400NL top two

#1| 0

Villain er 26/12/2.35
Og virker som en ok spiller.

Seat 1: Bound4AK ( $175.20 )
Seat 5: Wyern1 ( $439 )
Seat 6: L_on_Halsted ( $739.40 )
Seat 2: Buaskes ( $590.15 )
Seat 3: gxizor ( $481 )
Seat 4: Lkyndgd ( $182.10 )
gxizor posts small blind [$2].
Lkyndgd posts big blind [$4].

** Dealing down cards **
Dealt to gxizor [ T Q ]

Wyern1 raises [$15].
L_on_Halsted calls [$15].
Buaskes folds.
gxizor calls [$13].
Lkyndgd folds.

** Dealing Flop ** [ 7, Q, 3 ]

gxizor bets [$37].
Wyern1 calls [$37].
L_on_Halsted calls [$37].

** Dealing Turn ** [ T ]

gxizor bets [$90].
Wyern1 calls [$90].
L_on_Halsted folds.

** Dealing River ** [ 3 ]

gxizor bets [$100].
Wyern1 is all-In [$297]

Hero?

01-07-2006 04:34 #2| 0

jeg ville folde preflop og calle allin

Edit: flere ord :P

01-07-2006 08:20 #3| 0

Det første der slår mig, er at vilian er på farvetræk ! FOLD.

01-07-2006 08:32 #4| 0

Som spillet caller jeg også det all in...

En nogenlunde sandsynlig handrange kan vel indsnævres til AA og KK - Måske kan AQ og KQ medtages på en weak dag, men sandsynligheden for at der raises all in med dem på riveren er ikke stor.

Har han ramt runner flush med AK, betaler jeg af, og sidder han med de sidste to damer (eller tiere) i dækket, så betaler jeg også af...

Forresten, så siger de der pokertracker tal mig ikke så meget - går udfra de betyder at han ikke ville raise med 77 fra early ;)

01-07-2006 08:43 #5| 0

alt for løst preflop call.... jeg check caller (ikke hvis han skubber for 3/4 buyin, men jeg er piv stiv i dette øjeblik :))

/magnus

01-07-2006 10:25 #6| 0

Vi kan nok hurtigt blive enige om, at villian ikke "valueraiser" en hånd her som du kan slå overhovedet. Altså skal du ud og fange ham i noget ballade. Problemet er bare, at villain har svært ved at have et bustet draw som han kan bluffe her. Floppet er jo næsten komplet tekstur løst. Desuden ved villain udemærket, at han på riveren ikke kan tilbyde dig ringere odds en ~3,5:1. Vi er altså ude i, at villain skulle have gået til riveren med en hånd som JJ eller 99 og så beslutte sig for at han er skidt ude og bluffe. Det tror jeg ikke du vil se en spiller med hans stats (og din vurdering) gøre specielt ofte.

Jeg ser det som meget sandsynligt, at du får vist enten en broadway combo i spar (AKs som den mest sandsynlige), en hånd som A7s i spar eller et floppet set med QQ op.

Jeg mener ikke ~3,5:1 er en god nok pris til at fange en spiller som ham her i at lave noget "way out there" sygt.

/Mikael

01-07-2006 13:28 #7| 0

Enig med Dan, hans stats tyder på at han ikke laver sjov her nok gange til et call kan betale sig. Men du caller vel og han viser KK eller boat... :-)

01-07-2006 15:05 #8| 0
OP

Altså nu laver jeg jo et noget obvious blocking bet, hvilket jeg først finder ud af da jeg fik stacken på nakken (doh).

Jeg tænker lidt at de fleste raiser stærke made hands på turn, og det skulle derfor være en bagdørsflush eller noget andet skæg..

Well, han raisede ikke sit set i 7''ere før river og jeg forbandede et setup hvor jeg rammer top to på turn efter at have lavet et semi-tiltet call.

Hvis jeg skal lave en efterevaluering (OG DET SKAL MAN JO) så må vi sige at der er ca. ingen hænder jeg slår. En meget meget sjælden gang vil han brænde sammen med AA/KK eller have QT for split, resten af gangene kigger jeg ned i noget der slår mig. Villain ved godt at det er ret usandsynligt at jeg folder river.
Det eneste der taler til mit forsvar er at mit valuebet lignede et blocking bet og enkelte villains derfor måske kunne forsøge et allin bluff der.. Næppe ham her though.

I øvrigt tror jeg han mucker A7s UTG og folder AKs på floppet.

Faktisk også et lidt løst preflop call det tager jeg til mig også.

Tak for kommentarene :)

01-07-2006 15:54 #9| 0

"En meget meget sjælden gang vil han brænde sammen med AA/KK eller have QT for split, resten af gangene kigger jeg ned i noget der slår mig."

Du overser vist at du ikke slår AA/KK.

Edit: Desuden er jeg enig i at folde pre-flop. Hvorfor vil du spille den hånd ude af position mod en fornuftig UTG raiser?

Med mindre da UTG +1 er en abekat.. :)

01-07-2006 15:59 #10| 0

Bevares, nu har du jo givet svaret, men med fare for at blive kaldt bagklog... ;D

PF: Fold, som de fleste ovenfor oz siger. Du kommer til at spille ude af position mod op til 3 spillere (hvis BB oz caller) og din hånd kommer i problemer på floppet enten ved at ramme et par, som du gør eller et træk, som du skal jagte ude af position... (dont like EVER :D). Nuvel, BB folder og i er tre til flop.

FLOP: Så rammer du top par her, men boardet er ufarligt ift. draws, så jeg checker top par her i stedet, fordi det kun kan give problemer med både calls og raises bag ved. Hvis du derimod var preflop raiser, så skulle den selvfølgelig skydes igen... Begge caller bag dig... GET OUTTA THERE.

TURN: Så rammer du så 2 par, der ser jo umiddelbart fint ud... Men jeg skyder altså ikke her igen uanset. Var du foran på floppet da de callede dig, så er du det nok stadig, men der er altså stadig to mand bag dig. Check og se hvad de gør imo. Husk der er stadig ingen træk, der er ramt og top 2 er altså stadig ikke super nok OP i 3 way pot til at spille stacken for...

RIVER: Check-call. Du har fået skudt en af, men den anden har dig i sækken. Håb han tænker Qx og checker bag dig - husk han var PF raiser og kan sidde med en del hænder bag dig han vil gøre det med...

damster

01-07-2006 18:32 #11| 0
OP

@ Damster

PF: Enig

Flop: Jeg vil gerne have 2 folds nu, hvis de caller/raiser er jeg ude.

Turn: Jeg skyder for value her, og reevaluerer hvis der bliver raiset.

River: Enig i at det bør være et C/C eller et bet/fold mod denne modstander måske.

@ David BB

erh.. ja det gjorde jeg vist.. Det var også en efterrationalisering.

@ alle

Til mit forsvar skal siges at jeg havde feber.. (hvorfor spiller du så muppet?)

01-07-2006 19:30 #12| 0

God damn, I er stramme. Jeg er ikke i nærheden af at folde preflop hÚr.

Flop-bettet afhænger meget af din spillestil. Jeg leader hÚr, men jeg leader også med bundset, TTP, draws osv. osv., så så længe et lead på et rainbow flop ikke altid er en marginal holding, er det fint.

Turn er selvfølgelig standard.

Jeg synes faktisk oprindeligt riverbettet var for lille, men har ændret mening. De 100 skal forhåbentligt give calls fra de fleste Q''er, evt. JJ fra en donk, så det virker nok fint. Du bliver selvfølgelig nødt til at folde til det skub, selvom det er svært at se, hvad faen han skulle have.

- AB

01-07-2006 20:36 #13| 0
OP

@ AB

Jeg leader alle hænder jeg spiller på dette board. Så et lead passer fint med shania også.

01-07-2006 21:54 #14| 0

Hey Xizor.

Nu sad jeg tilfældigvis ved bord med dig i denne session. Vi spillede en lang session med Wyern1 på bordet i en længede periode. Jeg kan ikke se hvordan du overhoved kan finde på at bette river for value, da du kun slå AQ som en mulig raiseing hand fra tidlig position. Efter hvad du har opserveret er river åbenlys check/call eller Check/muck fra din side. Jeg kan huske potten og jeg må indrømme at jeg tænkte heller ikke lige SET da han caller turn, Men jeg vil gøre opmærksom på at. DU IKKE ENGANG KAN slå, AA KK.

01-07-2006 21:59 #15| 0

Hov jeg glemte lige svine, du er lidt af en fisk... Og så skal det lige siges at jeg er en kæmpe kutter.

01-07-2006 23:08 #16| 0

Har ikke lige læst alle posts, med mod nævnte modstander (har spillet meget med ham), er det et sten sikkert fold, specielt fordi det er 3way. Han bluffer aldrig river (specielt for stakken), og valuebetter aldrig en dårligere hånd end din her.

02-07-2006 03:13 #17| 0

Jeg folder heller ikke pre-flop. Jeg har alt for høje tanker om mine post-flop skills til at gøre sådan noget.

I øvrigt mener jeg alle bør læse Asger_b''s indlæg et par gange. Den mand forstår NLHE så godt, at jeg kun kan tro at han tilter ret meget engang imellem (ellers burde han spille pretty high stakes by now). Balance er en nøglefaktor i flop spillet og turn spillet giver sig selv.

Jeg hælder dog imod at checke riveren og med min baggrund (FL) virker det lidt underligt på mig. Jeg burde jo være ham der valuebettede for meget!

/Mikael

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar