400NL - SC'ere i blinds mod en raiser

#1| 0

Sad lige og kiggede mine stats igennem.

Denne måned ser rimeligt skidt ud når jeg kigger på de ca 100 hænder (sample på 35k) jeg har coldcallet i blinds mod en enkelt raiser med SC'ere (JTs og ned).

Øvrige måneder ser ikke så slemme ud her, så lidt svært over så lille en sample at vurdere om det er spew eller bare varians.

Jeg raiser ofte her, men åbenbart ikke så ofte som jeg coldcaller, men lidt i tvivl om det bare skal hedde raise eller fold, eller om det er fint også at have et call med i repetoiret her?

Ser ud til at jeg coldcaller 50%, 3-better 25% og folder 25%.

22-04-2009 02:38 #2| 0

Kan det ikke skyldes at du spillet for passivt postflop? Måske c/r'er du ikke nok på floppet.

Under alle omstændigheder er det jo marginalt at calle med disse hænder i blinds OOP.

22-04-2009 04:16 #3| 0

56s og ned vil jeg sige er raise eller fold. De andre hænder kan du mixe lidt mere op, men nok raise mere end du kalder og folde mere end du kalder.

22-04-2009 09:56 #4| 0

Som MichaelS: fold de dårligste SCs, men flat, 3bet eller fold med de bedre 87s-QJs (og i nogle tilfælde KQs og AKs).

Ideen er nu at floppe noget godt eller stjæle potten hvis floppet ser "rigtig" ud.

Hvis modstander er weak/tight (gælder i nogen grad også multitabling TAGs)
- vi "lever" af at stjæle potten (kald med flere hænder og stjæl)

Hvis modstander er calling station
- vi "lever" af at floppe noget godt og blive betalt af (fold de dårligste SCs, vi skal floppe et godt par eller to par+)

Hvis modstander er middelmådig
- vi "lever" af en kombination af at floppe noget godt og stjæle potten (fold de allerdårligste SCs)

Hvis modstander er meget dygtig
- fold!! (out of position -> out of action!)

Da vi er OOP har vi sværere ved at få betaling og stjæle potterne, så der er visse typer spillere hvor jeg bare mucker SCs OOP. Et eksempel kan være ekstremt aggressive spillere som bare altid 3-better dig hvis du laver et check-raise eller auto-raiser dig hvis du donker ind i dem (mod dem bliver det selvfølgelig profitabelt at set-mine med små par eller flatte med hænder som AA).

Jeg kan fremvise overskud med 67s - JTs OOP mod single raiser hvor jeg istedet har underskud med 22-88. Det skyldes primært at SCs spiller bedre postflop poker. Jeg kan f.eks. check-raise et 56A flop med 98, 97, 87, etc og stadig have equity hvis jeg bliver kaldt, medens et check-raise med 44 eller 77 på samme flop har langt mindre equity.

Jørn

22-04-2009 11:02 #5| 0

@Thyssen
Godt indlæg. Du er kanon til at forklare dine tanker kort og præcist. Har du overvejet at skrive en bog? Eller måske bare et hæfte :-)

22-04-2009 11:44 #6| 0

Fuldstændig enig med Topper.
Har læst flere af dine indlæg nu og alle er lige "lærerige".
Du er enormt dygtig at få skrevet dine tanker og overvejelser ned, hvilket ofte kan være svært!

+1

22-04-2009 14:21 #8| 0

Bog fra Thyssen?

Betalt!

28-04-2009 12:09 #9| 0
Pokernets ME vinder !

[x] Vidensbank

(obv pga thyssens indlæg)

28-04-2009 12:14 #10| 0

Bog eller hæfte? En pamflet må kunne gøre det :)

Jeg er alt andet end skrap i cash games, men Thyssen er A+ til at forklare sig, så de fleste kan være med. Og indholdet er i top. Kort, præcist og letfatteligt.

01-05-2009 14:20 #11| 0

@ Alle

Please gem din bog indtil vi har tømt fiskedammen. Skal satme ikke nyde noget af at spille mod 1000 mini-Thyssen's.
Lækker post!

MVH skod

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar