Spillet er Hi-low og der bliver gået til den.
Jeg ville checkraise allin på flop, men den glippede.
Er turn et fold, call eller push ?
Jeg var selv meget i tvivl...
jeg er papacs i hånden og site er partypoker
***** Hand History for Game 6221452186 *****
$400 USD PL Omaha Hi-Lo - Thursday, August 09, 05:15:15 ET 2007
Table Table 127632 (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 10
Seat 1: Tuco_Ramirez ( $777 USD )
Seat 3: tiagindis ( $269.16 USD )
Seat 5: NIXO5 ( $749.06 USD )
Seat 9: nutsgilrs ( $1,373.35 USD )
Seat 10: papacs ( $576.83 USD )
Seat 2: PPBIGFUN ( $396.50 USD )
Seat 4: humlan11 ( $391.60 USD )
Seat 8: RockPupu ( $394 USD )
Seat 6: dogsnuts007 ( $400 USD )
Seat 7: ProRva ( $400 USD )
NIXO5 posts small blind [$2 USD].
dogsnuts007 posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to papacs [ 3c 4s Kh 5h ]
RockPupu folds
nutsgilrs folds
papacs calls [$4 USD]
Tuco_Ramirez raises [$12 USD]
PPBIGFUN calls [$12 USD]
tiagindis folds
humlan11 folds
NIXO5 calls [$10 USD]
dogsnuts007 calls [$8 USD]
papacs calls [$8 USD]
** Dealing Flop ** [ Ah, Qc, 3h ]
NIXO5 checks
dogsnuts007 checks
papacs checks
Tuco_Ramirez checks
PPBIGFUN checks
** Dealing Turn ** [ Ts ]
NIXO5 bets [$55 USD]
dogsnuts007 raises [$222 USD]
400plo hi-low beslutning
Nu har jeg kun spillet denne pokervariant et par måneder, så jeg skal ikke gøre mig for klog.
Dog kan jeg ikke forstå, hvorfor du ikke folder pre-flop?
I sin statistiske oversigt over samtlige åbningshænder, har Bill Boston - i bogen: Omaha High-Low play to win with the odds - denne hånd som en klar minus-hånd.
Da jeg gerne vil blive klogere på spillet, så forklar lige hvorfor du kalder pre-flop med denne hånd.
100% fold preflop. Totalt lortehånd, sørg for at spille hænder der kan give dig nuts, og som kan scoope puljen.
men nu hvor den er spillet og flopper så relativt godt, er det så nogen der skubber over på turn?
Som det står nu har du en matematisk chance for at scoope potten på ca. 10% og dele på ca. 8%. Det er dog antaget at dine outs ikke allerede er taget, hvilket de formentlig er. Vi må nok forventete, at andre her sidder med hjerter drawet når der er så stor interesse for floppet. Desuden er der formentlig en der spiller trips så der ryger Q♥.
Alt i alt tror jeg max der er ca. 4-5 hjerter i bunken som kan hælpe dig, tilgengæld scooper de fleste nok for dig, alt i alt vil jeg sige du har 5-8% i den her pot.
er det så nogen der skubber over på turn?
hahahahahahahahahahahaha troll
Jaja jeg foldede da også, blev bare lidt overrasket over at se deres hænder.
De kom allin på turn med kj uden flusdhraws, og ingen af de to gutter havde et lowdraw...
River var en flot hjerter 6..
Og jeg følte mig lidt dum.
Godt at få lidt PN opbakning :-)
Som sagt, fold preflop pga. din position. Som i alm. Omaha er position altafgørende. På knappen kan den til nød kaldes, men jeg smider efter floppet medmindre det rammer mig rigtig godt, f.eks. A2x. Selvom du har et par nut draws, har du stadig alt for mange outs imod dig og er ude af position.
FYI - NIXO5 er en løs passiv fisk som spiller any 4. Han bluffer stort set aldrig, så når han begynder at stikke ud, er det et nemt muck uden nuts eller et kæmpe draw. dogsnuts007 kan være lidt mere tricky, men spiller ellers standard TAG.
@Ysk
Nej, selvom man umiddelbart skulle tro det. Du vil ikke bygge så stor en pot OOP når du har så mange outs imod dig (det er Hi/Lo)
Papacs, det er en skodhånd !!
På et full ring table har du ikke lyst til at spille en hånd uden et es sammen med en 2 eller 3, medmindre du har to par i hulen og ser et billigt flop for set-value(uden lowdraws på floppet). Denne hånd har jo kun nut low, hvis der er et es på bordet, nut flush hvis esset er der, og scooper generelt sjældent potten.