400NL. River beslutning med second nut flush

#1| 0

Villain er 24/20-3.5 med 1.9 i agg på river. Jeg har ikke nogen super historik mod ham, omend lige over 1k hænder.

Hero er har tilsvarende stats, dog med ca 2.5 i agg.

Seat 1: mtz36484 ($594.05 in chips)
Seat 2: jenser6 ($342.90 in chips)
Seat 3: HERO KT ($1,158.90 in chips)
Seat 4: VILLAIN ($565 in chips)

ANTES/BLINDS
HERO posts small blind ($2), VILLAIN posts big blind ($4)

PRE-FLOP
mtz36484 folds, jenser6 folds, HERO raises to $12, VILLAIN calls $12.

FLOP [board cards: K,4,7 ] POT 24USD
HERO bets $18, VILLAIN calls $18.

TURN [board cards: K,4,7,3 ] POT 60USD
HERO bets $46, VILLAIN calls $46.

RIVER [board cards: K,4,7,3,3 ] POT 150USD
HERO ???

Hvad gør vi her? C/C, C/R, B/C eller B/F og hvorfor (valuemaksimering)? Evt, hvordan vil I rangere de 4 beslutninger?

Mine tanker er at huset ikke er super sandsynligt, da bordet er for drawheavy til at han ikke raiser senest på turn. Ax til flushen ville han formentlig markere sig med noget tidligere, omend jeg ikke ved om han er typen der stacker af med en draw 150BB dyb i en single raised pot. Derfor er hælder jeg mere til second pair hænder samt Kx hænder.

28-01-2010 01:59 #2| 0

C/C ser ikke specielt godt ud, da vi mister value fra en masse Kx hænder
C/R lider lidt af samme problem, men vi får måske extra value fra dårligere flushes som måske hero-caller vores C/R

Jeg foretrækker klart at byde, men kan ikke helt bestemme mig for om jeg skal bet/calle eller bet/folde.

Som du er inde på så har villain ikke særlig ofte et hus her, da han forventelig raiser flop eller turn og det er ret usandsylig han har backdooret quads 3s eller boat med K3, 43 eller 73.

Derudover er vi bagude til 65 eller Ax. Jeg tror de fleste raiser med disse hænder på floppet, men det kan trods alt ikke helt udelukkes at villain har "slowplayet" dem 150bb dyb.

Alt i alt er der nok så få legitime hænder han kan raise med på river at jeg nok betaler af. Det kan dog vippe mod et fold hvis villain aldrig nogensinde har været out-of-line.

Jeg bet/caller, men jeg er også en calling station.

Jørn

28-01-2010 02:20 #3| 0
Pokernets ME vinder !

Tricky spot..

Thyssen skrev alt det jeg ville skrive, om det er bet-fold eller bet-call kan jeg sgu ikke helt lure.. Hælder mest til bet-fold, men det afhænger lidt af hvor god en spiller villain ser dig som, og hvor light du valuebetter..

28-01-2010 13:27 #4| 0

Væd ~60 dollars og kald et raise hvis det ikke er sick stort.
Tror oftere han valuetown raiser sig selv på den her måde med en flush og samtidig betaler de fleste gange med Kx. Der er også god mulighed for at han laver et random bluff med 7x 66 el lign.

28-01-2010 14:05 #5| 0

Bet-call.

Din linie ligner tilstrækkelig meget een der prøver at skubbe modstanderen af en hånd, til at han kan forsøge noget lusk på det scare card. Din value range er jo ret snæver her - så vel faktisk et ok spot at lave et move på for skurk. Eller?

Med det in mente vil jeg nok bette noget der ligner et block bet (måske 35-40% af pot) med planer om at call'e - da mit bet skal ligne at jeg vil bet-folde.

Jeg er dog ikke enig i at han meget sjældent har AX her, med den begrundelse at han ikke raiser tidligere.

1) Han flattede kun pre og du er temmelig aggro. Dvs. han har sjældent AK da han ofte re-raiser dig per. Det ved han ssv. godt selv og derfor ligner et flop raise netop et draw (=du kan owne ham og calle med masser af par under K! - eller ligefrem calle endnu løsere og tage den ned river?)

2) I er 150 bb dybe og pot er endnu ikke så stor. Risk-reward er ikke skide godt til at komme ind, selvom det sker på flop med god draw. Hvis du er monster stærk er han vel ca 30-35% her. Hvis du ikke er monster stærk kan du flatte og gemme masser af spil/stacks til turn og river. Det er heller ikke så fedt for ham at bygge en pot og skulle finde det rette play resten af vejen med "kun en draw". Du kan nu komme godt ind med any pair mod en draw som var monster stærk på flop.

Så jo - han kan have nut flush, men sådan er livet :-)

28-01-2010 19:20 #6| 0

Jeg er klart på bet-call vognen, jeg tror ikke ret ofte han laver en made hand om til et bluff på den her river, hvorfor jeg også tror et lille induce-bet vil blive mødt med et call.

Efter min mening, er det kun et spørgsmål om hvad du plejer at gøre på river, der afgører hvad vi skal gøre i dette spot, for han virker klart skarp nok til at vi skal balancere.

Jeg tror bet-call er bedst mod hans generelle range, betsize laver vi alt efter hvad vi har gjort mod ham før med bluffs/value. Jeg elsker at overbette, men hvis vi ingen dynamik har mht dette, vil jeg aldrig gøre det her, da det kan få ham til bare at calle hænder vi har domineret, der ellers kunne value-raise river vs vores range. Hvis du kan overbette marginalt, så er det fint spot her.

Alternativt, er c-r ok, men det er endnu mere dynamik baseret end overbet, og du skal obv kunne c-r bluffe scarecards på river, hvis vi skal have $ ind som c-r her. Det er nok tvivlsomt den holder, da han ikke ret ofte vil bette i dette spot.

29-01-2010 00:19 #7| 0
OP

Tror også klart at bet-call eller bet-fold er at foretrække.

Vi får kun value af mellempar ved at bette, ligeledes med dårligere konger, og reelt er der vel ikke ret meget andet end flushes som han better hvis vi checker til ham.

I spottet nåede jeg ikke langt nok i min analyse, og valgte at checke til ham, for at lave ham reppe flushen (dumt, da han næppe har noget så marginalt at han bliver nødt til at bluffe). Han bettede, og jeg kaldte, og han viste Q høj flush.

Jeg kan heller ikke helt blive enig med mig selv om vi kalder. Hvis vi var lidt mere eller mindre dybe bliver beslutningen lettere, men vi er nok lige har den stack size, som gør beslutningen svær.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar