SB ($390)
BB ($335.79)
UTG ($398)
Hero ($394)
CO ($628.05)
Button ($160.15)
Preflop:/ Hero is MP with K♥, J♥. SB posts a blind of $2.
UTG raises to $12/, Hero calls $12, CO calls $12, 1 fold//, SB (poster) calls $10, 1 fold//.
Flop:/ ($52) J♦, K♦, T♣ (4 players)/
SB checks, UTG checks, Hero bets $36/, CO folds, SB folds, UTG calls $36.
Turn:/ ($124) 2♣ (2 players)/
UTG checks, Hero bets $90/, UTG all in, ca 270 til mig
Villain har spillet 30/24/4 over 50 hænder, jeg har spillet 22/15/6 Kan ikke huske noget specific historie udover at han tog en semistor pot fra mig da han kalder min 2nd barrel og skyder mig ud på river*. Som hans stats indikerer caller han ret sjældent, dog har jeg ham i hovedet ikke som nogen super god spiller.
edit: *
400NL topto
Betalt. Hvis han har AQ skal han næsten have pengene med den linje han vælger.
Jeg bilder mig selv ind, at jeg kan finde et fold her på en god dag. Jeg har meget svært ved at forestille mig andet end set/straight her. En hæderlig spiller better dem selvfølgelig på floppet, men han better også JT, QT♦ osv.
For det første kunne jeg godt sige nej tak til at spille KJ for seks x bb. jÚg ved ikke hvad denne villians handrange er for at hæve seks x bb preflop, men den koblet sammen med hans spil postflop, ligner vel noget i retning af TT,JJ,(QQ), KK, AQ og AK og det er vi altså ikke godt inde.
Det ligner et donkish playet set, og jeg tror jeg venter med sende mine skillinger til midten.
@løpenthin
det er 2/4 så det er 3xBB og han gør det med alle hænder han åbner som first in
Glem hvad jeg sagde så forkert. Burde vist sove....
Dog synes jeg stadig et fold er på sin plads.
Jeg byder mere på floppet og mere på turn. Det giver langt bedre potodds til at stacke af mod AQ.
(Og jo, hvis han virkelig har AQ, bekymrer det mig ikke så meget. Så rykker jeg stacken af ham inden for en halv time).
- AB
Svær situation. Det ligner et set, men potten giver dig fristende odds til at betale. Ville selv ha'' callet i dette tilfælde, men jeg tyrebetaler også af og til. Hvad endte det med? Udfra den sparsomme info du har givet omkring vilain vil jeg vurdere du er foran ca. 40% i et sådan tilfælde. Husk på at både ak, kt, samt jt er oplagte muligheder ligesom set i 10''er, K''er og jacks er det. Det skal dog siges at vilain nok ofte ville raise floppet med kt, jt elller kj. Men på et så farligt board ville jeg gøre det samme med et set. A-q er en mulighed, men hans hidsige all in bet på det blanke turnkort lugter ikke af en mand med nuts. to par eller set må være konklusionen. Marginal beslutning.......
Så tilter jeg 3 buyins væk, og kaster mig ud foran det nærmeste hurtigtgående tog.
Lidt out-of-my-league men imho:
Fast "regel" for undertegnede: aldrig cold-calle et PFR med KJ ved et fuldt 6-mandsbord... Det er at tigge om problemer - masochist søger sadist til DOMINANS og H+RD spanking :o) floppet giver næsten altid enten et klart fold eller et svært problem - som dit. Det kan godt være at dygtige spillere kan dyrke +EV på den, men jeg kan ikke...
fold KJ til PFR.
I den aktuelle situation: Som Phearlezz: "Jeg har meget svært ved at forestille mig andet end set/straight her." Du får kun 2:1 og uden specifikke reads:
fold.