det ligner nemlig lige præcis hvad det er - et halv tiltet forsøg på at lave et play, fordi man ikke kan finde ud af at folde :)

25-12-2007 21:55 #13| 0

Edit: så ikke første raiser caller. Så er den temmelig skidt.

25-12-2007 21:59 #15| 0

Helt standard :)

Hvis jeg har en notorisk squeezer i SB/BB så kan jeg indimellem finde på at "trappe" med en stor hånd her.

Jørn

25-12-2007 21:59 #14| 0

Det er vel et problem at hero har coldcallet i første omgang. Havde det været hero der var raiseren havde det vel været et noget mere oplagt spot.

Hvis hero 3-better light så ved villain vel også at hero ikke er specielt stærk her, og må formodes at betale relativt light af? Og vi er vel trods alt heller ikke helt ligeglade med utg raiseren som har callet reraiset?

25-12-2007 22:41 #16| 0

kan slet ikke lide det, uden yderligere historie. hvis du nu havde gjort det med en stor hånd tidligere og han viste det, så kunne jeg meget bedre lide det, da han så kalder med meget færre hænder.

som spillet hader jeg det

25-12-2007 22:46 #17| 0

@Jonas

Men hvis vi er pænt foran villains 3-bet range og der er 25BB i potten?

@Ole16

Du har engang shovet 66 i heros spot, kan dog ikke huske om åbner callede først. Anyway, jeg sugede ikke med min KQo :-)

Men er vi enige om, at åbner klart oftest vil gi nakke med AA/KK facing det 3-bet og med os bag? AK, QQ og JJ er lidt sværere at vurdere, og ja, mine antagelser er forsimplinger, men det er jo det, det hele handler om ;-)
Anyway, hvis vi antager, at 3-better caller os rimelig light og at vi måske ca. flipper de gange han caller. (Gider ikke stille en range op og pokerstove osv). Men flip virker ikke urealistisk, nærmere flatterende for 3-better.
Derudover, hvad caller åbner med, hvis 3-better caller? Jeg vil mene, der er god sandsynlighed for, at han slipper TT og JJ, som vi er crushed imod, samt alle overkort kombinationer pånær AK. Dette efterlader os kun med AK og QQ, som er lidt svære at regne ud.
Så hvis vi har en smule FE imod 3-better, fordi han 3-better meget og at nogle af hans hænder derfor ikke kan calle AI, selvom vi ikke er vildt troværdige. Og derudover skal han bekymre sig om åbner og nå frem til ca. hvad vi er nået frem til (antager her at vores syn på åbner er forholdsvis korrekt). Så har vi altså FE og flipper mod ham, når han caller, samt kun 2 sandsynlige callinghænder hos åbner, som vi ved caller RR'es light. Det er vel okay?

Et andet scenario, jeg endnu ikke har vurderet, er, når 3-better folder og åbner skal reacte. Hans range er fastslået til rimelig bred, hvorfor vi må regne med god FE, på trods af vores linje. De gange han caller, må vi dog regne med at være dogs, omend det nok sjældent er mere end 60/40 i snit, hvis vi kun er sick i hullet til TT-QQ.
Åbner har heller ikke så meget historie med os og 3-better, hvorfor åbner står overfor et par probs:
1) Han ved ikke, at 3-better squeezer light, og hvis han gjorde(fra tidligere clashes), ved han ihvertfald ikke, at vi ved det, da vi ikke har spillet ham og derfor ikke fremstår som regs.
2) Han kender ikke hero, og ved derfor ikke, at hero stort set altid popper TT-AA/AQ-AK PF. Derfor har vi måske en smule FE overfor både TT og JJ, samt især en del af de hænder vi flipper imod.

Min analyse er selvfølgelig bygget på den svage info vi har. Men synes de 2 villains er rimelig lette at kategorisere. Nogle spillere behøver ikke særlig megen beskrivelse, før man får en fornemmelse af, hvor de er henne imo.

25-12-2007 23:02 #18| 0

Hey Turbo-

Første raiser foldede (fatter iøvrigt ikke du bliver ved med fsp mod mig :O), samt jeg flatcaller oftere med store hænder end MD gør (tvivler på han gør det overhovedet som utg1 mod et utg raise).

Problemet er især første raiser eller rettere MDs opfattelse af hende. Han skriver intet om hende i OP og dette skyldes vel enten at hun er dårlig eller MD ikke har noget read.
I begge tilfælde er en range svær at sætte op og efterfølgende handling - tænk selv videre over hvorfor det er skidt :P

25-12-2007 23:23 #19| 0

True, at OP ikke nævner 1. raiser i første omgang. Jeg revurderede derfor efter det (svage) read var kommet med, og nåede derefter frem til mit indlæg.

Men hvis vi antager, at en std. åbner på NL400 popper AA/KK 75% af gangene og vi samtidig ved, at åbner tilmed caller RR light, så må vi jo stå ret godt.

26-12-2007 02:24 #20| 0

Det er nok +ev, men jeg kan langt bedre lide det hvis han ved du kan gøre det med store hænder.

26-12-2007 10:01 #21| 0

@Ole16

Da jeg spillede hånden havde jeg skam int. raiser med i tankerne. Og som Turbo siger mente jeg os der bliver repoppet med AA/KK tit.

Men sum sum sum, de foldede begge og jeg tager en masse døde penge.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar